Middelbrand (café-zaal Ramona) Cederlaan - Eindhoven 30-08-2013

Auteur Topic: Middelbrand (café-zaal Ramona) Cederlaan - Eindhoven 30-08-2013  (gelezen 1568 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
p2kflex
03:55:16 30-08-13GROUP-1PRIO 1 : BRAND BIJEENKOMST CEDERLAAN 1 EIN : 2332 2351 2331 OVD-B
1106973BRW Brabant-Zuidoost (Eindhoven Centrum) (Kazernealarm)
1106998BRW Brabant-Zuidoost (Eindhoven Centrum) (Lichtkrant)
1104761BRW Veiligheidsregio Brabant-Zuidoost (OvD Noord)
p2kflex
04:10:22 30-08-13GROUP-1PRIO 1 : BRAND BIJEENKOMST (NB BRAND: middel) SCHOOTSESTRAAT 66 EIN :
MB1106998BRW Brabant-Zuidoost (Eindhoven Centrum) (Lichtkrant)
MB1106960BRW Brabant-Zuidoost (Eindhoven Centrum) (Vrijwilligers)




ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,655
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #1 Gepost op: 30 augustus 2013, 12:59:38
Citaat
EINDHOVEN - In café-zaal Ramona aan de Schootsestraat in Eindhoven heeft vrijdagochtend vroeg brand gewoed. Acht studenten die boven en naast het pand wonen, moesten hun kamer uit. Twee bewoners zijn met ademhalingsproblemen naar het ziekenhuis gebracht. Een brandweerman sneed zich aan glas en moest naar het ziekenhuis om te worden gehecht.
Er kwam veel rook uit het gebouw. De brandweer rukte uit met twee spuitwagens en een hoogwerker.

'Ik ben naar buiten gerend'
De brand ontstond iets voor vier uur 's nachts, volgens de eigenaar in de keuken tussen het café in de zaal. De brandweer kan nog niets zeggen over de oorzaak. De politie doet daar vrijdag nog onderzoek naar.

Bewoonster Sanne de Graef, die pas een week in het studentenhuis woont, werd wakker van het brandalarm. "Mijn hele kamer stond vol met rook. Dus ik heb me snel omgekleed, m'n vogels ingepakt en ik ben naar buiten gerend." Het is nog niet duidelijk wanneer de studenten weer terug naar hun kamers kunnen.

Rookmelders onklaar gemaakt
De studenten die hun woning uit moesten, mochten even later nog kort terug om hun spullen uit te halen. De brandweer gaat de woningen vrijdag nog inspecteren, omdat er rookmelders gevonden zijn die onklaar gemaakt zijn.

De brandschade valt mee, maar er is wel veel rookschade, aldus de brandweer. De studenten kunnen voorlopig nog niet terug. Eerst moet worden gekeken of de veiligheidsvoorzieningen in orde zijn. De brandweer zet daar vraagtekens bij.

http://www.omroepbrabant.nl/?news/1985451133/Brand+in+caf%C3%A9+Ramona+in+Eindhoven,+acht+studentenkamers+ontruimd.aspx


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #2 Gepost op: 5 september 2013, 00:25:32
Studenten geëvacueerd bij brand café-zaal Ramona in Eindhoven
Studenten geëvacueerd bij brand café-zaal Ramona in Eindhoven

omroepbrabant
Gepubliceerd op 29 aug 2013
Citaat
In café-zaal Ramona aan de Schootsestraat in Eindhoven heeft vrijdagochtend vroeg brand gewoed. Acht studenten die boven en naast het pand wonen, moesten hun kamer uit. Twee bewoners zijn met ademhalingsproblemen naar het ziekenhuis gebracht.
Samen sterk in de hulpverlening!