Reanimeren door 2 personen tegelijk (hart massage)

Auteur Topic: Reanimeren door 2 personen tegelijk (hart massage)  (gelezen 39461 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

elvin

• brandweer
  • Forum gebruiker
Reactie #70 Gepost op: 9 september 2013, 14:34:34
Citaat van: Golly link=msg=1200006 date=1378724219
Elvin, wat is je punt?
verkeerde geciteerd, doelde op dat er werd gezegd dat de man mogelijk e3en "amateur met een ooit  eens gehaald een EHBO diploma"
Vrijwillige brandweer

Lunatum

• Arts
  • Senior gebruiker
Reactie #71 Gepost op: 9 september 2013, 15:08:58
Citaat van: elvin link=msg=1200029 date=1378730074
verkeerde geciteerd, doelde op dat er werd gezegd dat de man mogelijk e3en "amateur met een ooit  eens gehaald een EHBO diploma"
En wat is dan je punt? Dat een brandweerman beter reanimeert dan een gemiddelde leek?

elvin

• brandweer
  • Forum gebruiker
Reactie #72 Gepost op: 9 september 2013, 15:18:56
Citaat van: Lunatum link=msg=1200037 date=1378732138
En wat is dan je punt? Dat een brandweerman beter reanimeert dan een gemiddelde leek?

er werd gezegd dat het een man kon zijn die ooit (lang geleden) een ehbo cursus had gehaald, maar ik meld dat dit een brandweerman is, die een recente reanimatie cursus heeft gehad
Vrijwillige brandweer

oma

• Senior gebruiker
Reactie #73 Gepost op: 9 september 2013, 15:50:25
Citaat van: elvin link=msg=1200040 date=1378732736
er werd gezegd dat het een man kon zijn die ooit (lang geleden) een ehbo cursus had gehaald, maar ik meld dat dit een brandweerman is, die een recente reanimatie cursus heeft gehad

Hoe durven ze een brandweerman in bezit van een geldig reanimatiediploma een amateur te noemen!

owning31

• EHBO, RK, student
  • Forum gebruiker
Reactie #74 Gepost op: 9 september 2013, 15:54:38
Citaat van: elvin link=msg=1200040 date=1378732736

Dat zou voor mij niet uitmaken of het een brandweerman is of iemand die lang geleden zijn ehbo cursus heeft gedaan. Zolang ik die gene niet ken zal ik niet samen de reanimatie doen. Tenzij de betreffende persoon aangeeft arts of ambulance verpleegkundige o.d. te zijn.

oma

• Senior gebruiker
Reactie #75 Gepost op: 9 september 2013, 16:11:13
Citaat van: owning31 link=msg=1200049 date=1378734878
Dat zou voor mij niet uitmaken of het een brandweerman is of iemand die lang geleden zijn ehbo cursus heeft gedaan. Zolang ik die gene niet ken zal ik niet samen de reanimatie doen. Tenzij de betreffende persoon aangeeft arts of ambulance verpleegkundige o.d. te zijn.

Ach, ik ben al een paar jaartjes arts en het kan mij totaal niet schelen wie mij komt helpen reanimeren buiten op straat. Hoe meer mensen mij komen helpen hoe liever ik het heb.

p.s. Het kan mij ook niet schelen of ze in bezit zijn van een geldig reanimatiediploma.

owning31

• EHBO, RK, student
  • Forum gebruiker
Reactie #76 Gepost op: 9 september 2013, 16:26:41
Citaat van: 024 link=msg=1200053 date=1378735873
Ach, ik ben al een paar jaartjes arts en het kan mij totaal niet schelen wie mij komt helpen reanimeren buiten op straat. Hoe meer mensen mij komen helpen hoe liever ik het heb.

p.s. Het kan mij ook niet schelen of ze in bezit zijn van een geldig reanimatiediploma.
Ik heb ze in de paar keer dat ik bij een reanimatie was meegemaakt. Ze hadden een reanimatiediploma maar die wil je echt niet tegenover je hebben zitten om je te helpen. Liepen alleen maar in de weg, wisten eigenlijk niet wat ze moesten doen en hadden een beperking. Als hun je zouden komen helpen zal dat de patiënt niet ten goede komen.

RemRoof

• docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #77 Gepost op: 9 september 2013, 16:39:25
Citaat van: owning31 link=msg=1200056 date=1378736801
Ik heb ze in de paar keer dat ik bij een reanimatie was meegemaakt. Ze hadden een reanimatiediploma maar die wil je echt niet tegenover je hebben zitten om je te helpen. Liepen alleen maar in de weg, wisten eigenlijk niet wat ze moesten doen en hadden een beperking. Als hun je zouden komen helpen zal dat de patiënt niet ten goede komen.

Dan kun je ze ook directe instructie geven als jij het wel goed weet. Blijkbaar willen deze mensen graag helpen, gebruik ze dan. In mijn eerst hulpcarriere meer dan 1 keer omstanders aan het werk gezet totdat de professionele hulpverleners anders beslisten. Zoals jij het nu brengt klinkt het een tikkeltje arrogant... Daarbij is een reanimatiebehoeftige patiënt dood, dus lijkt mij alle hulp welkom en ten goede van de patiënt komen zolang er maar iemand de leidig neemt en het overzicht behoudt.

RemRoof
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.

owning31

• EHBO, RK, student
  • Forum gebruiker
Reactie #78 Gepost op: 9 september 2013, 17:03:06
Citaat van: RemRoof link=msg=1200059 date=1378737565
Dan kun je ze ook directe instructie geven als jij het wel goed weet. Blijkbaar willen deze mensen graag helpen, gebruik ze dan. In mijn eerst hulpcarriere meer dan 1 keer omstanders aan het werk gezet totdat de professionele hulpverleners anders beslisten. Zoals jij het nu brengt klinkt het een tikkeltje arrogant... Daarbij is een reanimatiebehoeftige patiënt dood, dus lijkt mij alle hulp welkom en ten goede van de patiënt komen zolang er maar iemand de leidig neemt en het overzicht behoudt.

RemRoof

Als je handen nodig hebt is het inderdaad altijd handig omstanders te vragen en dat zal ik dan ook ten allertijden doen.
Echter de personen waar ik het over had die wil je er niet bij hebben. Heb ze een aantal keer meegemaakt bij hulpverleningen maar ze zijn bezig met wat ze zelf denken en volgen ook geen aanwijzingen op als er iets fout gaat. Zodra ze bij een slachtoffer staan is het ook hun slachtoffer en doen ze alles zelf en laten niemand erbij, zelfs de ambulance  en het mmt niet. Vandaar dat ik hun er niet bij zou willen hebben. Verder is alle hulp welkom.

En wellicht na het lezen van de reacties hier heeft het wel nut om voor mezelf te overwegen of het niet altijd verstandiger is als de mogelijkheid er is om met 2 personen te reanimeren.

Red Cross Medic

• Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #79 Gepost op: 9 september 2013, 17:23:06
Citaat van: owning31 link=msg=1200049 date=1378734878
dus met een goed geschoolde ehbo'er zou jij geen rean aandurven?
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge