Dit is nergens goed voor, kalmte kan je redden. Zoals je zelf rustig moet blijfen als je om hulpt vraagt moet dat bijmde redders/ bergers ook. Dit kost meer als dat het op kan leveren lijkt me commercieel niet heel erg intressant. In het heetst van de strijd moet geen geen onnodoge risico's lopen met personeel en materiaal. Vol gas weg varen en de boot slopen is geen redding. Dit gebeurt bij meer organisaties, dit kan ook bij brigades gebeuren.
9910001
Ik zeg nog dat de knrm was nog dat het de brigade was, even voor de duidelijkheid
.
Ik ga geen organisatie noemen om niet een hele organisatie over 1 kam te scheren.
Zomers help ik mee bij de KNRM Lifeguards (die overigens het volgens de reddingsdiensten altijd verkeerd doen)
Loop ik mee zo nu en dan een dagje met brigades (ter uitwisseling en om mijn eigen kennis te vergroten)
Tevens ben ik wel eens aanwezig bij knrm boothuizen (wat heet wel eens).
Help ik bij diverse grote evenementen (Hiswa, Ronde om Texel, etc etc)
En kijk ik verder dan me neus lang is als ik in het buitenland ben.
En eigenlijk heb ik tot nu toe alleen nog maar in dit land die grote strijd gezien. (Nou las ik laatst wat over Discovery channel en een programma uit Amerika waar de strijd ook zo erg is).
Is dit een welvaarts probleem?
Komt het omdat er te veel geld is, er teveel organisaties zijn?
Of komt het omdat wij d.m.v. propaganda, bij mensen angst zaaien die er mogelijk niet is, daardoor een schijnveiligheid neer leggen en daarvan weer leven???
Hoe komt het b.v. dat er op een strand in portugal een rode vlag wappert. Dat er maar 2 lifeguards lopen met een paar vinnen en ergens een oude tube//rescue paddleboard op het strand ligt.
Dat er nagenoeg geen mensen zwemmen, maar er wel een groep surfers in 2,5 meter golven liggen.
Maar dat de LG's er bijzonder rustig en kalm bij lopen. Hier en daar fluiten ze is wat, er word naar geluisterd.
En hoe komt het dat wij 100den LG's (brigade en KNRM) zomers in de weer hebben, bij water wat zo glad is dat je er je haar in kan kammen en dat er toch nog mensen verdrinken?
?
Zijn wij overmoedig? Word ons een schijnveiligheid opgelegd waardoor we verder gaan dan onze grens?
Waar zijn de tijden dat als er meer dan windkracht 6 staat plezier vaart niet meer vaart?
Als er een dik pak sneeuw op de weg ligt, we die verjaardag bij opa en oma afzeggen? (om het even in context te plaatsen)