Ik -als politievoertuigenhobbyfotograaf- heb een heel andere insteek;
mij gaat het vooral om de voertuigen, en de personen zijn van ondergeschikt belang. Ik heb er dan ook totaal geen voordeel bij om (politie) mensen herkenbaar op het internet te zetten, zoals "noordernieuws" in de eerder door mij aangehaalde quote wel doet. Dat is volgens mij totaal niet nodig, en een blurretje is zo gezet.
Voordeel van het blurren/niet alles online zetten is dat ik vrij gemakkelijk op plekken kom waar anderen wat meer moeite voor moeten doen. En dat soort plaatjes zijn dan weer voor de privé verzameling en komen uiteraard never online. Men snapt ook dat ik er "niet zo een ben als al die anderen". En dat geeft best privileges, puur door logisch na te denken en niet iets zomaar te plaatsen..
Omdat internet en digitale fotografie een enorme vlucht hebben genomen is er in korte tijd veel veranderd. Maar in de eerste jaren van het forum was men ook fel op het plaatsen van herkenbare plaatjes. Dat er voor de pers héél andere belangen zijn begrijp ik. Maar waarom zou je als niet-pers, iemand gewoon ongevraagd op internet plempen? Ondanks dat je dan als politieagent(e) een openbare taak hebt, sta je daar dan maar mooi vereeuwigd.
Het is een beetje een "ik" verhaal geworden lees "ik", maar zo zie "ik" het.