Ja en nee.. Ja, want het maakt het iets veiliger. Nee, want ik wil geen juridisch gezeik (en betrokken zijn bij een 2e ongeval.) Beschik je privé over een flitser, dan maak ik wellicht alweer een andere afweging..
In de basis zal ik er altijd voorbij parkeren en dan kijken wat ik doen kan. Kan dat niet veilig dan doe ik niets en blijf ik gewoon wachten. Het kan zelfs zo zijn dat ik gewoon doorrijd omdat alleen het stoppen al te gevaarlijk is..
in mijn geval heb ik beschikking over flitsers maar zo zijn er tig andere die dat niet hebben... En dan moet je inderdaad een afweging maken of te wachten met hulp bieden dat er een HV of RWS aanwezig is of dat je doorrijd omdat het anders te gevaarlijk word.
Maar om even terug te komen op het onderwerp...
Wanneer mij gevraagd zou worden door oom agent / MMT om te rijden zou ik dat ook doen.
Al vraag ik mij af of ook al heb ik een flitser in wagen of ik die van oom agent zou mogen gebruiken / MMT.
Want dan kom je in de situatie die Caprice schetste... We hebben het wel maar mogen het niet gebruiken...
Al zeg ik in de situatie als Caprice als hij zijn signaal verlichting aanzet en lawaai aanzet... Alle HV'ers zullen weten dat het geen HV voertuig is maar een buitenstaande / leek ziet een Amerikaanse politiewagen en met lawaai aankomen rijden.. ze zullen toch wel stoppen of voorrang verlenen naar mijn mening... of het nu wel of niet toegestaan is.
Niemand rijd zomaar zijn eigen auto naar de knoppen omdat hij / zij weet dat de andere partij die OGS niet mag gebruiken...
plus dat Caprice dus blijkbaar bekend is met de regels, rijden met OGS.