GRIP 1 Middelbrand (shoarmazaak Bodrum) Henseniusstraat - Venray 22-08-2013

Auteur Topic: GRIP 1 Middelbrand (shoarmazaak Bodrum) Henseniusstraat - Venray 22-08-2013  (gelezen 5210 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Geen asbest bij brand eethuis Bodrum
Citaat
Geen asbest bij brand eethuis Bodrum
Bij de brand in eethuis Bodrum is geen asbest vrijgekomen. Bij een brand komen echter altijd roetdeeltjes vrij die in de omgeving neerslaan. Roet is niet alleen vies, maar bevat ook stoffen die in grote hoeveelheden schadelijk kunnen zijn.
De bewoners van de omliggende straten worden per brief geďnformeerd hoe ze roet het beste kunnen opruimen. Hieronder de tips over hoe om te gaan met roet na een brand.
Roet van oppervlakken kunt u verwijderen met veel water en zeep. Om contact met het roet te voorkomen, is het raadzaam handschoenen aan te doen. In ieder geval is het belangrijk om de handen goed te wassen na contact met brandresten of roet.
Groenten en fruit waarop zichtbaar roet aanwezig is, kunt u beter niet eten. In alle gevallen geldt dat groenten en fruit vóór consumptie goed moeten worden gewassen.
Roet kan ook in huizen naar binnen gelopen worden met vuile schoenen. Dit kunt u voorkomen door goed uwvoeten te vegen voordat u uw woning in gaat of door uw schoenen binnen uit te doen.
Het pand waarin het eethuis was gevestigd is door de brand helemaal verwoest. In verband met de veiligheid is het pand gedeeltelijk gesloopt.

bron + foto: http://www.omroepvenray.nl/nieuws/2013/08/22/geen-asbest-bij-brand-eethuis-bodrum
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: rensb link=msg=1194229 date=1377172307
Betrof shoarma/pizza/dönerzaak Bodrum. Waar "cafe bar Agora" vandaan komt weet ik niet, ik heb er nog nooit van gehoord in ieder geval.
shoarmazaak Bodrum
Wij kunnen op afstand niet ruiken dat in de alarmeringen een verkeerde naam vermeld staan. ::)


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Citaat van: Peter71 link=msg=1194281 date=1377180649
Wij kunnen op afstand niet ruiken dat in de alarmeringen een verkeerde naam vermeld staan. ::)

Snap ik, mijn reactie is richting jullie ook puur informatief bedoeld.
Wél vraag ik me af (en daar doelde ik met mijn reactie op) waar de naam "cafe bar Agora" vandaan komt. Het kan zijn dat de bovengelegen woning een nieuw cafe was, maar ik heb er nog nooit van gehoord.
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


Bjorndh

  • Informatiemanagement Rode Kruis
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 918
Bodrum is het voormalig agora
Freelance persfotograaf, Informatiemanagement Rode Kruis


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Citaat van: Bjorndh link=msg=1194292 date=1377181707
Bodrum is het voormalig agora

Weet jij zo hoelang geleden dat was? Dan kan dat verklaren waarom ik er nog nooit van had gehoord! ;D
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


Bjorndh

  • Informatiemanagement Rode Kruis
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 918
Zeker 7 jaar
Freelance persfotograaf, Informatiemanagement Rode Kruis


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Citaat van: Bjorndh link=msg=1194332 date=1377186441
Zeker 7 jaar

Dat verklaart een hoop! ;D Bedankt.
Ze zijn vandaag meteen begonnen met de sloop en het opruimen. Houdt dit in dat het onderzoek ter plaatse dan is afgerond?
De uitkomsten van zo'n onderzoek (ook van andere branden/incidenten) zijn die ergens te vinden?

http://www.l1.nl/video/brand-shoarmazaak-venray-opgelaaid-22-aug-2013
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Toch asbest na brand shoarmazaak Venray
Citaat
Toch asbest na brand shoarmazaak Venray
Na de brand in een shoarmazaak in Venray is er toch asbest vrijgekomen. Dat meldt de gemeente.
Eethuis Bodrum aan de Henseniusstraat brandde in de nacht van woensdag op donderdag uit. Daarbij was geen asbest vrijgekomen.
Dat gebeurde wel toen werd begonnen met de sloop van de resten van het pand. De gemeente was uit veiligheidsoverwegingen meteen begonnen met de afbraak.
Een deel van de asbest is terecht gekomen op de openbare weg. Zaterdag is begonnen met het verwijderen, omwonenden zijn per brief geďnformeerd.

bron: http://www.l1.nl/nieuws/224402-toch-asbest-na-brand-shoarmazaak-venray

Brand Venray: 'Geen gevaar door asbest'
Citaat
Brand Venray: 'Geen gevaar door asbest'
Er is volgens de gemeente Venray géén gevaar voor omwonenden geweest nu blijkt dat er toch asbest is vrijgekomen na een brand in een shoarmazaak.
Eethuis Bodrum aan de Henseniusstraat brandde in de nacht van woensdag op donderdag uit. Daarbij kwam geen asbest vrij. Dat gebeurde wel toen werd begonnen met de sloop van het pand.
Een deel van de asbest is terecht gekomen op de openbare weg. Zaterdag is begonnen met het verwijderen daarvan op die plek. De asbest in het pand zélf, wordt maandag en dinsdag opgeruimd.
Op het moment dat de sloop begon, was er al een vermoeden dat asbest in het gebouw was verwerkt. Toen er ook nog onbestemde deeltjes werden gevonden is de sloop meteen stopgezet.
Maar pas zaterdag is een gedeelte opgeruimd. Dat is niet te laat, zegt de gemeente, omdat eerst de nodige procedures moeten worden gevolgd.
Bovendien werd een stuk van de weg en het pand afgezet zodat er geen mensen in aanraking konden komen met asbest, aldus de verantwoordelijke wethouder.

bron: http://www.l1.nl/nieuws/224441-brand-venray-geen-gevaar-door-asbest
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Politie: Brandstichting in Venray
Citaat
Politie: Brandstichting in Venray
De politie gaat er van uit dat de brand in Venray afgelopen donderdag is aangestoken.
De oorzaak van de brand wordt nog onderzocht maar er is een sterk vermoeden dat er sprake is van brandstichting. Een verdachte is nog niet in beeld.
In een shoarmazaak in Venray brak in de nacht van woensdag op donderdag tot drie keer toe brand uit. Het pand werd volledig in de as gelegd.  Voor dit incident zou er al eens eerder brand geweest zijn in de horecagelegenheid.

bron: http://www.l1.nl/nieuws/224462-politie-brandstichting-venray
Mighty fine only gets you somewhere half the time.