GRIP 1 (rallyauto rijdt publiek in: 2 doden, meerdere gewonden) Westhavenweg - Amsterdam 01-09-2013

Auteur Topic: GRIP 1 (rallyauto rijdt publiek in: 2 doden, meerdere gewonden) Westhavenweg - Amsterdam 01-09-2013  (gelezen 56254 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

TheBeast

  • Incident-service Manager
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 531
  • BHV
De 11-jarige Oscar uit Wormer die bij het rallyongeval in het Westelijk Havengebied in Amsterdam op zondag 1 september gewond is geraakt, is vandaag in het ziekenhuis overleden. Dit maakte het openbaar ministerie in Amsterdam bekend.

De jongen was direct na het ongeval zeer zwaar gewond overgebracht naar een ziekenhuis. Bij het ongeval overleed een 41-jarige vrouw uit Zaandam ter plaatse. Tijdens de autorally belandde van de deelnemende voertuigen in het publiek.

Er loopt een strafrechtelijk onderzoek naar de toedracht van het ongeval.

http://www.blikopnieuws.nl/bericht/204953/tweede-slachtoffer-rallyongeval-overleden


Berend

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 54
Normaal reageer ik niet zo vaak maar omdat het om ons buurjongetje gaat wilde ik toch wat kwijt.
Wij wensen beide de ouders en zusje van Oscar heel veel sterkte toe in deze nog moeilijker tijd die gaat komen. We denken aan jullie.


TheBeast

  • Incident-service Manager
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 531
  • BHV
kan dat goed begrijpen.. maar was de vrouw die omgekomen was niet de moeder van het jongetje?


Voederbietel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 472
Citaat van: TheBeast link=msg=1201769 date=1379266027
kan dat goed begrijpen.. maar was de vrouw die omgekomen was niet de moeder van het jongetje?

Waarschijnlijk niet, de vrouw kwam uit Zaandam en het jongetje uit Wormer.
(Al zegt dat vandaag de dag niet alles meer)


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Citaat van: JJ75 link=msg=1201222 date=1379080147
Het Openbaar Ministerie is een strafrechtelijk onderzoek begonnen naar de bestuurder van de rallyauto die begin september uit de bocht vloog in Amsterdam.

http://nos.nl/artikel/550777-om-onderzoekt-bestuurder-rallyauto.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+nosjournaal+%28NOS+Journaal+Nieuws%29

Dat vind ik nogal wat. Ben erg benieuwd naar de uitkomsten hiervan vanwege eventuele precedent.


Berend

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 54
Citaat van: TheBeast link=msg=1201769 date=1379266027
kan dat goed begrijpen.. maar was de vrouw die omgekomen was niet de moeder van het jongetje?

De vrouw die bij het ongeval omkwam is idd niet de moeder van het jongetje.


TheBeast

  • Incident-service Manager
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 531
  • BHV
Thx. dan had ik het verkeerd begrepen.


Speedy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 237
Vandaag in de Telegraaf een artikel van de man die zijn vrouw is verloren bij deze rally. Ze hadden roerige week achter de rug en wouden er even tussenuit, geeft toe dat er inderdaad mensen waren weggestuurd maar later het lint / hek 20 meter naar achteren is verplaatst en ze er wel gingen of konden staan. Zelf vindt hij dat rally's verboden moeten worden...


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Sorry hoor, maar achteraf vinden dat rally's verboden moeten worden vind ik tamelijk dom.


TheBeast

  • Incident-service Manager
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 531
  • BHV
is een emotionele beslissing en is persoonlijk betrokken, is daarom niet geheel reeël maar wel heel begrijpelijk.

Dom vindt ik nu weer niet gepaste woord hiervoor.