Hinderen van voorrangsvoertuig

Auteur Topic: Hinderen van voorrangsvoertuig  (gelezen 23636 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Hendriksje

• Hoofdagent | Den Haag
  • Forum gebruiker
Reactie #60 Gepost op: 7 september 2013, 16:29:44
Citaat van: Sylvester link=msg=1199406 date=1378550691
Deze topic deed mij denken aan onderstaande video die hier elders* ook op het forum staat.
http://www.youtube.com/watch?v=0CyjevTW2q8#ws
MrPaul112almere

*Zie: Vragen over overige wetgeving

Mooi voorbeeld, deze had 'm van mij zeer zeker gekregen. Walgelijk rijgedrag vind ik dat.

Maxx

• Senior GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #61 Gepost op: 14 september 2013, 19:27:53
Citaat van: Hendriksje link=msg=1199444 date=1378564184
Mooi voorbeeld, deze had 'm van mij zeer zeker gekregen. Walgelijk rijgedrag vind ik dat.

Wat een ongelofelijke kneus...

FP924

• Senior gebruiker
Reactie #62 Gepost op: 14 september 2013, 23:26:08
Citaat van: Hendriksje link=msg=1199444 date=1378564184
Ik hoop idd dat deze bestuurder een boete heeft gekregen hiervoor. Ik kan er ook echt met m'n kop niet bij waarom deze bestuurder niet aan de kant gaat. Dat je de sirene niet hoort, radio hard, á la.. Maar als er een auto zo dicht achter je zit, en ook nog op deze manier schuin erachter, dan MOET dat toch opvallen in je linkerbuitenspiegel?? Ook al kijk je strak vooruit, als er een auto op deze manier achter je rijdt dan merk je dat toch meteen op vanuit je ooghoek? De meeste mensen weten wel wat ik bedoel denk ik.

zijlvaart67

• Verkeerspolitie
  • Forum gebruiker
Reactie #63 Gepost op: 15 september 2013, 00:27:29
Sommige mensen denken dat ze:
• een bon krijgen als ze evengoed de berm inrijden
• nooit harder dan 50 mogen rijden
• niet opzij mogen omdat ze sowieso tussen de lijnen moeten blijven
• dat ze beter niets kunnen doen en de politie het wel oplost
• dat ze hun rijbewijs waard zijn..
העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #64 Gepost op: 4 oktober 2013, 11:56:51
Automobilist aangehouden na bumper kleven aan ambulance

http://www.politie.nl/nieuws/2013/oktober/4/06-alphen-aan-den-rijn-leiden-automobilist-aangehouden-na-achtervolgen-ambulance.html
Laatste update: 04-10-2013 | 11:01

Alphen aan den Rijn, Leiden - De politie heeft donderdag 3 oktober om 20.40 uur een 46-jarige automobilist uit Den Haag aangehouden wegens agressief rijgedrag. Agenten reden om 20.30 uur op de N11 in een onopvallende politieauto richting Leiden toen zij, ter hoogte van de kruising met de Leidsche Schouw, een ambulance voorbij zagen rijden met optische geluid- en lichtsignalen.

De agenten werden hierna ingehaald door een automobilist die met hoge snelheid (137 km/uur) richting de ambulance reed. De bestuurder reed dicht op de ambulance en moest even later hard remmen om een aanrijding te voorkomen. De bestuurder werd onder de A4 staande gehouden. Vanwege zijn rijgedrag werd zijn rijbewijs ingevorderd. Een blaastest gaf aan dat de bestuurder niet te veel gedronken had, namelijk 185 ug/l. De limiet is 220 ug/l.

