Wat neem ik mee? Ik zal maar niet de cameraspullen zelf opnoemen. Dat is inmiddels vaak genoeg besproken. Dus noem ik alle andere dingen op. Ik rijd in principe iedere melding per auto. Sowieso kan ik niet fietsen, en daarnaast is de auto m'n gereedschappenvoertuig.
Wat neem ik mee buiten de camera:
- Statief
- Veiligheidsjas
- Veiligheidshesje (Met een ongelooflijke brandlucht door het gebruik bij brandinzetjes
- Sterke zaklamp
- Zelfgemaakt kaartenboek met bereikbaarheid hectormeterpaaltjes voor de snelweg en voor het spoor.
- Extra setje medicijnen voor langere inzetten
- Smartphone. Te gebruiken om beeld door te zetten, maar ook voor P2000 app, gevaarlijke stoffen app, etc.
- Reserve telefoon in de auto, met altijd 2 volgeladen accu's.
- Theedoeken voor camerawerk in de regen
- Paraplu voor mezelf in de regen
- Oude winterjas voor incidenten in de kou of voor smerige klusjes
- Hoge set laarzen. Handig voor wateroverlasten, blubberslootjes en natuurgebieden.
- Goeie telefoonmicrofoon voor als ik gebeld wordt over de stand terplaatse voor de radio of voor TV.
- Visitekaartjes met mijn gegevens. Deze verdeel ik voornamelijk onder betrokkene van incidenten als zij daar behoefte aan hebben. Daarnaast worden de kaartjes aan agenten en instanties afgestaan wanneer zij behoefte hebben aan beelden. Met de VOA hebben we een omgangsregeling. Incident met VOA terplaatse is altijd het doorzetten van onze foto's.
- Navigatiesysteem. (Erg belangrijk
)
- Stoeltje om op te zitten wanneer m'n gezondheid me dwars zit bij langere incidenten.
Er ligt ongetwijfeld nog veel meer in m'n auto, Maar dat weet ik allemaal niet uit m'n hoofd.
Ik heb verder geen EHBO spullen oid bij me. Ik heb geen EHBO diploma en ben, gezien de ligging van mijn woning, vrijwel nooit eerder als de politie en de ambulance.