Ambulanceverpleegkundige worden

Auteur Topic: Ambulanceverpleegkundige worden  (gelezen 32856 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #70 Gepost op: 25 februari 2013, 23:35:48
Stap 1 is wat assertiever zoeken, die vraag is al heel vaak gesteld op dit forum... ;)  :)
Hallo Danny

Leuk dat je interesse hebt in een mooi vak. Zoek echter ff hier op het forum, er zij diverse topics over de route naar de ambulancezorg. Als je kijkt in de rubriek waarin je deze vraag stelt staan er diverse topics onder elkaar.

Bij deze de vraag samengevoegd met het meest recente topic over dit onderwerp.


Reddingsbrigadeporto

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
Reactie #71 Gepost op: 22 januari 2014, 14:42:18
Hallo lezers,

Ik zit bij de reddingsbrigade en ik breng daar heel veel tijd door. Ik vind het erg gezellig en ik help graag mensen. Ik zit in het laatste jaar van de middelbare school op het vmbo-t. Mijn droom is een baan bij de politie, maar de selectie is daar erg streng (i.v.m. leeftijd doe ik eerst een vooropleiding htv-p). Ik doe er ALLES aan om bij de politie te komen maar er is geen zekerheid dat ik het ook haal. Daarom heb ik besloten dat mijn tweede keus havo word.

Omdat ik zoveel bewakingen en activiteiten doe bij de reddingsbrigade en ik zou ambulancepersoneel heel leuk lijken. Maar er is een groot probleem! Het leren van grote stof is voor mij erg moeilijk (i.v.m. dyslexie en add), het lukt wel want ik sta nu een 7.1 en ik heb één schoolexamen gehad. Ook interesseert biologie mij vrij weinig (wellicht kan dat komen doordat ik het heel moeilijk vind).

Kan iemand mij advies geven over de opleiding en het werk zelf? en kan iemand mij advies geven voor eventuele andere leuke beroepen?

Alvast bedankt voor jullie reacties,
Met vriendelijke groet
Reddingsbrigade!!  - Pietendiploma - EHBO - Strikdiploma


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #72 Gepost op: 22 januari 2014, 18:17:22
Citaat van: Reddingsbrigadeporto link=msg=1238730 date=1390398138
Hallo lezers,

Ik zit bij de reddingsbrigade en ik breng daar heel veel tijd door. Ik vind het erg gezellig en ik help graag mensen. Ik zit in het laatste jaar van de middelbare school op het vmbo-t. Mijn droom is een baan bij de politie, maar de selectie is daar erg streng (i.v.m. leeftijd doe ik eerst een vooropleiding htv-p). Ik doe er ALLES aan om bij de politie te komen maar er is geen zekerheid dat ik het ook haal. Daarom heb ik besloten dat mijn tweede keus havo word.

Omdat ik zoveel bewakingen en activiteiten doe bij de reddingsbrigade en ik zou ambulancepersoneel heel leuk lijken. Maar er is een groot probleem! Het leren van grote stof is voor mij erg moeilijk (i.v.m. dyslexie en add), het lukt wel want ik sta nu een 7.1 en ik heb één schoolexamen gehad. Ook interesseert biologie mij vrij weinig (wellicht kan dat komen doordat ik het heel moeilijk vind).

Kan iemand mij advies geven over de opleiding en het werk zelf? en kan iemand mij advies geven voor eventuele andere leuke beroepen?

Alvast bedankt voor jullie reacties,
Met vriendelijke groet

Vergeet vooral niet dat je ook niet zomaar op een ambulance terecht komt, zowel als chauffeur als verpleegkundige. In het laatste geval gaan er nogal wat jaren studie (met véél natuurwetenschappelijke c.q. "biologische" vakken) en werkervaring in zitten voordat je in aanmerking komt. Vergis je ook niet in het verschil tussen de beroepen die je noemt. ;)

Als je met blauwe zwaailichten in je achterhoofd de stap maakt naar een opleiding in de gezondheidszorg, welk niveau dan ook, zal het je waarschijnlijk vies tegenvallen.


Kanarie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 283
Reactie #73 Gepost op: 23 januari 2014, 10:23:14
@Reddingsbrigadeporto

Fantastisch om te lezen dat je zo gedreven bent om bij de politie te komen en dat je het doorzettingsvermogen hebt om toch je theorie te leren. Daar kom je ver mee.

Er zijn leuke beroepen genoeg, maar wat ik leuk vind, kun jij wel verschrikkelijk vinden. Het hangt er maar net vanaf wát je nou zo leuk vindt. Bijvoorbeeld: Ik wilde graag mensen helpen en ik vond biologie erg leuk en interessant, dus als ik geen arts had kunnen worden, was ik bioloog geworden met EHBO gewoon als hobby. Ik lees dat biologie jou juist niet interesseert, dus mijn voorstel voor "een leuk beroep" is niks voor jou.

Welke vakken op school vind je leuk? Wat vind je zo leuk aan de reddingsbrigade (of andere hobby's)? Welke aspecten van het politiewerk maken dat dat jouw droombaan is?
Welke beroepen maken ook gebruik van deze vakken/aspecten?

Mijn adviezen:
1. Probeer voor jezelf te benoemen wat jouw sterke kanten zijn en van welke "dingen" jij enthousiast wordt. Ga daarmee naar je decaan (en/of je ouders) en zet samen op een rijtje in welke beroepen je deze "dingen" terugvindt.
2. Ga naar een onderwijsbeurs / beroepenbeurs! Daar zijn heel veel vervolgopleidingen vertegenwoordigd met standjes, folders en studenten die je graag over hun ervaringen vertellen.


Reddingsbrigadeporto

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
Reactie #74 Gepost op: 25 januari 2014, 18:57:20
Dank je wel voor jullie reacties, ik ga er mee aan de slag.
Ik merk wel dat na wat zoeken naar informatie en jullie reacties dat ambulance niks word (laatste proefwerk 6.1 :( ).
Ik zoek verder en zal uiteindelijk met een 2e keus komen, al zal die niet zo leuk zijn als politie of ambulance.

Met vriendelijke groeten

(P.S. het werken als ambulance maakte mij wel erg enthousiast, en EHBO interesseert mij wel erg en zal ook een vervolgcursus gaan volgen ((of misschien sigma team als hobby maar daar ga ik nog meer info over zoeken))
Reddingsbrigade!!  - Pietendiploma - EHBO - Strikdiploma