Sinds wanneer is de "oud" commandant van de SED weer terug op zijn post. Volgens mij is er nog steeds een interim commandant (Dhr Schumacher) en is het zelfs zo dat er tussen de door Rhonus en de interim nog een "interim" commandant is geweest. De aangehaalde / citeerde comm. van Enkhuizen / SED is werkzaam als AGS in NHN maar bij mijn beste weten thans geen comm. van de SED.
Dat neemt overigens niet weg dat het gooien van bierflesjes (getuige de media) i.m.o niet weg te schrijven is als een grimmige situatie maar terdege aangemerkt mag worden als geweldadigheden richting HV
Volgens de website van de brandweer Enkhuizen en tevens de gemeentegids van Enkhuizen is Dhr. Van der Kruk gewoon de commandant. Dus deze informatie blijkt wel degelijk gewoon juist.
Overigens twittert een agent ook over de situatie, en spreekt dan weer over "zonder incidenten"...
Ik ben inmiddels wel nieuwsgierig wat er zich nou daadwerkelijk exact heeft afgespeeld. Ik denk dat het vooral zit in de gebruikte definitie van "geweld tegen hulpverleners". Wellicht is er niet direct sprake van direct
fysiek geweld geweest, maar dat er hier en daar gemorreld wordt als je om half 2 op de zaterdagnacht een kroeg in één keer leeg trekt kan ik me wel wat bij voorstellen. Dit kan zeker als belemmerend en bedreigend overkomen als jij zojuist je bed uitgepiept bent en daar voor een brandbestrijding heen bent gekomen. Dit kan en mag wat mij betreft zeker als "geweld tegen hulpverleners" worden gezien, ik kan me vanuit het oogpunt van een agent die wekelijks met de "uitgaansopstootjes" te maken heeft ook voorstellen dat dit niet direct als een incident ziet.
Wel vind ik het persoonlijk jammer dat (de voorlichter van) de VRNHN via Twitter alleen maar druk lijkt te zijn om het "geweld tegen hulpverleners" tegen te spreken, terwijl ik het zou waarderen als zij zich "achter haar hulpverleners" zou scharen. Bij twijfel, als er ook maar 1 brandweerman/-vrouw het als bedreigend heeft ervaren, zou je vanuit dat oogpunt het als veiligheidsregio in mijn ogen moeten veroordelen. Voor je (vrijwillige!) brandweerlieden kan het overkomen als "in de kou laten staan" als jij het op dat moment als vervelend hebt ervaren en de VR de volgende dag vooral druk bezig is om de geluiden juist tegen te spreken. Dat vind ik, als "collega" van de mannen en/of vrouwen die daar bezig zijn geweest persoonlijk jammer. Ik zou het in een dergelijk geval waarschijnlijk zelf ook graag anders zien.