Middelbrand (Club Seasons) Kaasmarkt - Enkhuizen 08-09-2013

Auteur Topic: Middelbrand (Club Seasons) Kaasmarkt - Enkhuizen 08-09-2013  (gelezen 4347 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #10 Gepost op: 8 september 2013, 12:42:45
Hoe dan ook, waar rook is, is vuur. Verhalen over geweld richting hulpverleners komen niet zomaar uit de lucht vallen. En zeker als de eigen commandant van Enkhuizen melding maakt over geweld tegen hulpverleners zou ik dat soort meldingen zeer serieus nemen.


Rhonus

  • Ambu | BRW
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 442
Reactie #11 Gepost op: 8 september 2013, 12:50:44
Dat is dus ook mijn mening. En als er al enkel sprake zou zijn van een "grimmige sfeer", waarbij de brandweer dat als bedreigend en/of beperkend heeft ervaren in de bestrijding van het incident, dan moeten we daar met z'n allen daar ver afstand van nemen. Persoonlijk vindt ik de Tweet van de VRNHN in dit geval ook niet op z'n plaats. Zij zouden juist achter hun mensen moeten staan, en het niet wegschrijven als "grimmig maar GEEN geweld".

Aldus mijn mening...
Ambulance (Chauffeur) Brandweer (Manschap & Chauffeur/Voertuigbediener, TS & HV)


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #12 Gepost op: 8 september 2013, 14:20:58
Sinds wanneer is de "oud" commandant van de SED weer terug op zijn post. Volgens mij is er nog steeds een interim commandant (Dhr Schumacher) en is het zelfs zo dat er tussen de door Rhonus en de interim nog een "interim" commandant is geweest. De aangehaalde / citeerde comm. van Enkhuizen / SED  is werkzaam als AGS in NHN maar bij mijn beste weten thans geen comm. van de SED.

Dat neemt overigens niet weg dat het gooien van bierflesjes (getuige de media) i.m.o niet weg te schrijven is als een grimmige situatie maar terdege aangemerkt mag worden als geweldadigheden richting HV
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Rhonus

  • Ambu | BRW
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 442
Reactie #13 Gepost op: 8 september 2013, 15:34:35
Tsja, geen idee of het ook echt zo is, ken de beste man niet persoonlijk en ga simpelweg uit van de beschrijving die er bij staat. Als hij dat niet (meer) is, dan lijkt mij dat een kwalijke zaak.
Ambulance (Chauffeur) Brandweer (Manschap & Chauffeur/Voertuigbediener, TS & HV)


Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum


Rhonus

  • Ambu | BRW
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 442
Reactie #15 Gepost op: 8 september 2013, 18:50:08
Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1199749 date=1378642858
Sinds wanneer is de "oud" commandant van de SED weer terug op zijn post. Volgens mij is er nog steeds een interim commandant (Dhr Schumacher) en is het zelfs zo dat er tussen de door Rhonus en de interim nog een "interim" commandant is geweest. De aangehaalde / citeerde comm. van Enkhuizen / SED  is werkzaam als AGS in NHN maar bij mijn beste weten thans geen comm. van de SED.

Dat neemt overigens niet weg dat het gooien van bierflesjes (getuige de media) i.m.o niet weg te schrijven is als een grimmige situatie maar terdege aangemerkt mag worden als geweldadigheden richting HV
Volgens de website van de brandweer Enkhuizen en tevens de gemeentegids van Enkhuizen is Dhr. Van der Kruk gewoon de commandant. Dus deze informatie blijkt wel degelijk gewoon juist.


Overigens twittert een agent ook over de situatie, en spreekt dan weer over "zonder incidenten"...
Wijkagent Gerjan @gkleinedeters
Vannacht kroeg in #Enkhuizen moeten ontruimen ivm een mogelijke brand. Situatie werd onrustig buiten, gelukkig zonder incidenten verlopen
Ik ben inmiddels wel nieuwsgierig wat er zich nou daadwerkelijk exact heeft afgespeeld. Ik denk dat het vooral zit in de gebruikte definitie van "geweld tegen hulpverleners". Wellicht is er niet direct sprake van direct fysiek geweld geweest, maar dat er hier en daar gemorreld wordt als je om half 2 op de zaterdagnacht een kroeg in één keer leeg trekt kan ik me wel wat bij voorstellen. Dit kan zeker als belemmerend en bedreigend overkomen als jij zojuist je bed uitgepiept bent en daar voor een brandbestrijding heen bent gekomen. Dit kan en mag wat mij betreft zeker als "geweld tegen hulpverleners" worden gezien, ik kan me vanuit het oogpunt van een agent die wekelijks met de "uitgaansopstootjes" te maken heeft ook voorstellen dat dit niet direct als een incident ziet.
Wel vind ik het persoonlijk jammer dat (de voorlichter van) de VRNHN via Twitter alleen maar druk lijkt te zijn om het "geweld tegen hulpverleners" tegen te spreken, terwijl ik het zou waarderen als zij zich "achter haar hulpverleners" zou scharen. Bij twijfel, als er ook maar 1 brandweerman/-vrouw het als bedreigend heeft ervaren, zou je vanuit dat oogpunt het als veiligheidsregio in mijn ogen moeten veroordelen. Voor je (vrijwillige!) brandweerlieden kan het overkomen als "in de kou laten staan" als jij het op dat moment als vervelend hebt ervaren en de VR de volgende dag vooral druk bezig is om de geluiden juist tegen te spreken. Dat vind ik, als "collega" van de mannen en/of vrouwen die daar bezig zijn geweest persoonlijk jammer. Ik zou het in een dergelijk geval waarschijnlijk zelf ook graag anders zien.
Ambulance (Chauffeur) Brandweer (Manschap & Chauffeur/Voertuigbediener, TS & HV)


