Hero Brinkman terug bij politie

Auteur Topic: Hero Brinkman terug bij politie  (gelezen 10149 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

M@rcel

• Werkzaam in opsporingsland Hobbyfotograaf
  • Senior gebruiker
  • "Servo Per Amikeco"
Gepost op: 2 september 2013, 14:11:13
Voormalig PVV-Kamerlid Hero Brinkman is weer aan de slag bij de politie in Amsterdam. Hij is vandaag begonnen, zo laat de politie weten. Over zijn aanstelling worden verder geen mededelingen gedaan.

Brinkman was van huis uit politieman voordat hij in 2006 werd verkozen tot Kamerlid voor de PVV, en had een terugkeergarantie bij deze werkgever. Hij was al maanden met de politie in gesprek om weer in dienst te treden. In februari vertelde hij al over zijn gesprekken met de politie toen hij in AD meldde dat het lastig is voor oud-PVV'ers om aan de bak te komen:

"Het is een feit dat je als oud-PVV-Kamerlid moeilijker aan een baan komt."

Bron: http://www.nrc.nl/nieuws/2013/09/02/hero-brinkman-is-terug-bij-de-amsterdamse-politie/

grizz

• Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • Niets is onmogelijk
Reactie #1 Gepost op: 2 september 2013, 14:26:59
Erg bijzonder.... zou toch zweren dat er een bepaald aanname beleid is bij de politie. Kennelijk is dit alleen voor de werkvloer....

Bron Wikipedia:

Drankprobleem[bewerken]

In de nacht van 22 op 23 september 2009 werd Brinkman opdringerig in Nieuwspoort, het perscentrum van de Tweede Kamer. Nadat een medewerker hem weigerde drank te serveren omdat hij al dronken was, probeerde de politicus zelf drank te pakken achter de bar. De barman meende dat Brinkman hem hierbij in het gezicht sloeg. Eline van den Broek (bestuurslid van Nieuwspoort), die op dat moment Brinkman aan de telefoon had, betwijfelde dit.[22] Er werd door de betreffende medewerker geen aangifte gedaan, wel ontving Brinkman een berisping van het perscentrum.[23] Op 24 september bood Brinkman zijn excuses aan voor het incident en gaf hij toe een drankprobleem te hebben.[24] Hij ontkende echter de medewerker te hebben geslagen.[25] Anderhalf jaar later zei hij in een interview met SGP-jongeren dat hij het drankprobleem slechts had geveinsd; het zou een 'excuustruc' zijn geweest om zijn positie in de fractie veilig te stellen.[26]

In februari 2001 heeft Brinkman geprobeerd een alcoholcontrole te ontwijken. Hij werd later thuis aangehouden, er is een schikking getroffen van 200 euro. De zaak is niet voor de rechter geweest.[27][28]

Aangifte poging tot doodslag door aannemer[bewerken]

Een conflict tussen Brinkman en een aannemer over splitsing en verbouwing van de stolpboerderij van Brinkman is dusdanig uit de hand gelopen, dat er meerdere 112-meldingen hebben plaatsgevonden. Uiteindelijk heeft de aannemer aangifte gedaan van mishandeling en poging tot doodslag. Brinkman van zijn kant heeft eveneens aangifte gedaan van mishandeling.[29] De aanklacht tegen Brinkman werd op 26 juni 2010 voorwaardelijk geseponeerd; de aanklacht tegen de aannemer werd als onbewijsbaar volledig geseponeerd.[30] Brinkman was het niet eens met de seponering van de aangifte tegen hem en stapte naar het gerechtshof. Om zijn onschuld te kunnen aantonen wilde hij dat de zaak toch voorkwam. In september 2012 besloot het gerechtshof dat de zaak inderdaad moest worden behandeld.[31] Brinkman werd op 25 september door de politierechter in Haarlem veroordeeld tot een boete van 500 euro. De rechter achtte bewezen dat Brinkman zijn buurman op 1 maart 2010 had bedreigd met een bijl. Brinkman liet weten tegen dit vonnis in beroep te zullen gaan.[32]

nogmaals Bron Wikipedia.
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....

specialagent112

• Forum gebruiker
Reactie #2 Gepost op: 2 september 2013, 14:40:46
Iemand als Brinkman op straat zetten als agent... dan vraag je om problemen...
Als hij überhaupt op straat komt.

grizz

• Senior gebruiker
  • Niets is onmogelijk
Reactie #3 Gepost op: 2 september 2013, 14:53:07
Citaat van: specialagent112 link=msg=1197705 date=1378125646

Ik gok niet dat hij op straat komt. Waar ik op doel is dat je tot schaal 9 zo integer als de pest moet zijn... het lijkt wel of er boven die schalen met een andere maat wordt gemeten. Als je nu zou solliciteren voor niveau 3, 4 of 5, als jij een strafblad hebt voor bedreiging, kom je niet door het antecedentenonderzoek.... volgens mij hoor je dan ook niet bij de politie thuis....

oma

• Senior gebruiker
Reactie #4 Gepost op: 2 september 2013, 14:54:20
Citaat van: specialagent112 link=msg=1197705 date=1378125646

Wat is het probleem? De man heeft het diploma politieman op zak en werkervaring als politieman. Mensen kunnen wel stukjes van wikipedia gaan kopieren waaruit blijkt dat hij mogelijk iemand geslagen heeft in een kroeg, echter is er geen aangifte gedaan. De aannemer heeft wel aangifte gedaan echter is het door OM geseponeerd.

