een heel verhaal..
Dit is informatie die punt voor punt al op het forum staat...
Een handgeschakelde versnellingsbak is bij defect door een vakman nog wel te repareren, een automatische versnellingsbak moet bij een defect al snel naar een specialist, revisie a 2000 euro.
Een Renault Master is ook een groot volume auto met automaat, dus het is echt niet zo dat een sprinter de enige optie is.
Mercedes levert het ambulance chassis op basis van de e-klasse niet meer af fabriek, deze word op dit moment door Binz in eigen beheer aangepast, voertuig komt aan als complete station en word daarna pas verlengd. Het is zelfs zo dat Binz geen officiele toestemming heeft van Mercedes voor de aanpassing en daardoor de Ster niet mag voeren op de motorkap en achterklep, voertuig staat daardoor geregistreerd als ''Binz E250 CDI''
(
http://www.tyrilux.se/binz/ , verspringende foto's bovenaan pagina, word een auto transporter vol zwarte e classe stations gebracht, later staan deze zelfde auto's op de werkplek voor demontage/aanpassing/verlenging)
Vreemd dat de Crafter maar 165 Pk heeft en de kleinere transporter 180 Pk heeft, je zou toch zeggen dat ze dezelfde motoren in een crafter kunnen hangen.
Een DSG bak schakeld overigens niet, die gaat gewoon in 1 vloeiende lijn door, dat is juist het idee achter dit concept, geen versnellingen of schokken.
Dit is overigens techniek die zichzelf in het verleden al bewezen heeft. De DSG is zelfs in de formule 1 getest, tegen dat geweld waren ze niet bestand, maar gewoon om aan te geven hoever dit product getest/doorontwikkeld is.