Tja jij roept hier wat maar ik vraag me af of je gelijk hebt. Jij doet namelijk voorkomen alsof dit voor iedereen binnen de brandweer nieuw is. Voor mij en mijn werkgever (Regionale Brandweer) niet. Daarom houden wij acties om ook echt te vragen of zelfs thuis te controleren of er een goedwerkende rookmelder hangt. In het verleden hebben wij als brandweer ook acties gehouden om de rookmelders gratis op te hangen en hoefde men alleen te betalen voor de rookmelder zelf.
Ik stel soms wel eens berichten wat scherp om de discussie los te krijgen.
Nee dit is niet nieuw, maar wel zorgelijk. Er worden rookmelders verstrekt, maar je moet dus maar afvragen wat er daadwerkelijk mee gebeurt. En je kunt er dus niet zomaar klakkeloos vanuit kunt gaan dat mensen snel worden geallarmeerd door een rookmelder. En je dus weldegelijk een vlotte adequate brandweerzorg moet waarborgen.
Want let wel, het is mooi dat de brandweer die dingen op wil hangen. Maar er zitten ook batterijen in. Ga jij er vanuit dat die dingen jaarlijks worden vervangen? Wie gaat dat controleren? De brandweer? Ik denk niet dat dat gaat niet gebeuren, er was iets met bezuinigen.