GRIP 2 vooralarm groot (Delta Airlines DAL267 rook in cabine) UGS A - Schiphol 28-08-2013

Auteur Topic: GRIP 2 vooralarm groot (Delta Airlines DAL267 rook in cabine) UGS A - Schiphol 28-08-2013  (gelezen 6947 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Ook nog met iets meer perspectief? Heb nu geen idee of hij op 10 km vliegt op of 1 km
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


peen van dienst

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,288
Citaat van: silque link=msg=1196147 date=1377699686
Ook nog met iets meer perspectief? Heb nu geen idee of hij op 10 km vliegt op of 1 km
Als'tie op 10 km gevlogen had, had ik hem toch meer van 'onderen' op de foto gehad en niet vanaf de zijkant. Ik ben best lang (2 meter +) maar zo lang nu ook weer niet.

Vliegtuig vloog op dat moment op 2000 feet, dus zeg 600 meter.

Peen
Redacteur van


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Kisten voor Amsterdam zitten daar normaal gesproken pakweg nog op 2500 meter.


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Citaat van: Wouter link=msg=1196104 date=1377696239
Delta 267 (Airbus A330) meld rook in de cockpit.
Kist was onderweg vanaf Schiphol naar Boston.




Waarom eerst de koers naar Den Haag / Rotterdam? Om zo snel mogelijk bij land te zijn (evt. geen noodlanding in zee), of werd Rotterdam Airport als eerste uitwijkmogelijkheid gezien?
Mighty fine only gets you somewhere half the time.




silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Citaat van: peen van dienst link=msg=1196151 date=1377700266
Als'tie op 10 km gevlogen had, had ik hem toch meer van 'onderen' op de foto gehad en niet vanaf de zijkant. Ik ben best lang (2 meter +) maar zo lang nu ook weer niet.

Vliegtuig vloog op dat moment op 2000 feet, dus zeg 600 meter.

Peen

Dan nog had ik het interessant gevonden om te zien hoe laag hij vloog, deze foto zegt mij namelijk niks. Niet ten nadele van jou, maar begrijp je wat ik bedoel?
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Dat het vliegtuig zo over de bewoonde wereld mag zeg. Hebben ze dan toch niks geleerd van de Bijlmerramp?


Gast

  • Gast
Citaat van: JJ75 link=msg=1196293 date=1377718851
Dat het vliegtuig zo over de bewoonde wereld mag zeg. Hebben ze dan toch niks geleerd van de Bijlmerramp?

Jammer van die tendensieuze opmerking. Wie zijn "Ze"?
Bij een emergency bepaalt de piloot wat en hoe hij dat doet, niet de verkeersleiding, die kan slechts adviseren en informatie geven.
2000feet is de minimale toegestane IFR hoogte, of het nu naar Rotterdam of Amsterdam gaat, en vliegt het dus daar niet "extreem laag".


arjenhva

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 207
    • HV-Almere
Citaat van: JJ75 link=msg=1196293 date=1377718851
Dat het vliegtuig zo over de bewoonde wereld mag zeg. Hebben ze dan toch niks geleerd van de Bijlmerramp?

Ik weet dat het goedkoop is om te zeggen, maar als je zelf in een vliegtuig zit dat in nood is, ga je dan ook tegen de piloot roepen dat hij/zij zich wel netjes aan de regeltjes moet houden met betrekking tot de hoogte? In dit soort situaties is er altijd goed overleg tussen de verkeersleiding en de piloten over hoe de situatie is en wat hun plannen/verzoeken zijn en weten ze echt wel wat ze aan het doen zijn.

https://audioboo.fm/boos/1570878-sk515-met-gebarsten-cockpitraam-op-schiphol-geland
@HVAlmere // @FireFlying11 // It's nice to be important, but more important to be nice