45 nieuwe Tankautospuiten regio Rotterdam-Rijnmond

Auteur Topic: 45 nieuwe Tankautospuiten regio Rotterdam-Rijnmond  (gelezen 205704 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #110 Gepost op: 16 september 2013, 16:50:40
Citaat van: Peter71 link=msg=1201989 date=1379342304
Dat klopt, alleen waar blijft dan het voordeel van een airco?
Dan is dat openstaande raampje beter, ookal omdat de rijwind voor genoeg afkoeling zorgt.
Laat lekker weg dat ding, scheelt weer kosten.

Het voordeel is dat je bij een airco geen tocht hebt maar belangrijker de temperatuur goed kunt regelen.
Beter is als je geen airco wilt om een opendakje, zoals bij echte TS BT, te hebben.
Zo'n open dak voert de warmte beter af met minder tocht en zorgt er voor dat niet alleen de mensen bij het raampje afkoelen.


Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Reactie #111 Gepost op: 16 september 2013, 19:48:47
Beetje onzin discussie over airco vind ik maar goed. Het grootste voordeel van airco in een brandweervoertuig is natuurlijk het ontvochtigen van het interieur.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #112 Gepost op: 16 september 2013, 19:56:36
Citaat van: Brandpreventje link=msg=1202088 date=1379353727
Beetje onzin discussie over airco vind ik maar goed. Het grootste voordeel van airco in een brandweervoertuig is natuurlijk het ontvochtigen van het interieur.
Ook hier heb je van die mooie raampjes voor die ook nog eens open kunnen blijven staan op het moment dat de auto binnen staat. Werkt al jaren erg goed. ::)


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Reactie #113 Gepost op: 18 september 2013, 20:03:13
Citaat van: Brandpreventje link=msg=1202088 date=1379353727
Beetje onzin discussie over airco vind ik maar goed. Het grootste voordeel van airco in een brandweervoertuig is natuurlijk het ontvochtigen van het interieur.

Helemaal niet omdat met name airco's in gebouwen en het niet kunnen openen van ramen kan zorgen voor een sick building syndrome. Aangezien nu ook een voertuig afgesloten wordt is het een kwestie van tijd dat ook hier mensen last kunnen krijgen.


Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Reactie #114 Gepost op: 18 september 2013, 20:10:47
Ik wilde eerst niet meer reageren maar aangezien er nu 2, in mijn ogen, domme opmerkingen staan reageer ik toch maar.

Met regen en storm rijden wij niet met onze ramen open hoor Peter. En aangezien wij dan soms van wateroverlast naar stormschade enz rijden en lekker nat zijn is het heerlijk om de manschappencabine te kunnen ontvochtigen mbv airco.

Citaat van: Peter71 link=msg=1202093 date=1379354196
Ook hier heb je van die mooie raampjes voor die ook nog eens open kunnen blijven staan op het moment dat de auto binnen staat. Werkt al jaren erg goed. ::)

SniperEye, als je al brandweerman bent, maar hoe lang zit de gemiddelde brandweerman in een brandweerauto? Ik niet veel hoor, ik ben meer buiten incidenten aan het bestrijden. Dus jouw punt van "Sick Building Syndrome" vind ik echt nergens op slaan.

Citaat van: SniperEye link=msg=1202595 date=1379527393
Helemaal niet omdat met name airco's in gebouwen en het niet kunnen openen van ramen kan zorgen voor een sick building syndrome. Aangezien nu ook een voertuig afgesloten wordt is het een kwestie van tijd dat ook hier mensen last kunnen krijgen.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #115 Gepost op: 18 september 2013, 20:16:19
Citaat van: Brandpreventje link=msg=1202596 date=1379527847
Ik wilde eerst niet meer reageren maar aangezien er nu 2, in mijn ogen, domme opmerkingen staan reageer ik toch maar.