De bestuurder gedroeg zich vervelend waarna besloten werd hem aan te houden. Toen tijdens zijn verhoor op het bureau in Alphen duidelijk werd dat hij zijn rijbewijs niet direct terug kreeg, werd hij boos en begon te schreeuwen. De bestuurder werd even later heengezonden en is opgehaald door een vriend omdat hij vanwege het ingevorderde rijbewijs niet meer mocht rijden. De vriend reed weg, maar binnen een half uur wisselden ze van plaats. Hierop is de man wederom aangehouden.
Samen sterk in de hulpverlening!

petre

• Forum gebruiker
Reactie #65 Gepost op: 4 oktober 2013, 15:54:53
Citaat van: zijlvaart67 link=msg=1201565 date=1379197649
Sommige mensen denken dat ze:
• een bon krijgen als ze evengoed de berm inrijden
• nooit harder dan 50 mogen rijden
• niet opzij mogen omdat ze sowieso tussen de lijnen moeten blijven
• dat ze beter niets kunnen doen en de politie het wel oplost
• dat ze hun rijbewijs waard zijn..
Als er in Blik op de weg of wegmisbruikers nadrukkelijk wordt verteld dat je niet de regels mag overtreden om een voorrangsvoertuig door te laten, tja, dan krijg je helaas ook meer van zulk gedrag.
Dat dat puur de papieren regels zijn en niet de werkelijkheid, dat werd er niet bij verteld...

Roy009147

• BOA, OvD-Bz
  • Forum gebruiker
Reactie #66 Gepost op: 4 oktober 2013, 16:31:14
Citaat van: Live link=msg=1207033 date=1380880611
Automobilist aangehouden na bumper kleven aan ambulance

http://www.politie.nl/nieuws/2013/oktober/4/06-alphen-aan-den-rijn-leiden-automobilist-aangehouden-na-achtervolgen-ambulance.html
Laatste update: 04-10-2013 | 11:01

Alphen aan den Rijn, Leiden - De politie heeft donderdag 3 oktober om 20.40 uur een 46-jarige automobilist uit Den Haag aangehouden wegens agressief rijgedrag. Agenten reden om 20.30 uur op de N11 in een onopvallende politieauto richting Leiden toen zij, ter hoogte van de kruising met de Leidsche Schouw, een ambulance voorbij zagen rijden met optische geluid- en lichtsignalen.

De agenten werden hierna ingehaald door een automobilist die met hoge snelheid (137 km/uur) richting de ambulance reed. De bestuurder reed dicht op de ambulance en moest even later hard remmen om een aanrijding te voorkomen. De bestuurder werd onder de A4 staande gehouden. Vanwege zijn rijgedrag werd zijn rijbewijs ingevorderd. Een blaastest gaf aan dat de bestuurder niet te veel gedronken had, namelijk 185 ug/l. De limiet is 220 ug/l.

De bestuurder gedroeg zich vervelend waarna besloten werd hem aan te houden. Toen tijdens zijn verhoor op het bureau in Alphen duidelijk werd dat hij zijn rijbewijs niet direct terug kreeg, werd hij boos en begon te schreeuwen. De bestuurder werd even later heengezonden en is opgehaald door een vriend omdat hij vanwege het ingevorderde rijbewijs niet meer mocht rijden. De vriend reed weg, maar binnen een half uur wisselden ze van plaats. Hierop is de man wederom aangehouden.

Ik ben benieuwd hoe die optische geluidssignalen eruit zien. 098uo
Servo Per Amikeco

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #67 Gepost op: 28 januari 2016, 17:01:46
Je moet wat.

Brand, haast, auto in de weg en maar 1 mogelijkheid om een doorgang te maken: de auto op zijn zijkant leggen.

Maar hoe zit het dan met de aansprakelijkheid voor de schade aan dat voertuig als die auto rechtmatig op de straat geparkeerd staat? Wie gaat daar eigenlijk over?

#vraagditvooreenvriend  ;)

Heijnsbergen

• Forum gebruiker
Reactie #68 Gepost op: 28 januari 2016, 17:05:25
Brandweer is dan aansprakelijk. Heel simpel.

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #69 Gepost op: 28 januari 2016, 17:07:02
Dus gewoon aangifte doen bij de politie of eerst even buurten op de kazerne?