Dat de beste man vroeger met drank op achter het stuur heeft gezeten geloof ik wel, alleen denk ik niet dat hij de enige Amsterdamse diender (van zijn leeftijd of ouder) is die dat ooit gedaan heeft.

Daarbij komt ook nog dat als deze man gebruik blijft maken van wachtgeld het niet goed is, echter nu hij weer gaat werken is het ook niet goed.

grizz

• Senior gebruiker
  • Niets is onmogelijk
Reactie #5 Gepost op: 2 september 2013, 14:59:16
Citaat van: 024 link=msg=1197711 date=1378126460
Wat is het probleem? De man heeft het diploma politieman op zak en werkervaring als politieman. Mensen kunnen wel stukjes van wikipedia gaan kopieren waaruit blijkt dat hij mogelijk iemand geslagen heeft in een kroeg, echter is er geen aangifte gedaan. De aannemer heeft wel aangifte gedaan echter is het door OM geseponeerd.

Dat de beste man vroeger met drank op achter het stuur heeft gezeten geloof ik wel, alleen denk ik niet dat hij de enige Amsterdamse diender (van zijn leeftijd of ouder) is die dat ooit gedaan heeft.

Daarbij komt ook nog dat als deze man gebruik blijft maken van wachtgeld het niet goed is, echter nu hij weer gaat werken is het ook niet goed.

Misschien even beter lezen. Hij is veroordeeld voor bedreiging. Het gaat hier om een integeriteits-kwestie. Als jij daar het probleem niet van inziet... ach... dan kan ie toch gewoon aan het werk... :D

Nick

• Senior gebruiker
Reactie #6 Gepost op: 2 september 2013, 15:05:32
Overigens wordt je voor een aanstelling breder nagetrokken dan enkel op veroordelingen. Alle omstandigheden die jouw betrouwbaarheid nadelig kunnen beïnvloeden worden daarin meegenomen. Bij mijn huisbezoek werd bijvoorbeeld gevraagd naar bezoek van seksinrichtingen, lidmaatschap van betaalde sites, gebruik van drank en drugs etc. Met dergelijke zaken kan er een risico ontstaan voor de organisatie.

Integriteit is een belangrijke waarde bij de politie, en de zaken die grizz citeert lijken daar toch mee in conflict te komen. Er zijn denk ik genoeg voorbeelden waarbij collega's voor minder zijn ontslagen (of bij voorbaat niet aangenomen). Uiteraard weet ik niet wat de afwegingen mbt de aanstelling van dhr. Brinkman zijn en kan ik er dus geen oordeel over vellen, maar het is minimaal opmerkelijk te noemen.
Senior GGP / Oost-Brabant

oma

• Senior gebruiker
Reactie #7 Gepost op: 2 september 2013, 15:06:27
Citaat van: grizz link=msg=1197712 date=1378126756
Misschien even beter lezen. Hij is veroordeeld voor bedreiging. Het gaat hier om een integeriteits-kwestie. Als jij daar het probleem niet van inziet... ach... dan kan ie toch gewoon aan het werk... :D

Iedereen kan bij de politie aan het werk, dus Brinkman ook.

grizz

• Senior gebruiker
  • Niets is onmogelijk
Reactie #8 Gepost op: 2 september 2013, 15:11:50
Citaat van: 024 link=msg=1197715 date=1378127187
Iedereen kan bij de politie aan het werk, dus Brinkman ook.

zucht...

Chris81

• Rechercheur
  • Forum gebruiker
Reactie #9 Gepost op: 2 september 2013, 15:23:27
Citaat van: Nick link=msg=1197714 date=1378127132
Overigens wordt je voor een aanstelling breder nagetrokken dan enkel op veroordelingen. Alle omstandigheden die jouw betrouwbaarheid nadelig kunnen beïnvloeden worden daarin meegenomen. Bij mijn huisbezoek werd bijvoorbeeld gevraagd naar bezoek van seksinrichtingen, lidmaatschap van betaalde sites, gebruik van drank en drugs etc. Met dergelijke zaken kan er een risico ontstaan voor de organisatie.

Integriteit is een belangrijke waarde bij de politie, en de zaken die grizz citeert lijken daar toch mee in conflict te komen. Er zijn denk ik genoeg voorbeelden waarbij collega's voor minder zijn ontslagen (of bij voorbaat niet aangenomen). Uiteraard weet ik niet wat de afwegingen mbt de aanstelling van dhr. Brinkman zijn en kan ik er dus geen oordeel over vellen, maar het is minimaal opmerkelijk te noemen.

Maar een veroordeling voor een geweldsdelict was altijd echt een no go voor aanstelling bij de politie. Schijnbaar hebben ze dit voor Brinkman verandert.....

Daarnaast vind ik het niet overeenkomen met de lijn die de korpsleiding heeft ingezet mbt integriteit en transparantheid binnen alle eenheden.
Hoofd Evenementenhulpverlening Twente Instructeur & Examinator verkeersregelaars Verkeersregelaar (landelijke aanstelling)