Met regen en storm rijden wij niet met onze ramen open hoor Peter. En aangezien wij dan soms van wateroverlast naar stormschade enz rijden en lekker nat zijn is het heerlijk om de manschappencabine te kunnen ontvochtigen mbv airco.


Gebeurt ook wel erg vaak dat je vaker/langer in de TS zit dan anders. Je haalt nu ook maar 1 ding aan waar een airco handig voor zou kunnen zijn. Over het algemeen voldoet de ventilator van het voertuig prima om de boel wasem vrij te houden voor de chauffeur zodat hij alles kan zien. En als je het even achterin niet kan zien een mouw werkt ook prima. Het bluspak krijg je echt niet droog met een airco in die paar minuten die je in de TS zit op weg naar de volgende klus ::)


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Reactie #116 Gepost op: 18 september 2013, 20:29:42
Citaat van: Brandpreventje link=msg=1202596 date=1379527847
SniperEye, als je al brandweerman bent, maar hoe lang zit de gemiddelde brandweerman in een brandweerauto? Ik niet veel hoor, ik ben meer buiten incidenten aan het bestrijden. Dus jouw punt van "Sick Building Syndrome" vind ik echt nergens op slaan.

Dus is de airco overbodig? Een dure extra aan een voertuig waar je qua saldo dus niets aan hebt?


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,389
Reactie #117 Gepost op: 18 september 2013, 22:09:59
zou het niet kunnen zijn dat dit met ARBO-regelgeving te maken heeft? (als er geen ramen open kunnen moet er op een andere manier aan  ventilatie worden gedaan; zomaar een gedachte...).


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #118 Gepost op: 19 september 2013, 07:18:25
Citaat van: André Welten link=msg=1202626 date=1379534999
zou het niet kunnen zijn dat dit met ARBO-regelgeving te maken heeft? (als er geen ramen open kunnen moet er op een andere manier aan  ventilatie worden gedaan; zomaar een gedachte...).
Dat zou een mogelijkheid kunnen zijn. Maar wel een dure oplossing, en zoals gezegt een onnodige oplossing als hier dan beter over nagedacht zou zijn. Een airco heeft ook tijdig zijn onderhoud nodig, een extra onderhoudspunt dus en dus extra kosten.


icare

  • Ambulancechauffeur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 55
  • 112 als elke seconde telt
Reactie #119 Gepost op: 19 september 2013, 09:22:55
Citaat
Toch apart dat de gehele balk een aan/uit patroon heeft, terwijl dit niet overeenkomstig de ECE R65 regulations is

Ik ben het met Caprice eens dat de signalering weer eens wat te wensen over laat. Er zal ongetwijfeld licht van die balk afkomen maar het over de hele balk gelijktijdig knipper-patroon is weer een slechte keuze en zorgt voor dode momenten tijdens het uitstralen.

Ook zitten de grillflitsers naar mijn mening net even wat te hoog. Met een Volkswagen Up krijg je deze niet zichtbaar in je zijspiegels, met wat geluk je binnenspiegel.

Heeft dit voertuig wel een wig/wag ( knipperend grootlicht)??

Wat mij sowieso verbaast is dat op het moment alleen naar maar ambulances zijn uitgerust met blauwe intersection warning flitsers. Dit geeft zoveel meer veiligheid bij het oprijden van een kruising. Er is mij nog geen noodhulp of brandweer voertuig bekend die dit heeft.

Mogelijk heeft dit te maken dat dit volgens de nieuwe regeling optische en geluidssignalen nog wel/niet mag?? Caprice?? Maar goed, ook met die vorige regeling waren ambulancediensten in Nederland altijd al voorlopers door bijvoorbeeld extra richtingaanwijzers of een wigwag te gebruiken (en ook een beetje burgerlijk ongehoorzaam  998765). Inmiddels is dit allemaal in de nieuwe regeling geplaats dus wie weet dat in de volgende versie ook de blauwe intersection warning flitsers staan.

Verder vind is de TAS-en er op het oog (als niet brandweerman) mooi uitzien.