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #16 Gepost op: 8 september 2013, 20:21:28
Citaat van: Rhonus link=msg=1199809 date=1378659008
Volgens de website van de brandweer Enkhuizen en tevens de gemeentegids van Enkhuizen is Dhr. Van der Kruk gewoon de commandant. Dus deze informatie blijkt wel degelijk gewoon juist.

Helaas Rhonus maar zowel de website van het korps als de website / gemeentegids informeren beide onjuist.
Ik heb namelijk nog niet zo heel lang geleden een uiterst ontnuchterend gesprek gehad met de interim comm. van de SED. Onder andere over vernielingen aan ons eigen voertuig bij gebrek aan RESPECT van enkele leden van het plaatselijke jeugdkorps. Verder zal ik hierover niet uitweiden, Peter71 weet hier meer achterrond van.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #17 Gepost op: 8 september 2013, 20:28:39
Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1199859 date=1378664488
Ik heb namelijk nog niet zo heel lang geleden een uiterst ontnuchterend gesprek gehad met de interim comm. van de SED. Onder andere over vernielingen aan ons eigen voertuig bij gebrek aan RESPECT van enkele leden van het plaatselijke jeugdkorps. Verder zal ik hierover niet uitweiden, Peter71 weet hier meer achterrond van.

Als je er niet verder over wil uitweiden kan je er beter helemaal niets over zeggen. Op deze manier zet je het jeugdkorps in een kwaad daglicht zonder uit te leggen hoe en wat. Zeg dan gewoon dat je pas nog een gesprek hebt gehad met de interim commandant. Dat was meer dan voldoende geweest. Dan had Rhonus je waarschijnlijk ook wel geloofd.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #18 Gepost op: 8 september 2013, 20:39:05
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1199862 date=1378664919
Als je er niet verder over wil uitweiden kan je er beter helemaal niets over zeggen. Op deze manier zet je het jeugdkorps in een kwaad daglicht zonder uit te leggen hoe en wat. Zeg dan gewoon dat je pas nog een gesprek hebt gehad met de interim commandant. Dat was meer dan voldoende geweest. Dan had Rhonus je waarschijnlijk ook wel geloofd.

Luke.
lees de betreffende topics van de brand bij de reddingbrigade enkhuizen en schoolgebouw en de vernielingen aan ons voertuig even door, bedenk dan nog eens wie het jeugdkorps in een kwaad daglicht stelt. Ik hoef daar verder niet over uit te wijden is meer dan voldoende op het forum over te vinden.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #19 Gepost op: 8 september 2013, 20:44:21
Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1199863 date=1378665545
Luke.
lees de betreffende topics van de brand bij de reddingbrigade enkhuizen en schoolgebouw en de vernielingen aan ons voertuig even door, bedenk dan nog eens wie het jeugdkorps in een kwaad daglicht stelt. Ik hoef daar verder niet over uit te wijden is meer dan voldoende op het forum over te vinden.

Ik ben redelijk op de hoogte van de situatie rond het lokale Jeugdkorps aldaar.

Ik vindt het verschikkelijk dat jij persoonlijk in nadeel bent gesteld door de betreffende lui, en snap dat je daar boos over bent. Ik snap ook dat jee het gedrag van de lui niet correct vind. Maar ik zie niet de reden waarom dat op deze manier op 't forum moet staan en waarom er over de jeugd gesproken moet worden op deze manier. Ik kom niet verder als een soort van wraak gevoelens. Ik wil niet zeggen dat 't zo is, maar dat is wel het enige wat ik kan bedenken. In mijn ogen moet je dat niet willen, kwaad spreken over iemand benadeeld 3 personen. Jezelf, degene waarover je spreekt, en degene die het leest.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens