De Caprice staat altijd bij huis, een METR piket-auto niet
Ik heb geen tweetoon, noch blauw/blauw, aanwezig op de Caprice dus dat gaat de hypothetische stelling voorbij.
Echter, een voertuig als de KLF heeft dat wel (of een oude RP Porsche), dan gaat de vraagstelling wel op!
KLF heeft een kunstje voor het aanzetten van blauw bij de hand gehad bij een ongeval in Harderwijk. Diender vroeg of het blauw ook aan kon en zo ja of ik dat wilde doen, heb de diender gevraagd te vorderen en melding te maken van, is gedaan dus blauw is aangegaan. Na arriveren van twee voertuig van de blauwetak is blauw weer afgezet en alleen amber blijven draaien.
KLF is goed en best wel gek maar niet niet zo gek dat het blauw er al opgaat als er alleen omgevraagd wordt, men gaat dat echt duidelijk vorderen, die hele dure A4 tjes tav ontheffingen voor de aanwezigheid zijn wat dat betreft heeeeeel heilig.
In het hoogst onwaarschijnlijke geval dat er met de KLF een MMT vervoerd zou moeten worden om welke reden dan ook dan zijn de MMT-er natuurlijk van harte welkom echter, geen diender aanwezig die duidelijk vorderd dat de OGS in werking gezet gaat worden dan blijft de OGS ook voor het MMT gewoon stil en donker, daarkomt bij of het MMT de tijd wil verliezen die noodzakelijk is om de OGS uberhaupt in werking te kunnen stellen en of dan gebruik van de OGS het tijd verlies weer goed kan maken, mijn bescheiden idee is van niet dus inpakken en wegwezen met het MMT volgens de geldende verkeersregels.
In het topic betreffende ontheffing voor de aanwezigheid van OGS op oldtimer HV voertuigen is mij de vraag ook wel eens gestelt wanneer ik de bereidheid zou hebben uit eigen beweging de OGS in werking te stellen, daar ben ik heel kort mee, NOOIT niet als er een MMT in de KLF zit, niet als het dicht zit van de mist op de dijk lelystad <=> enkhuizen, niet als er met spoed iemand naar de dokter moet zelfs niet als de meldkamer toestemming zou gegeven om de veiligheid te verhogen, (daar hebben we wegkegels voor) gewoon NOOIT alleen voor evenementen en na vordering van de blauw tak (oke en als ik wat wil testen voor de deur)
En dat is niet eens vanwege de kosten van een eventuele boete of het risico van inbeslagname het is puur het feit omdat ik me meer dan bewust ben van het feit dat ik met een dusdanig herkenbaar voertuig rijdt (waardoor ik toch al wat makkelijker voorrang krijg
) en niet beschik over enige bewijs dat ik met werkende OGS mag rijden terwijl de mede weggebruiker ook zonder werkende OGS vaak al anders op onze KLF reageerd tel daar bij op wat de reacties van de gemiddelde weggebruiker is als men een voertuig met werkende OGS ontmoet en ik denk dat ik een heel goede reden heb gevonden om gewoon te wachten te het inwerking stellen gevorderd wordt