Een beetje off toppic,
Ik kreeg anderhalf jaar geleden van een maatje cq collega een gele band voor op de bovenarm, zoals een aanvoerdersband bij voetbal.
Hier stond een zwarte politie logo op met daarbij de tekst politie, dit ook in het zwart. Daarnaast ook er half overheen gedrukt de tekst Politie welke reflecterend is bij lichtval.
Helaas geen foto van en heb deze band aan een directe collega van mijn wijkteam gegeven toen ik stopte bij de baas, zal vragen voor een foto en kan ik deze ter verduidelijking hier eens plaatsen.
Ik neem aan dat een handige dit heeft afgezien van de Belgische en Franse collega's, die dragen ze ook maar dan in het rood.
Ik heb deze band meermaals gebruikt bij burger acties, ik werkte namelijk veel in burger en het leek me wel handig.
Achteraf kan ik ook wel zeggen dat het vrij handig is, zeker bij openbare orde dan wel overige zaken waar je als burgereenheid als eerste ter plaatse komt. Vaak wel de opmerking gehad dat je toch ook het gele hesje mee kon nemen, dit deed ik daarvoor ook regelmatig, maar waar laat je die op een warme zomerdag? Je hebt al genoeg mee, pepper, handboeien en dienstwapen, wapenstok nam ik nooit mee, is ook niet echt nodig als burgereenheid. Daarnaast pen en papier, porto die je nog ergens moet wegmoffelen ed.
Zo'n opgevouwen hesje is toch dikker dan je denkt.
Iemand hier een mening over, betreft de band ipv hesje voor burger teams?