Wat mij betreft fileren met een nagelvijltje, doodknuppelen met een wattestaafje, insmeren met honing en gloeiendegloeiende vastbinden op een mierenhoop van afrikaanse bosmieren!
Iedereen - maar dan ook iedereen - met de kleinste basis levensreddende handelingen weet dat je slachtoffers met een hoogenergetisch trauma ten alle tijden laat liggen en je beperkt je handelingen enkel en alleen tot het levensreddend handelen.
Sorry. Heb tijdens mijn vakantie een fietster zeer ongemakkelijk op het asfalt laten liggen nadat deze door een auto omver gereden was. Natuurlijk is die -nadat de ambulance was ge-arriveerd - gewoon op haar benen gezet en op de brancard gelegd.
Maar dat is geen beslissing die ik ga nemen. Dat doet een pleeg of in dit geval de arts.
En hier staat een - excusez le mot, vriendjes en vriendinnetjes - AASGIER! (iemand die uit financieel gewin zich voor doet als professioneel hulpverlener, maar ondertussen gewoon niet weet waar hij mee bezig is!) een beetje te klootviolen!
Ik mag niet oordelen.
Het zal mij aan mijn rectum oxideren!
Deze heer is een schande voor elke professionele hulpverlener, elke goedwillende EHBO-er, elke lekenhulpverlener met de meest basale opleiding (al dan niet verlopen) - ja zelfs elke burger die zich enkel en alleen beperkt tot het bellen van 1-1-2 omdat hij de vaardigheden niet heeft om te helpen.