Mooi verhaal maar wel erg kort door de bocht nietwaar
Zijn dit feiten of is dit een eigen mening??
Een hooibrand kan je idd uit krijgen door het uit elkaar te trekken, maar je moet wel zorgen dat alles goed "verzopen" is.
Daar heb je wel degelijk een flinke bak water voor nodig hoor, onderschat dit niet!
Tuurlijk is er veel water nodig. Maar moet je daarvoor meteen 2 crashtanders laten komen? Inzet van 2 of 3 tankwagens voldoet toch ook prima? Waarom dan direct assistentie vragen van defensie met Crashtanders. Iedereen weet dat die auto's erg groot en lomp zijn, dat defensie ze liever niet te vaak civiel inzet, en dat de inzet de dekking op het eigen vliegveld tegen staat. Is het dan verstandig crashtenders daarvoor in te zetten, of kun je beter 2 tankwagens laten komen, of eventueel een GWT afleggen, dat was lokaal ook wel goed mogelijk.
In mijn ogen moeten de brandweer zo nu en dan inderdaad assistentie van Defensie vragen, maar doe dat dan wel als er echt noodzaak voor is, en probeer het eerst Civiel op te lossen. Zeker de crashtanders inzetten voor waterwinning lijkt mij niet handig. Ze vervoeren 10 kuub. Dat is best veel, maar ook niet het einde. Een beetje tankwagen heeft de helft extra. Daarnaast moet je ze ook bij een brandkraan zien te krijgen (in de bebouwde kom) Om de tank opnieuw te vullen bij het pendelen. Lijkt mij allemaal niet de beste oplossing.