Middel waterongeval (voertuig te water / steekpartij) Van Cleeffkade - Aalsmeer 14-09-2013

Auteur Topic: Middel waterongeval (voertuig te water / steekpartij) Van Cleeffkade - Aalsmeer 14-09-2013  (gelezen 9068 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Die zal vol lopen ja, maar het beschermt nog wel enigszins je benen voor evt glas of andere zaken O0  Ik kan de keuze goed begrijpen, je wil/moet toch wat gaan doen  ;)
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


jeroen21

  • manschap brandweer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 477
inderdaad. Je kan ook gewoon wachten op de duikers van de Wo maar dan staat het morgen uitgebreid in de krant dat de brandweer niks staat te doen, terwijl er mogelijk nog iemand in die auto bekneld/vast zit.


Rood

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 153

Niet op elke TS ligt standaard een redvest, bovendien wordt het redvest dan ook geactiveerd als je het water in zou gaan

Op elke TS binnen AA liggen redvesten!

Maar zoals je zegt zijn ze bij dit soort klusjes niet te gebruiken


Rob van Munster

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 609
Er is geen enkel excuus: bij de brandweer zijn er duidelijke regels voor het uitvoeren van een grijp/oppervlakteredding. Daar waar geen duikteam is, wordt door de bemanning van de TS een oppervlakteredding uitgevoerd. In de voorgeschreven kleding inclusief een redvest.


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Citaat van: Rob van Munster link=msg=1201489 date=1379176528
Er is geen enkel excuus: bij de brandweer zijn er duidelijke regels voor het uitvoeren van een grijp/oppervlakteredding. Daar waar geen duikteam is, wordt door de bemanning van de TS een oppervlakteredding uitgevoerd. In de voorgeschreven kleding inclusief een redvest.
Dat kan wel zo zijn, maar dit is geen standaard bepakking op de TS, je zult bij dit incident moeten improviseren en dat doen deze jongens naar mijn beleving prima O0  Niets aan de hand en in mijn ogen een prima optreden van deze mannen  :)
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


gignnl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 964
  • Dit forum is het helemaal !
Met het opheffen van de diverse duikteams in den lande zal dit een vertrouwd beeld gaan worden wil men niet met de handen in de zakken toekijken.....


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: gignnl link=msg=1201527 date=1379185260
Met het opheffen van de diverse duikteams in den lande zal dit een vertrouwd beeld gaan worden wil men niet met de handen in de zakken toekijken.....
Inderdaad, we kunnen alles wel ophangen aan regeltjes. Maar met diezelfde regeltjes redden wij als brandweer absoluut geen mensen meer, maar gaan we roeien met de riemen die we dan nog hebben. Begrijpelijke actie, ik durf wel te stellen dat menig brandweerman/vrouw hetzelfde zou doen.
Ik denk dat we ook blij mogen zijn dat er mensen zijn die maling hebben aan diezelfde regeltjes. Laat die regeltjes managers eens een voorbeeld aan deze mensen nemen.......


Fire shark

  • Ach & Brw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 620
er zou nog iemand in de auto liggen/zitten.
Daarom is er bij aankomst direct iemand aangelijn het water ingestapt om te controleren gezien de duikwagen nog even op zich liet wachten, wat op dat moment ook bekend was.
Dan kunnen we idd netjes op de kant gaan staan wachten of we doen waar we voor opgeroepen zijn......... iemand proberen te redden.
ACH & HBT


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Citaat van: Fire shark link=msg=1201575 date=1379200291
Dan kunnen we idd netjes op de kant gaan staan wachten of we doen waar we voor opgeroepen zijn......... iemand proberen te redden.

Ik ben benieuwd hoe lang het nog gaat duren (en of het überhaupt gaat gebeuren) dat er in het watterrijke Amstellandse gedeelte van Amsterdam brandweermensen gekleed en getraind worden om oppervlakte reddingen uit te voeren, al dan niet in combinatie met het Aalsmeerse vaartuig.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: Jerommeke link=msg=1201576 date=1379200455
Ik ben benieuwd hoe lang het nog gaat duren (en of het überhaupt gaat gebeuren) dat er in het watterrijke Amstellandse gedeelte van Amsterdam brandweermensen gekleed en getraind worden om oppervlakte reddingen uit te voeren, al dan niet in combinatie met het Aalsmeerse vaartuig.
In feite is het te zot voor woorden dat uberhaupt daar nog op gewacht moet worden. Als je weet dat een duikauto op zich laat wachten zul je toch moeten kunnen handelen. Ookal omdat we allemaal weten dat het een normale zaak gaat worden dat je langer op een duikteam moet gaan wachten.  ::)