wat schets mijn verbazing als ik de site bekijk van hun onder het kopje modellen
auto's met biza striping ? nu ben ik een leek op dat gebied maar zie vaak op dit forum disscusies over de striping.
Ambulances worden ook met enige regelmaat gehuurd voor de 'repressieve' dienst: voor het normale straatwerk. Dit gebeurt bijvoorbeeld wanneer een ambulance schade heeft gereden en er geen vervanger vanuit de dienst zelf beschikbaar is. Uiteraard mogen deze wagens gewoon met striping rondrijden. Ook in de wet is hier een uitzonderingsregel in gemaakt, zodat er wel biza-gestripete voertuigen verhuurd mogen worden door commerciële partijen. De ambulances mogen niet worden ingezet voor het evenementenwerk. Daarom hebben ze ook ambu's in de verhuur die níet BiZa gestripet zijn
Particuliere ambulance diensten en wensen ambulance stichtingen krijgen tegenwoordig het verzoek om de overheidsstriping te verwijderen, omdat zei niet bevoegd zijn deze te voeren.
De voertuigen van EHBOteam / ambuteam waren ook aangepast, voertuigen van ambuteam waren op het laatst zelfs wit overgespoten. Ik kan me niet voorstellen dat ambuverhuur ministeriele vrijstelling krijgt, vrijstelling, dus niet eens wettelijk geregeld. Het niet mogen voeren van overheids striping is ook niet wettelijk geregeld, maar word via eigendom van de striping geregeld/aangepast.
Als dit wettelijk geregeld zou zijn dan hadden we hier op het forum na veel discussie over dit onderwerp wel een wetsartikel zien verschijnen.
De voertuigen met aangepaste striping staan overigens wel met kenteken in beeld en de voertuigen met overheids striping niet, de laatst zijn naar mijn mening foto's die even snel van internet geplukt zijn.
ik spaar foto's van particuliere ambulances, de helft van de voertuigen van ambulance verhuur is allang verkocht want ik heb de verzamelde foto's van verkoop sites gehaald.