Persoonlijk blur in helemaal niets. Geen kentekens, geen gezichten, geen slachtoffers niets. Het maakt je foto of vido lelijk en valt altijd op. Zeker bij slachtoffers, mensen gaan toch automatisch het slachtoffer zoeken in de beelden, als je dat dan onder kliedert verpest je het hele beeld. Daarnaast worden beelden met geblurde dingen erin in principe ook nooit verkocht.
Wanneer er een slachtoffer herkenbaar in beeld staat of een niet zo'n smakelijk lichaamsdeel gaat de hele foto of video weg. Wanneer er iemand op staat die kenbaar maakt dat 't niet handig is gepubliceerd te worden vertel ik daar rekening mee te houden, maar niets te beloven. Als ik meerdere foto's heb, en hij kijkt bij de ene wel, en de andere niet, is het logisch welke foto gebruikt wordt.
Ondanks mijn 'anti-blur beleid' worden met beelden door collega's, hulpverleners en forumleden altijd bestempeld als Netjes tot zeer netjes. Ik kan mij slechts 2 incidentjes herrineren waarbij ik een opmerking gehad heb. De ene was gewoon niet zo handig, de 2de had ik zelf echt niet gezien.