45 nieuwe Tankautospuiten regio Rotterdam-Rijnmond

Auteur Topic: 45 nieuwe Tankautospuiten regio Rotterdam-Rijnmond  (gelezen 205678 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

BrielleMedia

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 321
  • Hobby fotograaf en videograaf
    • BrielleMedia
Reactie #590 Gepost op: 31 oktober 2016, 11:44:41
Citaat van: jur link=msg=1454973 date=1477855371
Daarmee is ook het 'raadsel' rondom de 17-9236 opgelost! De 17-9236 dus de oude Volvo FL612 met kenteken BF-XD-21 van Maassluis (TS12-1>TS12-2) en later reserve Zuid-Hollandse Eilanden (TS70-1).
Dat klopt inderdaad


Johan 818

  • Hoofdbrandwacht
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 191
Reactie #591 Gepost op: 31 oktober 2016, 12:49:20
Citaat van: FireMan link=msg=1453785 date=1477258723
Barendrecht heeft 2x een SK staan ivm het redgereedschap en dit dan weer vanwege het spoor is mij weleens verteld.
Ze staan op de meldkamer wel gewoon als normale TS in het systeem dus vervullen verder geen SK functie.

Kan iemand mij vertellen hoe dat in z'n werk gaat, met name wat een SK functie betekend?


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #592 Gepost op: 31 oktober 2016, 13:11:04
Citaat van: Johan 818 link=msg=1455066 date=1477914560
Kan iemand mij vertellen hoe dat in z'n werk gaat, met name wat een SK functie betekend?
Volgens mij staat in het begin van dit topic veel info over de SKTS, VRRTS en CT.

Overigens alle nieuwe TSen zijn van Roteb Lease; de VRR least alle nieuwe TSen van de Roteb. De GB ook, dus vandaar de "VRR-TS" in een GB-box  ;)
greetz,  Enrique


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #593 Gepost op: 1 november 2016, 08:47:42
Foutje: de 179235 is van Roteb Lease en is bedoeld als reserve-TS. Alle overige nieuwe TSen zijn eigendom van de VRR. Het tweede reservevoertuig van Roteb Lease is een HVTS/CT, de 79-BDB-6. Dit voertuig zou ook (net als de Volvo TS die nu op Middelharnis staat) als 179236 genummerd zijn.

En omdat de GB geen reservevoertuigen meer heeft (de BJZV57 is sinds 28 oktober uit dienst en niet meer van de GB), gaat de 171731 van het VG Rozenburg het desbetreffende voertuig vervangen en wordt er voor het VG Rozenburg een reserve-TS gehuurd (alleen hebben ze op dit moment de 179237, dus zou je zeggen dat dat dan ook een reservevoertuig van Roteb Lease zou zijn).

Kort samengevat: met al die identieke TSen is het nogal een uitdaging  :)
greetz,  Enrique


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #594 Gepost op: 4 november 2016, 21:48:19
Zag vandaag dat de 4 TSen die op de Laanslootseweg stonden, daar weg waren.
greetz,  Enrique


Sjaak-010

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 27
Reactie #595 Gepost op: 1 december 2016, 12:00:43
Tevens is er recent een van de voormalige TS-en bij de bedrijfsbrandweer van MSD/Aspen te Oss in dienst getreden met kenteken 08-BDR-1 en roepnummer 21-6131.

Dit zijn allemaal DAF LF55 chassis uit de 2014 serie van VRR:
Kenteken 03-BDR-1: Korps onbekend
Kenteken 04-BDR-1: Korps onbekend
Kenteken 05-BDR-1: Korps onbekend
Kenteken 06-BDR-1: Brandweer Schiphol
Kenteken 07-BDR-1: Korps onbekend
Kenteken 08-BDR-1: Bedrijfsbrandweer MSD




guest12562

  • Gast
Reactie #597 Gepost op: 15 december 2016, 10:33:10
Citaat uit het artikel:

Volgens Lenferink is er geen sprake van een gevaarlijke situatie. ,,Een brandweermedewerker houdt het systeem tijdens het bluswerk sowieso continu in de gaten. Dat moet de pompbediende altijd doen.''

En dan zijn er dus landelijk ideeën om de chauffeur met de B als back up team in te zetten voor de aanvalsploeg, bij een SIV4, need I see more?


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #598 Gepost op: 15 december 2016, 11:05:00
Citaat van: Breathe link=msg=1466797 date=1481794390
Citaat uit het artikel:

Volgens Lenferink is er geen sprake van een gevaarlijke situatie. ,,Een brandweermedewerker houdt het systeem tijdens het bluswerk sowieso continu in de gaten. Dat moet de pompbediende altijd doen.''

En dan zijn er dus landelijk ideeën om de chauffeur met de B als back up team in te zetten voor de aanvalsploeg, bij een SIV4, need I see more?

De tijd dat een pompbediener nog vast gekleefd stond aan de pomp met een sigaretje is hopelijk toch nu wel voorbij. Van de beste overheidsorganisatie had ik toch wel wat meer innovatie verwacht.... :-\

Het is natuurlijk gewoon een ernstig probleem, want de VR weet ook dat een pompbediener niet altijd bij de pomp staat, zeker niet als het in het begin hectisch is. Rotterdam rijdt zelf met SIV'jes, waarbij de chauffeur ook gewoon ingezet kan worden als ploeglid. Als je dan als VR zelf zo'n opvatting daarover hebt, moet je ook de werkwijze van de SIV aanpassen en de chauffeur altijd bij de pomp laten staan.
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #599 Gepost op: 15 december 2016, 11:15:57
Citaat van: Danny722 link=msg=1466801 date=1481796300
De tijd dat een pompbediener nog vast gekleefd stond aan de pomp met een sigaretje is hopelijk toch nu wel voorbij. Van de beste overheidsorganisatie had ik toch wel wat meer innovatie verwacht.... :-\

Het is natuurlijk gewoon een ernstig probleem, want de VR weet ook dat een pompbediener niet altijd bij de pomp staat, zeker niet als het in het begin hectisch is. Rotterdam rijdt zelf met SIV'jes, waarbij de chauffeur ook gewoon ingezet kan worden als ploeglid. Als je dan als VR zelf zo'n opvatting daarover hebt, moet je ook de werkwijze van de SIV aanpassen en de chauffeur altijd bij de pomp laten staan.

Kortom de afdeling PR & Voorlichting van de VRR heeft het weer mooi gedraaid...
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.