45 nieuwe Tankautospuiten regio Rotterdam-Rijnmond

Auteur Topic: 45 nieuwe Tankautospuiten regio Rotterdam-Rijnmond  (gelezen 205708 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

MHL media

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
  • www.mediatv.nl
    • MediaTV
Reactie #130 Gepost op: 18 november 2013, 15:37:26
Ik tel op de site van de VRR 41 kazerne's als je de gezamenlijke niet meerekend.
Ik weet niet op hoeveel van die kazerne's meer dan 1 blusvoertuig staat en of dat in de toekomst ook zo blijft.
Er zullen er dus wel een paar blijven als reserve maar veel zullen het er niet zijn.
Voor het laatste hulpverleningsnieuws uit de regio Rijnmond kijk op www.mediatv.nl of @mediatvnl


TAS-716

  • Werkzaam op brandweervoertuigen-gebied
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
Reactie #131 Gepost op: 18 november 2013, 15:40:28
Citaat van: johannn35 link=msg=1219343 date=1384204050
Ik ben het met Enrique eens, niet alle voertuigen zullen met het verschijnen van de nieuwe generatie TS-en onmiddellijk verdwijnen. Per slot van rekening zijn er nu ook nog vrij nieuwe voertuigen en men mag aannemen dat die in de tweede lijn, cq als reserve voorlopig zullen blijven. Maar het gaat natuurlijk vooral om standaardisering binnen het voertuigenpark en dat zal binnen de VRR een pluspunt zijn. Bij de vormgeving van de veiligheidsregio's is er natuurlijk een uiteenlopende verzameling aan voertuigen ontstaan.
Overigens weten we nog steeds niets over pompgegevens e.d.........".

Hans.
Het enigste wat ik weet is dat er een Hale-Godiva pomp in zit.
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits.


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #132 Gepost op: 18 november 2013, 21:04:39
Citaat van: TAS-716 link=msg=1220969 date=1384785628
Het enigewat ik weet is dat er een Hale-Godiva pomp in zit.
 O0


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #133 Gepost op: 18 november 2013, 22:20:39
Citaat van: MHL media link=msg=1220967 date=1384785446
Ik tel op de site van de VRR 41 kazerne's als je de gezamenlijke niet meerekend.
Ik weet niet op hoeveel van die kazerne's meer dan 1 blusvoertuig staat en of dat in de toekomst ook zo blijft.
Er zullen er dus wel een paar blijven als reserve maar veel zullen het er niet zijn.

Hierbij mijn globale, enigszins door GBV onderbouwde vermoeden (uiteraard kan er van alles geschoven worden, dus niet teveel op details letten svp). De nieuwe DAF TSen heb ik vetgedrukt.

TS101 Reserve vervangen door huidige TS131
TS201 Reserve vervangen door huidige TS141
TS301 Reserve vervangen door huidige TS132
TS401 Reserve vervangen door huidige TS142
TS601 Reserve vervangen door huidige TS471
TS701 Reserve wordt niet vervangen
TS901 Reserve vervangen door SKTS
TS951 Opleiding vervangen door huidige TS111
TS952 Opleiding vervangen door huidige TS241
TS953 Opleiding vervangen door huidige TS321
TS111 Hoek van Holland vervangen door VRRTS
TS112 Hoek van Holland 4x4, wordt niet vervangen.
TS121 Maassluis vervangen door VRRTS
TS122 Maassluis vervangen door huidige TS121
TS131 Vlaardingen vervangen door HVTS
TS132 Vlaardingen vervangen door SKTS

TS133 Vlaardingen groene wagen ivm brandveilig leven, wordt niet vervangen.
TS141 Schiedam vervangen door VRRTS
TS142 Schiedam vervangen door SKTS
TS211 Laanslootseweg wordt niet vervangen (kazerne wordt samengevoegd met Schiedam)
TS221 Frobenstraat vervangen door HVTS
SK222/TS222 Frobenstraat vervangen door SKTS

SK223/TS223 Frobenstraat wordt niet vervangen
TS231 Baan vervangen door VRRTS
TS241 Berkel en Rodenrijs vervangen door VRRTS
SK242/TS242 Berkel en Rodenrijs vervangen door SKTS
TS261 Bleiswijk vervangen door VRRTS
TS311 Bosland vervangen door VRRTS
TS321 Metaalhof vervangen door HVTS
TS331 Capelle aan den IJssel vervangen door VRRTS
SK332/TS332 Capelle aan den IJssel vervangen door SKTS
TS341 Krimpen aan den IJssel vervangen door VRRTS

TS342 Krimpen aan den IJssel buiten dienst, wordt niet vervangen
TS421 Albrandswaard vervangen door VRRTS
TS422 Jeugdbrandweer Spijkenisse, wordt niet vervangen
TS423 Albrandswaard, wordt niet vervangen
TS432 Rotterdam-Zuid vervangen door SKTS
TS441 Rotterdam Zuidwest vervangen door VRRTS
TS451 Barendrecht vervangen door VRRTS
TS452 Barendrecht vervangen door huidige TS441
TS461 Rotterdam Zuid-Oost vervangen door HVTS
TS471 Ridderkerk vervangen door VRRTS
SK472/TS472 Ridderkerk vervangen door SKTS
TS611 Rockanje vervangen door VRRTS
TS612 Oostvoorne vervangen door HVTS
TS621 Hellevoetsluis vervangen door HVTS

