45 nieuwe Tankautospuiten regio Rotterdam-Rijnmond

Auteur Topic: 45 nieuwe Tankautospuiten regio Rotterdam-Rijnmond  (gelezen 205754 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

RemRoof

• docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #210 Gepost op: 19 februari 2014, 12:50:51
Citaat van: Highfield link=msg=1245210 date=1392810249
Ach past mooi in het rijtje "Randstedelijke schijt-aan-alles mentaliteit" ;)

Of Rotterdam -Rijnmond heeft 20 jaar geleden iets nieuws gedaan en die ervaringen zijn verwerkt in het nationale nummerplan. Ik word een beetje moe van het "afgeven"op de Randstad. Kom dan gewoon met inhoudelijke argumenten. ;)

RemRoof
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #211 Gepost op: 19 februari 2014, 12:59:21
Citaat van: RemRoof link=msg=1245212 date=1392810651
Of Rotterdam -Rijnmond heeft 20 jaar geleden iets nieuws gedaan en die ervaringen zijn verwerkt in het nationale nummerplan. Ik word een beetje moe van het "afgeven"op de Randstad. Kom dan gewoon met inhoudelijke argumenten. ;)

RemRoof

Ik word er niet moe van. Werk al jaren voor de politie Amsterdam en daarvoor voor "Gods eigen wapen" op Schiphol. Feit blijft dat ze hier altijd anders doen als in de rest van het land. Kan je moeilijk over doen of gewoon accepteren.

Firefighter1970-b.d.

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
Reactie #212 Gepost op: 19 februari 2014, 13:08:00
Citaat van: RemRoof link=msg=1245212 date=1392810651

RemRoof

Wat een onzin schrijf je hier wat is er uit het Rotterdamse roepnummersysteem over genomen, erg weinig.
Dit terwijl het in de basis een voor mensen leesbaarder systeem is.

Want het NVBR roepnummer is ontwikkeld op basis van het Europese Schengen roepnummerplan met invloeden van het 5Tvo roepnummerplan wat bijna in heel Nederland werd gebruikt.

http://www.brandweernederland.nl/algemene_onderdelen/bovenbalk/zoeken-0/zoeken/@17325/nationaal_nummerplan/

Firefighter1970-b.d.

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
Reactie #213 Gepost op: 19 februari 2014, 13:30:08
In VGGM hebben alle niet met een verbindingsmiddel uitgeruste voertuigen en bakken been nummer wat weer een kruising is tussen NVBR en VRR systeem

bijvoorbeeld:
07-36DA1 voor een DA van de post Arnhem Noord
07-27MSA voor een MSA van de post Ede-Centrum
07-17DPH voor de DPH van de post Barneveld-Dorp

RemRoof

• docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
Reactie #214 Gepost op: 19 februari 2014, 13:38:11
Citaat van: Firefighter1970 link=msg=1245216 date=1392811680
Wat een onzin schrijf je hier wat is er uit het Rotterdamse roepnummersysteem over genomen, erg weinig.
Dit terwijl het in de basis een voor mensen leesbaarder systeem is. Misschien dat jij mijn zin in de context van de opmerking van Highfield kan lezen. Het is wellicht net zoveel onzin als de opmerking over randstedelingen.Voor de rest zul je ongetwijfeld gelijk hebben :)
Want het NVBR roepnummer is ontwikkeld op basis van het Europese Schengen roepnummerplan met invloeden van het 5Tvo roepnummerplan wat bijna in heel Nederland werd gebruikt.

http://www.brandweernederland.nl/algemene_onderdelen/bovenbalk/zoeken-0/zoeken/@17325/nationaal_nummerplan/

RemRoof

• docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
Reactie #215 Gepost op: 19 februari 2014, 13:43:32
Citaat van: Firefighter1970 link=msg=1245221 date=1392813008
In VGGM hebben alle niet met een verbindingsmiddel uitgeruste voertuigen en bakken been nummer wat weer een kruising is tussen NVBR en VRR systeem

bijvoorbeeld:
07-36DA1 voor een DA van de post Arnhem Noord
07-27MSA voor een MSA van de post Ede-Centrum
07-17DPH voor de DPH van de post Barneveld-Dorp

Wat een "VGGM, ik heb schijt aan alles mentaliteit."  ;) Maar nu serieus, waarom hebben deze dan geen roepnummer volgens het nationale nummerplan.

