45 nieuwe Tankautospuiten regio Rotterdam-Rijnmond

Auteur Topic: 45 nieuwe Tankautospuiten regio Rotterdam-Rijnmond  (gelezen 205711 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

Heijnsbergen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 388
Reactie #500 Gepost op: 24 oktober 2015, 14:34:53
De TAS is niet inzetbaar, nu rijden ze met de TS.......rare jongens die Rotterdammerts! 98uiye


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #501 Gepost op: 24 oktober 2015, 15:16:10
 ;D :D ;D
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


joops

  • gepensioneerd ambtenaar en oud bestuurder ABVA-KABO
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 121
Reactie #502 Gepost op: 11 december 2015, 14:18:46
Komen er weer problemen met de leveringen, door het uitstel van betaling van Plastisol?

Bron: http://www.gelderlander.nl/regio/maasland/st-anthonis/rechtbank-verleent-plastisol-in-wanroij-uitstel-van-betaling-1.5477137 (25-11-2015)


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #503 Gepost op: 11 december 2015, 15:34:03
Failliet inmiddels.


jeffrey010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 604
Reactie #504 Gepost op: 14 december 2015, 14:36:03
Volgens mij heeft de VRR alle wagens al binnen. Staan een hoop klaar om naar de kazernes te gaan.
Met Vriendelijke Groet.....


tazbrw

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 392
Reactie #505 Gepost op: 14 december 2015, 18:24:50
De oude kazerne van Laanloodseweg staan 4 nwe TSsen. Moeten nog wat dingen aan gebeuren zei een brandweerman.
Groeten,  Tazbrw


kuipje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 418
  • Aspirant Basispolitiezorg
Reactie #506 Gepost op: 12 januari 2016, 15:05:30
Op de valreep nog de TS11-1 kunnen filmen. Samen met de 24-1 en 34-1 nog in dienst. Onduidelijk wanneer de 11-1 wordt vervangen. Misschien dat iemand anders dit weet?

https://www.youtube.com/watch?v=V5v5XQkRAHw


112 rotterdam-oost

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 189
Reactie #507 Gepost op: 12 januari 2016, 16:30:10
Naar mijn weten is de nieuwe 24-1 ook al in dienst...
Geen idee wanneer de 11-1 komt


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #508 Gepost op: 14 januari 2016, 16:56:59
Deze week wat gebruikservaringen gehoord van de voertuigen en zelf het 1 en ander gezien. Bijzonder om het verschil te merken tussen de mensen op kantoor en op straat. Op kantoor (en in de media) is men verschikkelijk positief over het voertuig. Nieuwe standaard voor Nederland, beste wat er te bieden is, samengesteld door de beste mensen, etc.

Op straat is men erg negatief over het voertuig. Het voertuig is te breed en te lang voor in de stad en de luchtveren maken dat het voertuig vervelend op de weg ligt.
Het werd pas echt vervelend als het gaat over de combinatievoertuigen TS/HV. Want het voertuig is weliswaar langer gemaakt om meer spullen mee te nemen, maar lang niet groot genoeg. Spullen staan achter elkaar gestapeld. En voor de krat met stabilisatieblokken staan alle scheppen, hooivorken en bezems met 15 stuks achter 1 bevestigingsbandje, waardoor die er eerst allemaal uitmoeten, en je daarna met 3 man bezig bent alles op z'n plek te houden bij het weer sluiten van het bevestigingsbandje. Veel materialen zijn moeilijk bereikbaar geworden of veel te zwaar.
Omdat de CT op hetzelfde Chassis (Alleen 30 CM langer) gebouwd moest worden maar wel veel meer gewicht meedraagt kwamen er andere problemen. De Storzkoppelingen achter de achterste kastruimte raakte voortdurend de grond bij drempels en moesten daarom (In elk geval 1 van de 2) verwijderd worden.

Omdat alles gelijk moest blijven aan de voertuigen is er geen ruimte voor lokale verschillen. Zo moeten diverse posten bij een koe te water eerst op de kazerne het waadpak aandoen, en dan met het pak aan er naartoe rijden. Het past immers niet tussen de kastruimte en mocht niet op de standaard bepakking komen.

Het is jammer om te zien dat een project waarbij (Volgens de regio) zoveel tijd is gestoken in optimalisatie en meningen van de werkvloer vervolgens zo uitgepakt is.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Djseb

  • Brandweer - Aspirant
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #509 Gepost op: 14 januari 2016, 23:00:23
Dat is zeker heel jammer om te horen... Over de wegligging van de voertuigen had ik ergens al beetje mijn twijfel, ondanks de kantelproef waar de wagens best positief uitkwamen met 30 graden vond ik op de video's te zien dat de voertuigen erg ver overhellen in de bocht. Misschien alleen een kwestie van stuggere veren en andere dempers... Op de Atego's in AA zitten ook stuggere (heavy duty) veren ivm drempels etc...

Ook jammer over de bepakking en de grootte van het voertuig, dat alle voertuigen hetzelfde moeten worden valt ergens nog wel een beetje te begrijpen, maar een kleine aanpassing van de bepakking voor voertuigen buiten de stad hoeft toch geen probleem te zijn...

Ik vraag me dan serieus af in hoeverre de werkvloer er dan echt bij betrokken is geweest als deze signalen kloppen. Er zijn toch ook voertuigen op proef geweest die elke kazerne afgingen voor de laatste hand?