Grote brand (woning) Lynnerkamp - Zwolle 23-08-2013

Auteur Topic: Grote brand (woning) Lynnerkamp - Zwolle 23-08-2013  (gelezen 3050 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jims

  • o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,981
Reactie #10 Gepost op: 23 augustus 2013, 16:29:15
Citaat van: JJ75 link=msg=1194574 date=1377267254
Om na te gaan of mijn gevoel bij deze twee tweets gek was zonder enige toelichting de twee tweets laten zien aan een collega. Zijn reactie was: Waarom twitter je dan als je een probleem met ramptoerisme hebt.
Vraag 1: Wat voor beroep hebben jij en je collega? Op je profiel staat niet uit welk oogpunt je reageert.

Vraag 2: Twitteren is om informatie te verspreiden. Er staat niet: kom kijken! Er staat informatie over een incident. Dat willen de burgers graag, op de hoogte gehouden worden van wat er zich afspeelt. En ja, dan zijn er mensen bij die gaan kijken. Ben benieuwd hoeveel er zijn aangeslagen op de tweet van deze agent, de sirenes en de brand zelf lijken mij meer de aandacht trekken, maar dat is mijn mening..

Ik vind dit op alle slakken zout leggen O0
If you can dream it, you can do it.


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #11 Gepost op: 23 augustus 2013, 17:03:12
Voor je gevoel: Ik ben ingenieur, werk aan rivierkunde projecten en ben 6 jaar BHV' er. Mijn collega is ook hoger opgeleid. Heb ik je daarmee voldoende geïnformeerd?


Jims

  • o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,981
Reactie #12 Gepost op: 23 augustus 2013, 17:05:55
Citaat van: JJ75 link=msg=1194595 date=1377270192
Voor je gevoel: Ik ben ingenieur, werk aan rivierkunde projecten en ben 6 jaar BHV' er. Mijn collega is ook hoger opgeleid. Heb ik je daarmee voldoende geïnformeerd?
Prima
If you can dream it, you can do it.


Pyro_loe

  • Oranje Kolom
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 968
  • OvD-Bevolkingszorg
Reactie #13 Gepost op: 23 augustus 2013, 19:29:52
Citaat van: Jims link=msg=1194580 date=1377268155
Vraag 2: Twitteren is om informatie te verspreiden. Er staat niet: kom kijken! Er staat informatie over een incident. Dat willen de burgers graag, op de hoogte gehouden worden van wat er zich afspeelt.

Dat vind ik juist een taak van de pers.
De politie zou juist moeten twitteren als er een handelswijze wordt verwacht van de burgers.
Bijvoorbeeld: " kom niet kijken, u hindert de hulpverleners"  ::)
Safety is the state of being "safe", the condition of being protected against physical, social, spiritual, financial, political, emotional, occupation


Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
Reactie #14 Gepost op: 23 augustus 2013, 20:08:19
Citaat van: JJ75 link=msg=1194548 date=1377259263
Een agent die dit soort zaken twittert (Collega's met spoed onderweg) is onderdeel van het sensatiebeluste deel van de samenleving.

Nogmaals: Het meerendeel van de mensen die stonden te kijken waren puur op de sirenes en flinke rookontwikkeling af gekomen. Een enkeling die ik sprak had 't op een P2000 site voorbij zien komen.
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #15 Gepost op: 23 augustus 2013, 21:28:31
Mij viel de tegenstelling in de boodschap in de berichten (bedoeld of onbedoeld) op. Het eerste bericht heeft geen directe oproep om naar de brand te gaan maar zal door de inhoud (spoed en brand)  wel ramptoeristen trigggeren naar de brand te gaan. Het tweede bericht wil graag dat ramptoeristen juist niet komen, er is daar ergernis over.


Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
Reactie #16 Gepost op: 24 augustus 2013, 22:01:02
Zolderbrand Lynnerkamp verwoest woning.

Ietwat verlaat, maar toch mijn video nog online ;-)
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo