Discussie over negeren verkeerstekens bij vervoer van agenten en/of hulpverleners in privé-auto

Auteur Topic: Discussie over negeren verkeerstekens bij vervoer van agenten en/of hulpverleners in privé-auto  (gelezen 26705 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Citaat van: Red link=msg=1202800 date=1379608555
Ja, maar hoe weet je nou zeker dat het niet gewoon een (ouder) dienstvoertuig is?....

Omdat het een demovoertuig is. Dat weet ik heel zeker, want ik heb 'm ook regelmatig op beurzen en alles zien staan.


Het voertuig is nooit van eigenaar veranderd en nog steeds eigendom van Abion. Het voertuig stamt uit 2010
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Citaat van: silque link=msg=1202761 date=1379598966
Daar komt nog eens bij dat collega's elkaar over het algemeen geen stopteken geven, als iemand in een politie auto rijdt wordt er al gauw vanuit gegaan dat het wel klopt. Vandaar dat ik nieuwsgierig ben naar wat meer informatie over dit voertuig en de eventuele ontheffingen/werkwijze.
Nou laatst toch echt gehad  0098 onderweg naar huis van mijn avond dienst kreeg ik een stopteken, alcoholcontrole  0098
Hobby Bobby eenheid Den Haag


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Rij jij met een opvallend dienstvoertuig naar huis dan? ;)
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Citaat van: zijlvaart67 link=msg=1199925 date=1378681162
@Caprice:
Helaas wordt jouw voertuig dan nog immer geen voorrangsvoertuig omdat art 29 nadrukkelijk spreekt over een blauw zwaailicht en een 2-tonige hoorn.

Voor België en Duitsland is, conform art 30b, een uitzondering gemaakt; zij mogen volgens hun eigen wetgeving zwaailicht en sirene voeren en krijgen dan ook de status van voorrangsvoertuig.

Wil je als voorrangsvoertuig door het leven gaan, dan zal je hier en daar wat moeten verbouwen..

Ps: Als je na je 'verbouwing' iedere dag met 'toeters en bellen' naar je werk rijdt, heb je wel de status van voorrangsvoertuig en wordt iedereen bekeurd die jou niet voor laat gaan op de kruising. Net als jijzelf, trouwens.. ;)

Vraagje, hoe is dit eigenlijk geregeld voor dienstauto's van landen buiten de Benelux en Duitsland, zoals; Denemarken en Frankrijk die ook wel eens met een ambu nederland doorkruisen.

En hoe staat het met de dienstauto's van bijv. buitenlandse staatshoofden e.d.?   Kan me herinneren dat bij bezoek van Bush en Clinton er amerikaanse dienstauto's van de US Secret Service in Den Haag  rood en blauwe flitsers rondreden

1997 Bill Clinton visit The Hague Holland
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Citaat van: Joffry Ambu-Vpk link=msg=1203111 date=1379686071
Vraagje, hoe is dit eigenlijk geregeld voor dienstauto's van landen buiten de Benelux en Duitsland, zoals; Denemarken en Frankrijk die ook wel eens met een ambu nederland doorkruisen.

En hoe staat het met de dienstauto's van bijv. buitenlandse staatshoofden e.d.?   Kan me herinneren dat bij bezoek van Bush en Clinton er amerikaanse dienstauto's van de US Secret Service in Den Haag  rood en blauwe flitsers rondreden

1997 Bill Clinton visit The Hague Holland

Ik denk dat wat betreft deze actie dat het meer "show" was..
Aangezien de overige motoren en politie / knmar geen enkele blauwe lamp aan hebben staan...
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


zijlvaart67

  • Verkeerspolitie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 395
@Joffry:
Voor onze buurlanden is het, omdat het vaker voorkomt, 'standaard' in het rvv geregeld. Voor landen die verder weg liggen, wordt het eea in verdragen geregeld.

Voor de secret service is het eea zeer waarschijnlijk in een eenmalig besluit vastgelegd. Nederland is nou eenmaal een land dat alles tot in de puntjes geregeld wil zien..
העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
En al was het niet geregeld, dan doet de secret service het alsnog. Die hebben overal lak aan, it's their way or the highway.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Citaat van: silque link=msg=1203275 date=1379760396
En al was het niet geregeld, dan doet de secret service het alsnog. Die hebben overal lak aan, it's their way or the highway.
ik  dat het dan eerder de ''NO"" way wordt gezien Nederland=besluitenland  :) :) ;) ;D
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
De regeltjes gaan heel gauw overboord voor sommige personen.  O0
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Volgens mij loopt dit onderwerp een beetje dood door de offtopic...

Maar goed je moet je dus gewoon aan de regels houden wanneer het MMT bij je instapt.

Gebruik van signaalverlichting is niet toegestaan en een not done tenzij er een agent naast je zit die je wagen vordert.
En aangeeft dat je het wel mag gebruiken.

Voor ex-hvvoertuig en hv-voertuigen buiten nederland met mogelijkheid tot OGS mag dit niet gebruikt worden ten zij een agent vordert.

Heb ik het zo goed samengevat?
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=