Discussie over negeren verkeerstekens bij vervoer van agenten en/of hulpverleners in privé-auto

Auteur Topic: Discussie over negeren verkeerstekens bij vervoer van agenten en/of hulpverleners in privé-auto  (gelezen 27029 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

thetwin84

• EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Citaat van: kaasje link=msg=1206271 date=1380705083
Nee dat niet ,maar ik zat wel opvallend in mijn boodschappenkarretje ;)

Citaat van: silque link=msg=1206293 date=1380710897
Slechte zaak.

Mee eens...
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Ik zie zeer regelmatig agenten in uniform in auto's rijden waarvan ik zeker weet dat het geen overheidsvoertuigen zijn. Mag dat officieel niet? Dient dat bedekt te worden oid?
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Ik ben ook wel benieuwd, ik weet dat veel mensen bij ons voor woon-werk in uniform reizen
Hobby Bobby eenheid Den Haag

Dion

• Senior gebruiker
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1206580 date=1380756282
Ik zie zeer regelmatig agenten in uniform in auto's rijden waarvan ik zeker weet dat het geen overheidsvoertuigen zijn. Mag dat officieel niet? Dient dat bedekt te worden oid?
Neehoor, waarom zou dat moeten?
Ik weet wel dat het aspiranten sterk wordt ontraden door het korps en de academie, maar daarna is het ieder z'n eigen 'pakkie aan'  ;)

petre

• Forum gebruiker
Niet-executief personeel in uniform wordt wel geacht een jasje er overheen aan te trekken zodat ze niet herkenbaar zijn buiten diensttijd.

Nick

• Senior gebruiker
Het is ons min of meer verboden door de academie en het korps. Ik denk ook niet dat je in uniform moet willen reizen, zeker niet als student. Je hebt over het algemeen geen geweldsmiddelen en porto bij je, waardoor optreden moeilijker wordt. Ook heb je nog niet alle competenties. Het publiek ziet echter wel een agent zitten en verwacht dus dat je optreedt indien nodig. Dat is de voornaamste gedachte achter het niet reizen in uniform.
Senior GGP / Oost-Brabant

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Bij ons komt de hele klas in uniform opdraven. We hebben ook weinig keus, we moeten meestal in uniform maar de academie heeft besloten dat we geen locker krijgen. Kortom alternatief is alle spullen in een tas proppen maar dan mag je meteen een strijkijzer erbij meenemen.

Wel reis ik met een eigen jas erover heen in de trein.
Hobby Bobby eenheid Den Haag

thetwin84

• EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin

Ben het er mee eens dat het niet mag... Maar het is voor sommige niet te doen om zich steeds van jas of kleding te wisselen.
In principe zouden de werknemers van een supermarkt onderweg ook hun bedrijfskleding niet aan mogen maar dit word toch ook gedaan.

Dus ben het er mee eens dat het een slechte zaak is... maar kan me wel voorstellen dat het soms een onmogelijke actie word om steeds van jas, blouse, trui te wisselen. En snap dat een agent in opleiding dan toch even een andere jas bij zich heeft terwijl hij op de academie zijn uniformjas aan doet..

Maar een agent die van het werk afkomt en naar huis gaat op de fiets/auto en onderweg ff een supermarkt aandoet kan ik ook wel begrijpen dat hij dan niet eerst naar huis gaat omkleden en dan naar de supermarkt...
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=

scorpio

• Senior gebruiker
Citaat van: thetwin84 link=msg=1206714 date=1380801587
In principe zouden de werknemers van een supermarkt onderweg ook hun bedrijfskleding niet aan mogen maar dit word toch ook gedaan.

Dat kan dan misschien wel in een huishoudelijk reglement staan, maar wie/hoe kan daarop handhaven?