45 nieuwe Tankautospuiten regio Rotterdam-Rijnmond

Auteur Topic: 45 nieuwe Tankautospuiten regio Rotterdam-Rijnmond  (gelezen 205766 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Firefighter1970-b.d.

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
Reactie #260 Gepost op: 26 maart 2014, 23:28:13
Citaat van: StevenQ link=msg=1254145 date=1395849831
dat is volgens mij gewoon omdat ze ze alle 45 tegelijk in gebruik willen nemen.

anders stonden ze nog wel in Eindhoven en niet in Rotterdam

Geen één weldenkend manager zal alle voertuigen op 1 dag in gebruik willen nemen, i.v.m. het gevaar van kinderziektes in het materieel.
Ook is eerder gemeld dat de voertuigen gefaseerd ingevoerd zouden worden.
Maar als jij in liever in management sprookjes, of misschien wel je eigen gedachtegang sprookjes wilt blijven geloven, vooral doen.
Ik kijk wel naar de realiteit, en het verschil in de planning zoals eerder aangegeven en de werkelijke aflevering zoals tot nu toe gedaan.
Als ik het verschil zie hier tussen de oorspronkelijke planning en zoals het nu gaat is er een serieus probleem gaande.

jeffrey010

• Senior gebruiker
Reactie #261 Gepost op: 11 april 2014, 22:51:45
Gister is Gemco failliet verklaard!!
Een curator gaat kijken wat de consequenties zijn voor de nog niet geleverde voertuigen.
Er zijn er op dit moment 23 geleverd van de 45. Hierdoor zal er flinke vertraging ontstaan en oude voertuigen langer in dient blijven!
Met Vriendelijke Groet.....

pompbediende

• Meerdere functies
  • Senior gebruiker
Reactie #262 Gepost op: 11 april 2014, 23:12:55
Citaat van: jeffrey010 link=msg=1257722 date=1397249505
Een curator gaat kijken wat de consequenties zijn voor de nog niet geleverde voertuigen.
Er zijn er op dit moment 23 geleverd van de 45. Hierdoor zal er flinke vertraging ontstaan en oude voertuigen langer in dient blijven!
ik wist al dat er grote problemen waren tussen gemco en de opdracht van de vrr, alleen nog niet officieel bekend gemaakt, daarom wilde ik dat hier nog niet posten.  Ik ben benieuwd naar het vervolg van deze lang slepende soap en getouwtrek.  :'(
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #263 Gepost op: 12 april 2014, 09:48:01
Eerst maar eens zien wat er echt van dit verhaal klopt. Als blijkt dat het verhaal klopt dan heeft dit niet alleen consequenties voor Rotterdam-Rijnmond. Eerst de officiele berichtgevingen maar eens afwachten. ::)

Thor

• Senior gebruiker
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #264 Gepost op: 12 april 2014, 10:56:57
Opmerkelijk is dat er nogal wat producenten van brandweervoertuigen de laatste jaren in moeilijkheden zijn gekomen.

In de regel is "de overheid" een lucratieve markt, maar dan moeten de bedrijven zich wel goed indekken met een goed en uitgebreid bestek en een waterdicht contract waardoor de betrokken partijen precies weten welke afspraken er op papier zijn gemaakt.
Als dan de prijscalculaties goed zijn gemaakt en er duidelijke afspraken zijn over meer en minderwerk kan er op financieel gebied nog maar weinig uit de hand lopen.

Fire shark

• Ach & Brw
  • Senior gebruiker
Reactie #265 Gepost op: 12 april 2014, 14:35:47
Dit is de rede waarom Amsterdam de 16 voertuigen op voorhand daar vandaan heeft gehaald!
ACH & HBT

Dennis 2331

• ICT'er (Engineer Wireless) - Fractielid gemeente Eindhoven
  • Senior gebruiker
  • Eindhoven
Reactie #266 Gepost op: 12 april 2014, 14:38:07
Citaat van: jeffrey010 link=msg=1257722 date=1397249505

Gemco failliet? Dit jaar nog 4 nieuwe DAF's geleverd voor Eindhoven-Woensel,Nuenen,Geldrop,Mierlo.
Dat zou betekenen dat de andere voertuigen voor de korpsen in BZO niet doorgaan  :-X

Gek genoeg nooit iets van gehoord dat het zo slecht ging met het bedrijf? Dus ik wacht even het bericht af van Gemco zelf.
 As ge nie mėr nčijsgierig bent, dan worde aau

Dennis 2331

• Senior gebruiker
  • Eindhoven
Reactie #267 Gepost op: 12 april 2014, 14:43:52
Nader onderzoek wijst uit dat dit niet de eerste keer zou zijn dat het bedrijf failliet zou zijn... 2008 ook al.

Nickvm

• Senior gebruiker
Reactie #268 Gepost op: 12 april 2014, 15:03:07

Dennis 2331

• Senior gebruiker
  • Eindhoven
Reactie #269 Gepost op: 12 april 2014, 18:01:33
Ja....nu is de vraag hoe verder  :-\