Interessant topic! Mijn vraag is een beetje vanaf de andere kant. Wanneer je als aspirant agent wél een achtergrond hebt in een verdedigingssport zoals bijvoorbeeld Krav Maga, en tijdens dit scenario in reflex teruggrijpt op die technieken om de tegenstander te overmeesteren (alsnog een flinke opgave tegen een K1-verchter, als dat echt het geval was) wordt dat dan als negatief gezien?
In eerdere topics heb ik wel afwijzende geluiden gehoord over Krav Maga omdat er IBT docenten zouden zijn die dat buitenproportioneel vinden.
Daarnaast ontopic: tijdens de reguliere trainingen van deze sport komen er ook regelmatig blessures voor, in twee jaar tijd heb ik allerlei kneuzingen, hersenschuddingen en dergelijke gezien. Terwijl er altijd een focus is op veilig trainen. Een ongeluk zit nu eenmaal in een klein hoekje. Ook tijdens een scenario als in het nieuwsbericht kan dat gewoon gebeuren zonder dat er buitensporig hard verzet wordt gegeven. Ben benieuwd naar de kant van de acteur in deze oefening!