GRIP 2 Grote brand (AFAS voetbalstadion AZ) Stadionweg - Alkmaar 29-08-2013

Auteur Topic: GRIP 2 Grote brand (AFAS voetbalstadion AZ) Stadionweg - Alkmaar 29-08-2013  (gelezen 10826 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
RTV Noord-Holland ‏@RTVNH 1m
Burgemeester Alkmaar: ontruiming is goed verlopen. Plannen voor morgen en zondag worden nu samen met AZ gemaakt. #AZBrand #AZATR


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht

Bruinooge: ontruiming is goed verlopen


ALKMAAR Burgemeester Bruinooge van Alkmaar is tevreden over de snelle ontruiming van het AFAS-stadion.

Tegen RTV Noord-Holland zegt hij: "Het is de bedoeling dat in geval van brand het stadion binnen 5 minuten ontruimd kan worden en ik heb de indruk dat het goed verlopen is".


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Grieken woest op AZ

ALKMAAR Griekse supporters waren woest op AZ vanwege het uitbreken van de brand.

Directeur Toon Gerbrands: "De Grieken vonden dat het onze schuld was, maar ik heb begrepen dat er in dat soort warme landen altijd meer emotie is dan hier".


Hv noord-holland

  • Beveiliger,verkeersregelaar,EHBO er
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 112
21:41:22  29-08-13

Melding
PRIO 2 GAARNE COH OPHALEN VAN AZ TERREIN.
Regio 10 : [NHN] Noord-Holland-Noord
Urgentie O O O : MIDDEL
Eenheden 0201089 : Lichtkrant Gemeente Alkmaar
0201076 : Blusgroep Paraat Alkmaar-West
0201018 : Bevelvoerders Alkmaar-West
0201088 : Lichtkrant Kazerne Alkmaar-West
0200172 : Dynamische Afsluiting Frieseweg Alkmaar
0201075 : Blusgroep Kwiek Alkmaar-West


Robbienio

  • IVK | Surveillant VP | N5 aspirant
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 39
Het is al wat later, maar om toch nog even te reageren. ME was al wel in dienst en ook operationeel. Politie heeft niet veel in moeten zetten. Uitstroom begon wat moeizaam doordat er geen verkeersregelaars waren en de politie verkeersposten nog niet op de kruisingen stond.

Uitstroom verliep daarna vrij snel. Op enkele kijkers en ramptoeristen na die nog van het talud gestuurd moesten worden.

Aldus mijn eigen privé bevindingen ( als iemand die er ook regelmatig professioneel werkzaam is)


Speedy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 237
Citaat van: Robbienio link=msg=1196671 date=1377810124
Het is al wat later, maar om toch nog even te reageren. ME was al wel in dienst en ook operationeel. Politie heeft niet veel in moeten zetten. Uitstroom begon wat moeizaam doordat er geen verkeersregelaars waren en de politie verkeersposten nog niet op de kruisingen stond.

Uitstroom verliep daarna vrij snel. Op enkele kijkers en ramptoeristen na die nog van het talud gestuurd moesten worden.

Aldus mijn eigen privé bevindingen ( als iemand die er ook regelmatig professioneel werkzaam is)

Ja inderdaad, agenten en stewards die werk buiten stadion voorzien zullen wel naar stadion zijn gedirigeerd, of waren er nog omdat het buiten toch rustig is.

Mooi dat vlekkeloos is verlopen, hoop dat dat van die geparkeerde auto's wordt meegenomen in de evaluatie ;)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
RTV Noord-Holland ‏@RTVNH 2m
Was er `s middags al brand in het Afas-stadion? Wij kregen een foto opgestuurd waarop al veel rook is te zien http://bit.ly/19RLxKL




Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Citaat van: Peter71 link=msg=1196763 date=1377843453
RTV Noord-Holland ‏@RTVNH 2m
Was er `s middags al brand in het Afas-stadion? Wij kregen een foto opgestuurd waarop al veel rook is te zien http://bit.ly/19RLxKL

Volgens mij is dat gewoon viezigheid op de lens. D'r zit meer vuil op de lens is te zien.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Paintshop pro