GRIP 1 (rallyauto rijdt publiek in: 2 doden, meerdere gewonden) Westhavenweg - Amsterdam 01-09-2013

Auteur Topic: GRIP 1 (rallyauto rijdt publiek in: 2 doden, meerdere gewonden) Westhavenweg - Amsterdam 01-09-2013  (gelezen 55577 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

EersteHulpverlener

  • EHV-er, Sigma, Reddingsbrigade
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 7
Ik weet niet anders dan dat ze nog steeds bestaan. En ze staan nog steeds op evenementen.
Citaat van: mark hes link=msg=1289132 date=1407927200
Deze particuliere dienst is inmiddels gestopt, en de voertuigen zijn verkocht via ambulance bedrijven.

Een forum collega heeft ergens op het forum een berichtje gepost met het verhaal dat ze gestopt zijn en aangeboden via PM meer informatie te willen geven, maar hier kreeg ik geen reactie op.

Op het forum lees ik regelmatig dat het naar mijn mening goed geregeld is bij de particulieren ambulance diensten en dat zei wel degelijk weten waar zei het over hebben, en ook rustig een discussie aangaan met ambulance medewerkers van de regulieren ambulance diensten.

Of het vergunning- en diploma technische allemaal goed geregeld is weet ik niet.

Ik ken wel een particuliere dienst die alleen maar werkt met personeel die ook in het dagelijks leven op de ambu rijd en daardoor ook alle benodigde diploma's heeft.


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Citaat van: Rodekruis-er link=msg=1289156 date=1407933919
Ik weet niet anders dan dat ze nog steeds bestaan. En ze staan nog steeds op evenementen.
Dat geloof ik best, maar staan ze er dan als ambuteam, of als EHBOteam.

De gele voertuigen van ambuteam zijn later wit gespoten, en deze stonden kort geleden te koop op de site van een ambulance leverancier. In de tussentijd ben ik nog geen foto's van een vervangend voertuig tegengekomen.

Ik geloof direct dat ze onder een andere naam gewoon doorgaan, een andere particuliere ambu dienst waarvan ik de naam niet zal noemen doet dit regelmatig.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Citaat van: Pleegkundige link=msg=1289151 date=1407933301
Het verwonderd mij dan ook niets dat het helaas nu toch weer fout is gegaan. Heb hem eens mogen ontmoeten, en had direct al mijn bedenkingen bij hem.

Tsja, zo heb je er ook eentje in Zoetermeer die particuliere brandweer- en ambulancediensten levert, keer op keer failliet gaat en steeds onder een nieuwe naam opnieuw begint. Het kan gewoon allemaal in dit landje...


Bart S

  • Gast
Citaat van: Pleegkundige link=msg=1289151 date=1407933301
(...) Hun willen persé (en terrecht) SOSA opgeleid personeel bij de rally en controleren ook altijd of dit werkelijk zo is en die mensen nog bevoegd zijn. Dat dit nu zo gegaan is en ze Menno niet gescreend hebben verwonderd mij dan ook.

Hoe controleert/screent de KNAF dit dan?


Pleegkundige

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 511
  • Ambuvpk i.o
Citaat van: EersteHulpverlener link=msg=1289156 date=1407933919
Ik weet niet anders dan dat ze nog steeds bestaan. En ze staan nog steeds op evenementen.
Ze hebben nog één Chevrolet GMT 600, die verhuurt hij. Evenementen doen ze niet meer. Menno is nu taxichauffeur.
Ambulanceverpleegkundige i.o | CCU verpleegkundige │ MC verpleegkundige │ PHTLS │ ALS │ Burgerhulpverlener Hartveilig Wonen │ Veluwse Wens Ambulance


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Citaat van: Hunter link=msg=1289163 date=1407934783
Tsja, zo heb je er ook eentje in Zoetermeer die particuliere brandweer- en ambulancediensten levert, keer op keer failliet gaat en steeds onder een nieuwe naam opnieuw begint. Het kan gewoon allemaal in dit landje...

Citaat van: mark hes link=msg=1289160 date=1407934220
Ik geloof direct dat ze onder een andere naam gewoon doorgaan, een andere particuliere ambu dienst waarvan ik de naam niet zal noemen doet dit regelmatig.
ik geloof dat wij dezelfde particuliere ambulance dienst bedoelen  >:D  ;)

Citaat van: Pleegkundige link=msg=1289165 date=1407935061
Ze hebben nog één Chevrolet GMT 600, die verhuurt hij. Evenementen doen ze niet meer. Menno is nu taxichauffeur.
En die Chevy heb ik alleen met stickers van EHBOteam op de foto staan, en dus niet als ambuteam.  ;)


Pleegkundige

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 511
  • Ambuvpk i.o
Citaat van: B link=msg=1289164 date=1407934994
Hoe controleert/screent de KNAF dit dan?
Het hoofd van de medische dienst (arts) van de KNAF wil alle diploma's, certificaten en BIG nummers hebben van het personeel die meegaat en dit wordt gecontroleerd op geldigheid. De "goedgekeurde" mensen krijgen dan voor een jaar weer een KNAF licentie om mee te mogen gaan.
Ambulanceverpleegkundige i.o | CCU verpleegkundige │ MC verpleegkundige │ PHTLS │ ALS │ Burgerhulpverlener Hartveilig Wonen │ Veluwse Wens Ambulance


EersteHulpverlener

  • EHV-er, Sigma, Reddingsbrigade
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 7
Ze werken onder de naam EHBO-team. Daarbij leveren ze ook ambulances bij evenementen. Menno heeft ook nog een taxibedrijf, maar is ook nog steeds eigenaar bij EHBO-team en is daarbij ook nog steeds ambulancechauffeur bij EHBO-team (ik kwam hem vorige week nog tegen). Ze hebben nog veel ambulances. Zijn compagnon verhuurt de ambulances. (www.ambulanceverhuur.nl)
Citaat van: Pleegkundige link=msg=1289165 date=1407935061
Ze hebben nog één Chevrolet GMT 600, die verhuurt hij. Evenementen doen ze niet meer. Menno is nu taxichauffeur.


EersteHulpverlener

  • EHV-er, Sigma, Reddingsbrigade
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 7
Maar ik weet ook dat ze de naam AMBU-team wel eens gebruiken. Dus zal me niks verbazen als ze straks onder die naam door gaan.
Citaat van: EersteHulpverlener link=msg=1289169 date=1407935406
Ze werken onder de naam EHBO-team. Daarbij leveren ze ook ambulances bij evenementen. Menno heeft ook nog een taxibedrijf, maar is ook nog steeds eigenaar bij EHBO-team en is daarbij ook nog steeds ambulancechauffeur bij EHBO-team (ik kwam hem vorige week nog tegen). Ze hebben nog veel ambulances. Zijn compagnon verhuurt de ambulances. (www.ambulanceverhuur.nl)


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Citaat van: Pleegkundige link=msg=1289151 date=1407933301
"Menno" heeft wel vaker voor het bankje gestaan. Voordat ambuteam/ehboteam door hem opgericht is runde hij een dierenambulance, o.a. in Friesland en Steenwijk.
Een van de rechtzaken ging onder andere over ruzie met een andere dierenambulance in Friesland om een dode hond. Er zou toen zelfs een achtervolging zijn geweest waarbij ze elkaar met zwaailicht en sirene achtervolgden. Als je zijn naam Googled (achternaam zet ik niet op het forum, eventueel via PM) kom je nog wel meer tegen.

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=9563.0
Samen sterk in de hulpverlening!