Wachtlijst politieacademie

Auteur Topic: Wachtlijst politieacademie  (gelezen 144778 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

JeroenV

• Aspirant korps Den Haag
  • Forum gebruiker
  • Eat, sleep, Krav Maga, repeat
Reactie #200 Gepost op: 3 april 2014, 23:15:43

Gefeliciteerd mensen! Dit zal dit topic wellicht ook weer wat levendiger maken. Mochten jullie vragen over de procedure hebben hoor ik dat graag, die is bij mij nog redelijk* vers  998765

*redelijk als in alles tot en met selectiedag B een jaar geleden, vanaf Eindgesprek dit jaar  :)

Macchill

• Geïnteresseerde
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #201 Gepost op: 4 april 2014, 08:54:12
Mensen die er door heen gekomen zijn: Stap 1 is gehaald!!  O0

Voor de rest: succes met (wederom) wachten...

En voor wat betreft de site kombijdepolitie: Ga tijdelijk servers huren als je een sollicitatieprocedure start. Servers die een grote load tegelijk aankunnen. Dit was gewoonweg (met alle respect van dien voor de beheerders) te belachelijk om aan te zien.. Dat je ´geluk´ moet hebben om überhaupt de website op te komen is niet meer van deze tijd.

Ik heb niet gesolliciteerd, dus dat geluk heb ik dan weer. Maar ik hoop dat ze dit gaan veranderen.

berndw

• Forum gebruiker
Reactie #202 Gepost op: 4 april 2014, 23:11:10
Ook ik ben er door gekomen. Het was een hele klus. Tenminste voor mijn vriendin, want ik had zelf geen mogelijkheid ivm werk om zelf achter de computer te kruipen. Ik heb haar een uur aan de lijn gehad en na een uur wachten en zweten kreeg ik het verlossende antwoord. Het was gelukt! Uiteraard blij, maar zeer vreemde gang van zaken. Maar goed niet te blij worden, want voor het zelfde geld word ik niet eens uitgenodigd en dan is alles toch nog voor niks geweest. Heb gesolliciteerd voor politiekundige Rotterdam.
Aspirant niveau 3, Rotterdam.

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #203 Gepost op: 5 april 2014, 10:28:43
Ach voor de mensen die interesse hebben in de opleiding tot politiekundige: Volgens het inrichtingsplan moet op ieder basisteam per 60 medewerkers één persoon een politiekundige zijn. Op dit moment is er nog niet eens gemiddeld één politiekundige per basisteam, dus dat zal de komende jaren worden aangevuld denk ik zomaar. Al moet ik erbij zeggen dat een gedeelte ook via doorstroom wordt gedaan.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

berndw

• Forum gebruiker
Reactie #204 Gepost op: 5 april 2014, 10:52:33
Heeft iemand enig idee met hoeveel mensen de opleiding start? En voor hoeveel functies dit bedoeld is? Rekening houdend met uitval tijdens de opleiding e.d.?

En de opleiding in Apeldoorn is gewoon gemengd neem ik aan (verschillende regio's door elkaar).

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #205 Gepost op: 5 april 2014, 13:23:15
Je moet iets duidelijker zijn, de opleiding voor wat? Welke functies heb je het over?

De opleiding is sowieso gemengd, welk niveau je ook doet. Alleen met N5 zit je met collega's uit het hele land, de overige opleidingen zijn vaak met de 'buur' eenheden. Afhankelijk van het niveau en je eenheid wordt bepaald in welke stad je je opleiding volgt, N5 is standaard in Apeldoorn en N2/3/4 kan door het hele land zijn. Natuurlijk kijken ze wel naar welke locatie de minste reistijd oplevert.

berndw

• Forum gebruiker
Reactie #206 Gepost op: 5 april 2014, 13:38:54
Citaat van: silque link=msg=1256345 date=1396696995
Je moet iets duidelijker zijn, de opleiding voor wat? Welke functies heb je het over?

De opleiding is sowieso gemengd, welk niveau je ook doet. Alleen met N5 zit je met collega's uit het hele land, de overige opleidingen zijn vaak met de 'buur' eenheden. Afhankelijk van het niveau en je eenheid wordt bepaald in welke stad je je opleiding volgt, N5 is standaard in Apeldoorn en N2/3/4 kan door het hele land zijn. Natuurlijk kijken ze wel naar welke locatie de minste reistijd oplevert.

excuus ik dacht dat het wel duidelijk was dat het over niveau 5 ging, omdat ik daar voor gesolliciteerd heb zoals 2 berichten eerder vermeld.
Maar goed ik bedoel het volgende:
1: Is een lichting altijd ongeveer even groot of is dit afhankelijk van het aantal vacatures?
2: Van welk percentage gaat de organisatie uit wat de eindstreep van de opleiding haalt? Of met andere woorden, wat is het gemiddelde uitvalpercentage?
3: Hoe groot is het uitvalpercentage van de mensen die aan de selectieprocedure mogen beginnen?

Zo is het volgens mij duidelijker wat ik bedoel.

groeten

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #207 Gepost op: 5 april 2014, 13:44:16
1. Afhankelijk van het aantal vacatures. De academie heeft het liefst maximaal 20 personen per 'klas', maar dit wordt wel eens overschreden. In mijn lichting is 25% politie en 75% KMar, andere klassen zijn weer 100% politie. Inderdaad afhankelijk van het aantal vacatures, voor 26 man gaan ze geen 2 klassen maken. Van 35 misschien weer wel.
2. Weet ik niet precies, maar wel een aardig percentage. In mijn lichting ongeveer 30% die is afgehaakt, van de overgebleven groep is ruim 50% vertraagd.
3. Hoog, voor PK5 minder dan 1 op de 10 is mij ooit verteld. Ook dit heeft te maken met vraag-aanbod (meer plekken <-> minder sollicaties = lager cijfer).

berndw

• Forum gebruiker
Reactie #208 Gepost op: 5 april 2014, 13:46:52
Dank

s.strijk

• BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
Reactie #209 Gepost op: 7 april 2014, 15:44:24
Uitnodiging voor Bewust Blauw is binnen