Ik dacht dat ik mijn verhaal redelijk helder geformuleerd had, maar ik probeer het opnieuw. Neem allereerst kennis van de volgende pagina: http://www.striping.nl/geautoriseerde-gebruikers-brandweerstriping.htm Dit gaat over brandweerstriping, maar is ook op ambulancestriping van toepassing. Deze regelgeving komt bij de zelfde club vandaan. Neem voornamelijk het tiende punt door: "bedrijven die brandweer materieel...> < ...voorwaarden voor het gebruik opgenomen." Uit dit punt kun je opmaken dat de voertuigen met striping enkel gebruikt mogen worden voor de geautoriseerde gebruikers van gestripete auto's. Wanneer de wagen niet verhuurd is, moet deze in de garage blijven staan. Zoals ik al eerder benoemde: het komt zeer regelmatig voor dat een wagen van een commerciële partij wordt ingezet voor regulier ambulancewerk. Wanneer bovenstaande regeling niet zou bestaan, zou het betekenen dat er spoedritten met wagens zou moeten worden gereden welke niet aan het vereiste uiterlijk zouden voldoen. Uiteraard mag een BiZa-gestripete auto niet gebruikt worden voor evenementenhulpverlening, omdat deze vorm van hulpverlening niet geautoriseerd is in de Wet op Ambulancezorg. De verpleegkundige welke op een evenement staat de EHV'en doet zijn handelingen dan ook vanwege zijn persoonlijke bevoegdheid, niet door goedkeuring van het bedrijf waardoor hij is ingehuurd. Feitelijk kan je de verpleegkundige (of chauffeur) op een evenement dus beschouwen als een toevallig passerende burgerhulpverlener welke wat extra handelingen mag doen ivm. zijn registratie bij de SOSA, BIG en al dat soort clubs. Dat de verpleegkundige wat geld krijgt om 'toevallig te passeren' en daarbij een busje met gereedschap mee krijgt... Tja... Je verhaal is duidelijk, dank voor de link, maar ik denk niet dat ambuteam een dergelijke vrijstelling/ontheffing/vergunning heeft gekregen.
Voertuig nummer 31 en 32 staan namelijk op de ambu verhuur site met de rode en blauwe overheids stirping.
http://www.ambulanceverhuur.nl/modellen.html Terwijl zei later zijn voorzien van de ambuteam huisstijl striping, net als de andere voertuigen van deze dienst.
De twee VW ambulances met roepnummer 31 en 32 zijn later zelfs nog wit overgespoten, 1 van de voertuigen heb ik op de foto met een nieuw kenteken waar geen ''ambulance '' meer op de papieren staat vermeld, VH-076-L .
Laatst genoemde voertuig is in Mei via een ambulance leverancier verkocht.
Kortgeleden is ambuteam gestopt, de 31 en 32 zijn tot het einde in dienst geweest.
80-131 = 77-TN-HV 80-132 = 43-TK-ZH https://twitter.com/MichaelHuising/status/454337496633995264/photo/1 VH-076-L, ambuteam, identiek aan de voertuigen hierboven.
De voertuigen hierboven zijn voor zien van een andere kleur andere striping en hebben later zelfs een nieuw kenteken gekregen, ze staan nu geregistreerd als ''bestelwagen'', het lijkt me niet dat een reguliere dienst een voertuig gaat huren dat niet als ambu op het kenteken staat.
(oude kentekens zijn niet meer bekend bij RDW, voertuigen hebben een nieuw kenteken)
De laatste tijd moeten alle particuliere ambulance diensten de striping verwijderen of aan laten passen, ook ambuteam kennelijk. Ik spaar foto's van ambulances, ik zoek heel internet af, maar ik ben nog geen enkele recente foto tegengekomen van ambuteam of ehboteam met de reguliere overheidsstriping.
Niet als particuliere ambu en niet als reguliere ALS ambu, een ambu van een verhuur bedrijf zal altijd herkenbaar zijn aan de bedrijfsnaam op de ambu lijkt me.
Met de particuliere dienst uit Zoetermeer als uitzondering want die rijd tegenwoordig rond met ambulances zondernaam striping of roepnummers, maargoed het voertuig heeft altijd nog een kenteken dus dat is ook snel achterhaalt.