TS622 Hellevoetsluis buiten dienst, wordt niet vervangen
TS631 Brielle vervangen door VRRTS
SK633/TS633 Zwartewaal vervangen door SKTS
TS641 Oudenhoorn vervangen door VRRTS
TS642 Heenvliet vervangen door VRRTS
TS643 Zuidland vervangen door VRRTS
TS651 Spijkenisse vervangen door HVTS
SK652/TS652 Spijkenisse vervangen door SKTS
TS711 Ouddorp vervangen door VRRTS
TS712 Goedereede vervangen door HVTS
TS713 Stellendam vervangen door VRRTS
TS721 Melissant vervangen door VRRTS
TS722 Dirksland vervangen door HVTS

TS723 Herkingen nieuwe Volvo, wordt niet vervangen
SK731/TS731 Sommelsdijk vervangen door SKTS
TS732 Middelharnis samenvoeging met Sommelsdijk, wordt niet vervangen.
TS733 Nieuwe-Tonge vervangen door VRRTS
TS734 Stad aan 't Haringvliet nieuwe Volvo, wordt niet vervangen.
TS741 Oude-Tonge vervangen door VRRTS
TS742 Den Bommel vervangen door HVTS
TS743 Ooltgensplaat vervangen door VRRTS


Op deze manier zijn alle MAN TSen weg en zijn alle TSen, op 2 Volvo's na, van het merk DAF.
greetz,  Enrique


G.Mans

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 95
Reactie #134 Gepost op: 18 november 2013, 22:37:43
Vertel eens wat meer over die samenvoeging van Sommelsdijk en Middelharnis...


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #135 Gepost op: 18 november 2013, 22:39:01
Citaat van: G.Mans link=msg=1221095 date=1384810663
Vertel eens wat meer over die samenvoeging van Sommelsdijk en Middelharnis...
Daar was een tijd terug sprake van in elk geval. Al heel lang niks meer over gehoord, maar ook niet gehoord dat het van de baan is. Of heb ik iets gemist?
greetz,  Enrique


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #136 Gepost op: 18 november 2013, 23:26:41
Citaat van: Enrique link=msg=1221089 date=1384809639
Hierbij mijn globale, enigszins door GBV onderbouwde vermoeden (uiteraard kan er van alles geschoven worden, dus niet teveel op details letten svp). De nieuwe DAF TSen heb ik vetgedrukt.

...

Op deze manier zijn alle MAN TSen weg en zijn alle TSen, op 2 Volvo's na, van het merk DAF.

Zo,

Toch weer een behoorlijke reductie van voertuigen. Wellicht daardoor ook personeel? Ik neem aan, zoals in Hellevoetsluis, de HVTS zowel de TS als de HV vervangt?

RemRoof
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #137 Gepost op: 19 november 2013, 00:37:23
Citaat van: RemRoof link=msg=1221123 date=1384813601
Zo,

Toch weer een behoorlijke reductie van voertuigen. Wellicht daardoor ook personeel? Ik neem aan, zoals in Hellevoetsluis, de HVTS zowel de TS als de HV vervangt?

RemRoof
Yep geen idee wat er met alle HV's gaat gebeuren, maar sommige zijn zeker niet oud/afgeschreven.
greetz,  Enrique


johannn35

  • Gepens.staffunct.
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 16
Reactie #138 Gepost op: 19 november 2013, 09:43:06
Bedankt Enrique, geeft een heel aardige indicatie en lijkt mij zeer geloofwaardig! Nu moeten we alleen nog wat technische gegevens van de "nieuwelingen" zien te krijgen. Merkwaardig dat dit nog steeds niet ergens boven water komt !


Ton2

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 153
Reactie #139 Gepost op: 19 november 2013, 13:11:10
De techniek van de nieuwe VRR-TSsen:
chassis: DAF FF LF55.210
opbouw: Gemco
pomp: Godiva  LD3000 /min bij 10 bar en HD 250 l/min bij 40 bar
tank: Plastisol 2000 l water en 200 l svm
Technisch zijn de 3 versies gelijk, muv. de wielbasis (4300 mm voor de TS/HV en 4000 mm voor de TSSK). De TS/HV heeft bovendien als extra een frontlier.
De grootste verschillen zitten hem in de bepakking. De TS/HV is, zoals duidelijk mag zijn, een combinatie van TS en HV;  de TSSK (de zgn. slagkrachttankautospuit) is goedbeschouwd een normale TS die conform het BZK-bestek is bepakt en dus kan worden ingezet voor bijstand in een brandweerpeloton of -compagnie.
De overige TSen hebben een 'uitgeklede' bepakking, met bijv. slechts een accuspreider i.p.v. een complete set hydraulisch redgereedschap met aggregaat en ook minder slangen en watervoerende armaturen.  Vermeldenswaard is wellicht nog dat de DP-applicatie die de huidige TSsen lang de route van de Betuwespoorlijn als extra hebben is komen te vervallen.