Meerdere overtredingen op een flitsfoto

Auteur Topic: Meerdere overtredingen op een flitsfoto  (gelezen 5737 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #10 Gepost op: 2 september 2013, 12:18:08
Of naar voren kruipen, voor de voorbij de stopstreep wachten op groen en vervolgens langzamer wegrijden dan mijn niet al te snelle auto kan.  >:(


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #11 Gepost op: 2 september 2013, 19:38:33
Of net voor je neus stoppen terwijl het licht al groen is.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #12 Gepost op: 3 september 2013, 22:41:19
Citaat van: zijlvaart67 link=msg=1197581 date=1378080662
Mee eens, al is de 'gedoogafspraak' één groot circus; het is toegestaan om links in te halen en bij file's mag dit ook rechts gebeuren. Daarnaast staat nergens beschreven dat voor inhalen een aparte rijstrook gebruikt moet worden, dus het OM heeft niets te gedogen; het is gewoon toegestaan.

Overigens bekeur ik(!) wel motorrijders die schaamteloos breeduit in een vak voor linksaf gaan staan en dan volgas wegspuiten om rechtdoor te gaan (iedereen de stuipen op 't lijf jagend). Langs of tussen de file naar voren tokkelen om je bij de stopstreep, of ervoor, op te stellen vind ik prima, maar ze moeten zich niet gaan gedragen alsof ze alles mogen. Dan ben ik er heel gauw klaar mee..

idd, als het netjes gaat  O0 maar onbehouwen (gevaarlijk) of onbeschoft (asociaal)   >:(

Maar dat principe hanteer ik ook voor rechts inhalen, want dat links blijven kleven is ook een trend aan het worden  :'(
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Sjonnie

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 48
Reactie #13 Gepost op: 6 oktober 2013, 22:08:02
Als het een feit is waarvoor je op kenteken kunt bekeuren mag dat, niet echt noodzakelijk dat het op de foto staat, want je schijft toch op ambtseed.
Ik heb laatst ook 2x een pv op kenteken gemaakt omdat 2 bestuurders met hun personenauto inhaalde over de doorgetrokken streep.
Ik stond ergens met de radarauto waar dat gebeurde en ondanks dat dit ook gedeeltelijk op de foto staat omdat deze beide ook te hard reden schrijf ik dan gewoon op kenteken.
Andere dingen zoals verlichting enz..., ik zou de bestuurder de mogelijkheid willen geven het lampje te vervangen, uitstekende lading moet je meten enz...
Ik zou ook niet zomaar alles op kenteken d'r bij willen pakken hoor, wanneer is de verlichting defect gegaan enz....., met een staande houding heb je toch vaak al wat meer info.


Sjonnie

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 48
Reactie #14 Gepost op: 6 oktober 2013, 22:15:10
Dinozzo,

Als ik snelheidscontrole doe met de radarauto of statief dan bekijk ik elke foto, kenteken goed in beeld, land van herkomst goed,
soort voertuig goed enz.. en voor zover het mij bekend is doen mijn collega's dit ook zo.
Wordt denk ik nog wel meer gedaan dan jij denkt.  ;)


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #16 Gepost op: 7 oktober 2013, 00:01:40
Is het al bijna 1 april? Hoe ziet een camera nu of een passagier 1.35m of korter is en of deze op een zitverhogertje zit..

Laat staan een gordel welke horizontaal loopt zoals bij een cabrio.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #17 Gepost op: 7 oktober 2013, 00:12:41
Niet 1 april, wel 07 april 2011, dus om nou te zeggen dat het artikel actueel is...  ::)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


scorpio

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 707
Reactie #18 Gepost op: 7 oktober 2013, 00:57:47
Citaat van: DiNozzo link=msg=1207635 date=1381096900
Is het al bijna 1 april? Hoe ziet een camera nu of een passagier 1.35m of korter is en of deze op een zitverhogertje zit..

Laat staan een gordel welke horizontaal loopt zoals bij een cabrio.

Tja, en stoelen kunnen soms hoger en lager gezet worden, en wat als je een zwarte autogordel draagt over zwarte kleding?

Toch schijnt men hier serieus mee bezig te zijn:

http://www.project-asset.com/index1.php?lan=en

Er zijn 2 jaar geleden zelfs al Kamervragen over gesteld:

https://zoek.officielebekendmakingen.nl/ah-tk-20102011-2478.html


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #19 Gepost op: 7 oktober 2013, 12:11:34
Laatste update op de site is van 2011, maar klinkt alsnog interessant:

Portable Safety Applications: Finnish Test Site
Situation: Currently the Finnish police have some tools for so-called automatic traffic surveillance (e.g. road side cameras for speeding detection). However, none of these systems are fully automatic but require manual work which is naturally out of more important tasks the police has.
Objective: Aim was to increase traffic safety by offering the police a tool to automatically monitor the traffic and fine those
not following the rules. To promote green driving was also taken as an objective.
Features & Innovations: A trailer was equipped with camera systems and computing units as well as with communication systems. They provide information about speeding, seat belt usage, distance between two vehicles, environment foot print and road condition. Software was developed to combine all this information which was sent and stored to a separate database located in Helsinki. The police officers on the road and in the offices can constantly access the information about possible violators via a specific web site.


Seat belt detection
Situation: The seat belt usage monitoring is one of the key priorities of police organisations to improve traffic safety. Currently, monitoring is done manually which allocates police resources.
Objective: The main goal was to develop image processing technology for semi-automatic pre-sorting of the drivers which are not using seat belts.
Features & Innovations: Software algorithm has been developed to detect if the driver is wearing seat belt. The algorithm bases on filtering and edge detection of the potential seat belt textures. The system is camera independent and feasible to be implemented to the modern speed cameras. The patent application FI20115502_A0 is pending.


Bron (PDF, pag. 8 en 9): http://www.project-asset.com/data/asset_highlight_ROC_v09.pdf