Hinderen van voorrangsvoertuig

Auteur Topic: Hinderen van voorrangsvoertuig  (gelezen 23630 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Mystique

• Forum gebruiker
Reactie #20 Gepost op: 3 juni 2007, 14:15:37
@pompbediende, ja, ik behoor tot de elite met hersens die FF gebruikt  ;D

@Delta, dankjewel. Sowieso moet ik een filmpje niet opslaan met WinAmp, kom ik ook niet zo heel ver mee denk ik ;)

En verder, tjah, ik weet niet wie er in die auto zat, echt handig was het inderdaad niet (om het even zacht uit te drukken) maar die man zal het vast niet hebben gedaan om mensenlevens in gevaar te brengen.
*leegheid*

Denker

• Ploegleider BHV + EHBO
  • Forum gebruiker
Reactie #21 Gepost op: 3 juni 2007, 14:18:52
@Delta, dankjewel. Sowieso moet ik een filmpje niet opslaan met WinAmp, kom ik ook niet zo heel ver mee denk ik ;)
Denker heet ik ;)

mon3aantje

• Inspecteur, Politie eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
Reactie #22 Gepost op: 3 juni 2007, 15:52:27
Super kwaliteit dit filmpje! Zo zouden er meer moeten zijn! Mijn complimenten! Met betrekking tot de foutgeparkeerde auto zou ik verbaliseren voor Voertuig parkeren en daardoor gevaar en/of hinder veroorzaken. 75 euro boete. Meer zou ik er ook niet van kunnen maken...

Arie

• Senior gebruiker
    • Regio15
Reactie #23 Gepost op: 3 juni 2007, 15:55:12
Super kwaliteit dit filmpje! Zo zouden er meer moeten zijn! Mijn complimenten! Met betrekking tot de foutgeparkeerde auto zou ik verbaliseren voor Voertuig parkeren en daardoor gevaar en/of hinder veroorzaken. 75 euro boete. Meer zou ik er ook niet van kunnen maken...

Er staan nog wel meer filmpjes op http://www.regio15.nl/video  ;)

Overigens, van dezelfde maker dit in scene gezette filmpje van de alarmering (van 112-melding tot ter plaatse komen) van de brandweer): http://www.regio15.nl/video/RAC.wmv
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)

Maxx

• Senior GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #24 Gepost op: 3 juni 2007, 18:30:20
Mystique:

Klopt ik gebruik om dit soort filmpjes te bekijken ook Internet Explorer.
Als je het opent in firefox dan moet je de link.wma kopieren en plakken in windows media player. ;)

Martijn Slotboom

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #25 Gepost op: 3 juni 2007, 20:20:07
(voor pc's met 'langzame' internetverbindingen duurt het downloaden nogal lang zeg ik maar alvast)

Even googlen op download Accellerator , helpt met grote bestanden dowloaden

112 Brabant.nl

• Senior gebruiker
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Reactie #26 Gepost op: 2 juli 2007, 22:33:18
Mooi filmpje inderdaad. Had alleen wel iets gezien tijdens de rit waar ik ook mijn twijfels over had. Op ongeveer 1 minuut rijdt de HW met toetsers en bellen langs een shell station. De chauffeur rijdt zonder zichtbaar gas terug te nemen door rood heen terwijl van links een groep fietser (klaarblijkelijk groen) de kruising oprijdt. Op het moment van passeren wordt het zicht op de fietsers ontnomen door een MB Vito waardoor de chauffeur van de HW geen idee heeft of deze fietsers hem wel of niet hebben gezien danwel gehoord. Stel dat een van die circa zes fietser toch gewoon doorrijdt (ze hebben klaarblijkelijk groen) dan zijn de gevolgen hoogstwaarschijnlijk dodelijk. Een klap van een vrachtwagen met die snelheid overleef je als fietsers vrijwel zeker niet.

Tuurlijk het blijft een kwestie van inschatting, maar wat denken jullie? Was het beter geweest wanneer de brandweerchauffeur hier tenminste gas terug had genomen?
Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !

Hotdog

• Forum gebruiker
Reactie #27 Gepost op: 2 juli 2007, 23:28:16
Mooi filmpje inderdaad. Had alleen wel iets gezien tijdens de rit waar ik ook mijn twijfels over had. Op ongeveer 1 minuut rijdt de HW met toetsers en bellen langs een shell station. De chauffeur rijdt zonder zichtbaar gas terug te nemen door rood heen terwijl van links een groep fietser (klaarblijkelijk groen) de kruising oprijdt. Op het moment van passeren wordt het zicht op de fietsers ontnomen door een MB Vito waardoor de chauffeur van de HW geen idee heeft of deze fietsers hem wel of niet hebben gezien danwel gehoord. Stel dat een van die circa zes fietser toch gewoon doorrijdt (ze hebben klaarblijkelijk groen) dan zijn de gevolgen hoogstwaarschijnlijk dodelijk. Een klap van een vrachtwagen met die snelheid overleef je als fietsers vrijwel zeker niet.

Tuurlijk het blijft een kwestie van inschatting, maar wat denken jullie? Was het beter geweest wanneer de brandweerchauffeur hier tenminste gas terug had genomen?

Laten we eens niet oordelen over chauffeurs n.a.v. een filmpje op internet. Je kan zo de situatie niet inschatten.

Ultimato

• Senior gebruiker
Reactie #28 Gepost op: 3 juli 2007, 00:06:26
wat mij overigens opvalt: rood en blauw op die tas die achteruit rijdt op het einde. goed te zien :D
Politie Aspirant niveau 4

Bart S

• Gast
Reactie #29 Gepost op: 5 juli 2007, 05:31:32
Laten we eens niet oordelen over chauffeurs n.a.v. een filmpje op internet. Je kan zo de situatie niet inschatten.

Je haalt me de woorden uit de mond!

Op het einde zie je dat twee brandweerauto's niet verder kunnen omdat een of andere gek (zou om een amateur 112-fotograaf gaan) zijn auto asociaal heeft neergezet op een hoek. Het ging hier om mensenlevens: de hoogwerker (van waaruit is gefilmd) moest het s.o. van een steekpartij namelijk afhijsen vanuit een huis.

Wat voor een boete krijgt zo'n halve zool nou? Want ik vind dit niet zomaar een gevalletje verkeerd parkeren.

Nou, nou, nou... waaruit concludeer je dat het een toegesnelde fotograaf is? Zou dat nou niet gewoon een buurtbewoner zijn die zijn auto voor de deur heeft staan? Vrij snel nadat ze de straat inrijden wordt hij al weggehaald, evenals een tweede auto. Zo te zien is iedereen heel behulpzaam. Ik vind dat je mooi op dit filmpje kan zien wat een volk er wel niet afkomt op de toeters en bellen. Een reden waarom ik in straten/woonerven de toeters al uitgooi ;)