Foto's hooligans op internet!

Auteur Topic: Foto's hooligans op internet!  (gelezen 5198 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Arie

• Senior gebruiker
    • Regio15
Gepost op: 23 mei 2005, 19:55:45
Zojuist waren bij Opsporing Verzocht de foto's te zien van 12 hooligans die zich hebben misdragen tijdens rellen rond de wedstrijd Feyenoord-Ajax van onlangs. In de aflevering van 22.00 uur volgen nog meer foto's.

De foto's van 250 hooligans zullen vandaag vanaf 22.15 uur te zien zijn op de site http://www.politie-rotterdam-rijnmond.nl .

Hiermee open ik wellicht geen discussie, maar ik hoop echt dat het gros van die halve gare figuren gewoon wordt opgepakt en (voor de verandering) eens goed gestraft wordt!

Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)

Annemiek

• Senior gebruiker
  • Reddingsbrigade
Reactie #1 Gepost op: 23 mei 2005, 20:13:43
Ik vind het prima dat iedereen ze kan en mag bekijken,net zoals ze van mij gerust de veelplegers op de winkelruit mogen hangen.
  Ta

Rolanddeg

• Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #2 Gepost op: 23 mei 2005, 20:15:12
ik vind het zeker geen probleem, dat voorop! maar mag dit wel ivm privacyregelingen/ portretrecht? of beroepen ze zich op 'journalistieke vrijheid'?

Annemiek

• Senior gebruiker
  • Reddingsbrigade
Reactie #3 Gepost op: 23 mei 2005, 20:16:34
Ik weet niet of de politie ook maar iets met journalistieke vrijheid te maken heeft.
Of bedoel je bij winkeleigenaren die het ophangen? Die mogen het geloof ik niet doen nee.
  Ta

Rolanddeg

• Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #4 Gepost op: 23 mei 2005, 20:18:07
vooral de politie door die foto's op die site zetten. Maar ookal is het de politie, het is toch privacyschending?

Ricardo B

• Senior gebruiker
    • Regio15 - Brandweer & ambulancediensten uit de regio Haaglanden
Reactie #5 Gepost op: 23 mei 2005, 20:20:57
Het is zeker privacyschending maar mensen die dit soort gedrag vertonen ten opzichte van mens & dier mogen wat mij betreft met hun snufferd op internet komen te staan !!!

gr. ricardo
HBO-Verpleegkundige Manschap A + bediener hoogwerker kazerne loosduinen

Annemiek

• Senior gebruiker
  • Reddingsbrigade
Reactie #6 Gepost op: 23 mei 2005, 20:21:08
Tja,mag er dan wel een (getekend) daderprofiel op tv verschijnen? Die blijken soms ook verrekte goed overeen te komen.
  Ta

Ricardo B

• Senior gebruiker
    • Regio15 - Brandweer & ambulancediensten uit de regio Haaglanden
Reactie #7 Gepost op: 23 mei 2005, 20:22:29
Ze vertelde overigens ook dat één van de vier mannen die vanochtend in de spits stonden   ;D zich al gemeld heeft bij de politie, als ze dat nou allemaal deden !!
HBO-Verpleegkundige Manschap A + bediener hoogwerker kazerne loosduinen

Arie

• Senior gebruiker
    • Regio15
Reactie #8 Gepost op: 23 mei 2005, 20:35:21
Ze vertelde overigens ook dat één van de vier mannen die vanochtend in de spits stonden   ;D zich al gemeld heeft bij de politie, als ze dat nou allemaal deden !!

Dat was ook de reden dat er weken geleden al werd aangekondigd dat er zoveel foto's op internet zouden komen. Hiermee wilden ze veroorzaken dat bepaalde lieden zichzelf al aan zouden geven, in de hoop te voorkomen dat de foto op internet zou verschijnen.

Overigens, op http://www.opsporingverzocht.nl staan al de eerste 12 foto's; deze waren in de uitzending al getoond.

Wat het portretrecht betreft: er worden toch al jaren foto's van daders van overvallen en inbraken op Opsporing Verzocht vertoond? Lijkt mij dat het plaaten van de foto's van deze verdachten op internet daar niet van afwijkt.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)

Annemiek

• Senior gebruiker
  • Reddingsbrigade
Reactie #9 Gepost op: 23 mei 2005, 20:37:19

Wat het portretrecht betreft: er worden toch al jaren foto's van daders van overvallen en inbraken op Opsporing Verzocht vertoond? Lijkt mij dat het plaaten van de foto's van deze verdachten op internet daar niet van afwijkt.

Maarja,dat is ook in opdracht van de politie en ik denk toch dat die in zo'n geval boven alle regeltjes over portretrecht en privacyschending staan.
  Ta