Allereerst ook van mij uit sterkte aan alle betrokkenen.
Ten tweede dat ik mij niet verdiept hebt in deze specifieke rally of de situatie ter plekke van dit specifieke ongeluk.
Maar als ik bij veel rallys zie waar het publiek mag staan en dan ook staat, vind ik het onterecht om de coureur te willen vervolgen. Dan zou ik eerder kijken naar de organisatie, of die de nodige veiligheidsmaatregelen heeft getroffen. En dan doel ik niet op het standby hebben van al of niet goede ehbo dienst, maar in het voorkomen van gewonden door afscherming van het publiek of het publiek op voldoende afstand houden voor die locatie. En wanneer dit aan alle regels voordeed gaan praten met de mensen die de regels hier voor opstellen. Maar ook wil ik, nogmaals zonder deze specifieke situatie te kunnen beoordelen, in veel gevallen het gezond verstand van de toeschouwers in twijfel trekken die op plekken gaan staan die absoluut niet veilig zijn.
Ik leef hoe dan ook ook zeker mee met de (jonge) coureur die hier een fout maakte. Op een circuit had hij in een grindbak of bandenstapel gestaan, nu stond hij tussen de mensen en heeft dat tenminste 1 leven gekost. Probeer dat maar uit je hoofd te zetten zonder dat je er ook nog eens extra voor gestraft wordt.