Jeetje wat een tenenkrommend en sensatiezoekend artikel zeg, ook ik herken me hier totaal niet in. Ja er wordt soms heftig getraind en ja je moet soms wat incasseren, ik vermoed dat ik één van de 317 gewonden ben want ook ik heb wel eens met een hersenschudding op de HAP gezeten na een oefening... lekker boeiend, dat hoort er gewoon bij. Niets dan lof voor de academie en docenten toen, houden goed toezicht en bieden prima nazorg. Ik wilde na de HAP gelijk weer terug om verder te gaan, maar dat werd me (door de docenten) verboden.
Zo ken ik veel meer mensen die wel eens een blessure hebben opgelopen, dat heb je nou eenmaal met contactsport. Ik ben van mening dat er altijd goed toezicht wordt gehouden en er absoluut geen zaken gebeuren die niet kunnen. Het dreigen met ontslag is dan ook iets wat ik niet herken, zeker omdat de academie in principe niets met jouw aanstelling te maken heeft.
En ja die oefening met het zwembad heeft er even in gezeten, er was meer dan voldoende toezicht maar werd toch als té heftig ervaren waarop hij ook direct is geschrapt. Ik vind het een overdreven artikel en heb zo een vermoeden uit welke richting deze bronsignalen komen. Jammer!