Overigens is volgens mij de VRR niet de enige die nog afwijkt van het nationale nummerplan.

Tot slot. Mij maakt het niet uit welke roepnummers worden gebruikt, als het voor alle partijen duidelijk is dan lijkt het mij prima. Een roepnummersysteem is een hulpmiddel en geen doel op zich.

RemRoof

Highfield

• Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
Reactie #216 Gepost op: 19 februari 2014, 13:48:08
Citaat van: RemRoof link=msg=1245228 date=1392813812
Wat een "VGGM ik heb scheit aan alles mentaliteit."  ;) Maar nu serieus, waarom hebben deze dan geen roepnummer volgens het nationale nummerplan.

Overigens is volgens mij de VRR niet de enige die nog afwijkt van het nationale nummerplan.

Zeker, er zijn meer eigenwijzerikken in dit land. Desalniettemin (zoals dielangemotormuis ook al aangeeft) is het in de Randstad eerder regel dan uitzondering om de uitzondering te zijn. Ik haal mijn schouders op bij die constatering, ik heb er in dit geval nooit last van, maar het is wel opvallend.

Citaat
Tot slot. Mij maakt het niet uit welke roepnummers worden gebruikt, als het voor alle partijen duidelijk is dan lijkt het mij prima. Een roepnummersysteem is een hulpmiddel en geen doel op zich.

RemRoof

Achja, boeiend dat we nationale afspraken maken, als het maar duidelijk is. Klinkt als een hoop verspilde euro's dat nummerplan als je het zo stelt.
Bijdragen op persoonlijke titel.

Firefighter1970-b.d.

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
Reactie #217 Gepost op: 19 februari 2014, 14:32:05
Citaat van: RemRoof link=msg=1245228 date=1392813812
Wat een "VGGM, ik heb schijt aan alles mentaliteit."  ;) Maar nu serieus, waarom hebben deze dan geen roepnummer volgens het nationale nummerplan.

RemRoof

Waarom zou een middel zonder verbindingsapparatuur überhaupt een roepnummer, volgens het landelijk roepnummerplan, moeten hebben ?

Een haakarmbak of aanhangwagen word, bij een repressieve inzet vervoerd door een voertuig met een bij de in dat voertuig ingebouwde verbindingsapparatuur behorend roepnummer.

Highfield

• Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
Reactie #218 Gepost op: 19 februari 2014, 14:41:34
Dat zal wel te maken hebben met alarmeren: de HA-chauffeur moet wel weten welke bak hij moet ophalen. Daarom heeft die bak een nummer, en als we toch een systematiek daarvoor hebben waarom zouden we die niet gebruiken dan? Dat systeem is gestandaardiseerd zodat iedere HA-chauffeur overal iedere bak in een oogopslag kan identificeren. Daarom is het niet handig als regio's met afwijkende nummers gaan werken. Als de bak op incidentlocatie staat, zonder HA, wil je m ook kunnen identificeren.

Bij 9/10 inzetten zal het geen punt zijn, men is lokaal wel bekend, maar als het allemaal wat langer gaat duren of wat grootschaliger wordt is die standaardisatie toch wel erg fijn (ook voor coördinerend personeel!), zeker als er interregionaal gewerkt/afgelost moet worden.
Bijdragen op persoonlijke titel.

StevenQ

• Senior gebruiker
Reactie #219 Gepost op: 19 februari 2014, 15:41:58
Citaat van: michel76 link=msg=1244561 date=1392564028
Weet iemand wanneer de nieuwe TSen ingebruik genomen worden of dat er al ingebruik zijn?

Vrijdagavond en de voertuigen druppelen binnen pic.twitter.com/UVFQ9gjtgw

3x CT en 1x TS op een rij pic.twitter.com/NXXSJ7fz9g