Hinderen van voorrangsvoertuig

Auteur Topic: Hinderen van voorrangsvoertuig  (gelezen 23712 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #50 Gepost op: 2 september 2013, 18:14:20
Nee, maar als iemand toestemming gegeven heeft aan een ander om een goed mee te nemen hoef je ook geen aangifte van diefstal op te nemen. Toch moet in elke aangifte vermeld worden dat niemand het recht of de toestemming had het goed mee te nemen.

Juridisch is het gewoon een bestandsdeel net zoals dat ik moet omschrijven hoe ik zag dat iemand zijn gordel niet droeg, zijn telefoon vast hield of hoe lang het verkeerslicht op rood stond. Voor de sanctie maakt het niet uit.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

stln01

• chemisch analist/ vrijw. bedrijfsbrandweer
  • Forum gebruiker
Reactie #51 Gepost op: 2 september 2013, 20:19:24
Oke bedankt. Mag het personeel van het voorrangsvoertuig overigens zelf die bon uitschrijven?

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #52 Gepost op: 2 september 2013, 20:35:38
Ja, mits deze uiteraard bevoegd is voor het schrijven van dat feit (ergo: de politie).
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #53 Gepost op: 2 september 2013, 20:51:25
In de praktijk zal je hem waarschijnlijk achteraf pas krijgen, aangezien de mensen die een spoedrit hebben niet gaan stoppen om jou te bekeuren. Als je mij zou hinderen zou ik je na de spoedrit even een huisbezoek geven, waarbij je hoogstpersoonlijk een stuk papier van mij overhandigt krijgt.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

pompbediende

• Meerdere functies
  • Senior gebruiker
Reactie #54 Gepost op: 2 september 2013, 21:00:50
Citaat van: VKRC link=msg=1197015 date=1377900881
7 berichten met nogal eenzijdige vragen  ::)
Ik wacht hij hij/zij zich nog wel zal voorstellen  #nieuwlid  :)
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid

moppersmurf

• Senior gebruiker
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #55 Gepost op: 6 september 2013, 20:22:26
Citaat van: silque link=msg=1197822 date=1378147885
In de praktijk zal je hem waarschijnlijk achteraf pas krijgen, aangezien de mensen die een spoedrit hebben niet gaan stoppen om jou te bekeuren. Als je mij zou hinderen zou ik je na de spoedrit even een huisbezoek geven, waarbij je hoogstpersoonlijk een stuk papier van mij overhandigt krijgt.

Ojaaaa!!!!!!???? Ik heb een keer die mogelijkheid gehad! Spoedrit, stom varken op de eerste rijstrook dat niet aan de kant ging, werkelijk alles gebruikt om het hersenloze stuk vreten duidelijk te maken dat hij aan de kant moest gaan, maar helaas. Doof stom blind of weet ik veel wat, maar lekker doorrijden zonder ook maar een poging te doen aan de kant te gaan of aanstalte daartoe te maken. Na enige tijd bleek een van de andere rsa's eerder bij de melding te zijn dan wij en we waren verder niet nodig........ hehehehehehe  >:D

Ik kan je vertellen dat het geresulteerd heeft in het uitreiken van geeltje en zeer waarschijnlijk een natte onderbroek  >:(

Mijnheer verklaarde niet te weten wat ie moest doen, en dus bleef hij maar doorrijden. Tja het is ook zo moeilijk om na te denken 98uiye
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #56 Gepost op: 7 september 2013, 11:32:20
Ja uiteraard Moppersmurf, maar dat zijn uitzonderingen. Als ik een spoedrit heb zal ik over het algemeen niet stoppen om een bon uit te schrijven, dat komt later wel.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #57 Gepost op: 7 september 2013, 12:16:54
Citaat van: silque link=msg=1199382 date=1378546340
Ja uiteraard Moppersmurf, maar dat zijn uitzonderingen. Als ik een spoedrit heb zal ik over het algemeen niet stoppen om een bon uit te schrijven, dat komt later wel.

Recent ook een (op kenteken) uitgeschreven.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #58 Gepost op: 7 september 2013, 12:27:13
Overigens vind ik wel dat er vanuit de overheid wat meer voorlichting mag komen over hoe te handelen, kan een hoop gevaarlijke situaties voorkomen. Geloof best dat er mensen zijn die echt niet weten wat ze moeten doen!

sylvester1986

• Gast
Reactie #59 Gepost op: 7 september 2013, 12:44:51
Deze topic deed mij denken aan onderstaande video die hier elders* ook op het forum staat.
http://www.youtube.com/watch?v=0CyjevTW2q8#ws
MrPaul112almere

*Zie: Vragen over overige wetgeving