GRIP 2 Grote brand (AFAS voetbalstadion AZ) Stadionweg - Alkmaar 29-08-2013

Auteur Topic: GRIP 2 Grote brand (AFAS voetbalstadion AZ) Stadionweg - Alkmaar 29-08-2013  (gelezen 10825 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,542
AZ Wijkagent Bas @basdirkmaat 4m
Met de ME naar Alkmaar voor wedstrijd AZ-Atromitos


s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Citaat van: Wouter link=msg=1196601 date=1377803171
AZ Wijkagent Bas @basdirkmaat 4m
Met de ME naar Alkmaar voor wedstrijd AZ-Atromitos

Neem aan, aangezien dat een agent uit Den Helder is, dat dat extra ME is??


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
AZ ‏@AZAlkmaar 21.04 uur
Toon Gerbrands brengt de aanwezige media op de hoogte van de situatie. #azatr pic.twitter.com/ZsWkD1G1zE
https://pbs.twimg.com/media/BS26FZAIUAAxYeU.jpg
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Bianca Habing ‏@BiancaHabing 9m
RT @m_vdmolen: Aanwezig met ME bij brand #afas stadion. Uitstroom van publiek verloopt rustig en brandweer is druk bezig! #AZBrand #alkmaar


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Citaat van: s.strijk link=msg=1196604 date=1377803462
Neem aan, aangezien dat een agent uit Den Helder is, dat dat extra ME is??

Vermoedelijk met als doel het zsm ontruimen van het stadionterrein. Mocht de brand veel groter worden heeft de brandweer de ruimte waar nu 11.000 supporters staan met bussen en auto's heel hard nodig. Daarnaast is het niet ondenkbaar dat er mensen moeilijk gaan doen omdat ze het niet willen snappen.  :)
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
RTV Noord-Holland ‏@RTVNH 1m
Helikopter boven het station om verkeersstromen in de gaten te houden. Ook file met auto's richting de A9 het station uit. #AZBrand

RTV Noord-Holland ‏@RTVNH 1m
Veiligheidsregio: brand is uit. Ontstaan op vijfde etage in een meterkast van de lichtmasten. Rook trok naar de skyboxen.


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
AZ ‏@AZAlkmaar 21.21 uur
Nog steeds enige onrust op het veld. We kunnen nog niet naar huis. Er moet veel geregeld worden. #brand pic.twitter.com/FHqsyqPaw3
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1196611 date=1377803734
Vermoedelijk met als doel het zsm ontruimen van het stadionterrein. Mocht de brand veel groter worden heeft de brandweer de ruimte waar nu 11.000 supporters staan met bussen en auto's heel hard nodig. Daarnaast is het niet ondenkbaar dat er mensen moeilijk gaan doen omdat ze het niet willen snappen.  :)

Nou, het kwam eerst op mij over dat er helemaal geen ME was, totdat ik bekeken had waar die agent weg kwam. Vandaar dat ik vraag of het extra was.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1196611 date=1377803734
Vermoedelijk met als doel het zsm ontruimen van het stadionterrein. Mocht de brand veel groter worden heeft de brandweer de ruimte waar nu 11.000 supporters staan met bussen en auto's heel hard nodig. Daarnaast is het niet ondenkbaar dat er mensen moeilijk gaan doen omdat ze het niet willen snappen.  :)
Toch krijg ik wel de indruk dat de ontruiming keurig is verlopen.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Citaat van: Peter71 link=msg=1196619 date=1377804698
Toch krijg ik wel de indruk dat de ontruiming keurig is verlopen.

Zeker goed gegaan. Wat te zien is op de video's is dat het erg snel en ordelijk liep. Het was wel duidelijk dat er plannen zijn voor zo'n scenario.

Echter na de ontruiming staan er nog wel 11.000 man rond het stadion. Dat zou de inzet van de brandweer volledig overhoop kunnen helpen. Inzet van een groep extra ME is dan ook vrij logisch. Liever iets te veel als te weinig. Op verschillende zenders is ook te horen dat er files ontstaan van supporters die het terrein per voertuig proberen te verlaten. Ik denk dat het een grote prioriteit is om dat zsm te regelen. Desnoods de omgeving maar even stilzetten.

Op FOX was te zien dat de brandweer in erg krappe situaties moest werken. Hoge druk uitrollen met een auto op 60 centimeter naast de TS. Dan maakt 't allemaal niet makkelijker.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens