Middel waterongeval (voertuig te water / steekpartij) Van Cleeffkade - Aalsmeer 14-09-2013

Auteur Topic: Middel waterongeval (voertuig te water / steekpartij) Van Cleeffkade - Aalsmeer 14-09-2013  (gelezen 9147 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

KCLDP

• SEH & Recovery verpleegkundige ~ Hoofdbrandwacht & Chauffeur Licht
  • Senior gebruiker
Begrijpelijke actie van de bemanning van de 1e TS die ter plaatse kwam.

Ik weet niet of de hulpverleners al wisten dat er een steekpartij vooraf was gegaan, maar mocht je dan de verdachte in de auto aantreffen dan moet je wel in je achterhoofd houden dat diegene een steekwapen bij zich kan hebben. En voor steekwapens zijn de brandweerlieden '' nog niet '' beschermd...

Verdachten in het nauw kunnen rare dingen doen om te ontkomen....
Veiligheidsregio Hollands-Midden Vrijwilliger kazerne Leiden Noord

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: KCLDP link=msg=1201997 date=1379342724

Verdachten in het nauw kunnen rare dingen doen om te ontkomen....
Al zal een verdachte die een poosje onder water heeft gelegen niet zo heel erg raar meer doen. e050

KCLDP

• Senior gebruiker
Citaat van: Peter71 link=msg=1202001 date=1379342937
Al zal een verdachte die een poosje onder water heeft gelegen niet zo heel erg raar meer doen. e050

De auto ligt niet geheel onder water.... Ik zou daar dan niet 100% vanuit gaan.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: KCLDP link=msg=1202006 date=1379343127
Als die verdachte er al in zou zitten heeft hij het toch aardig benauwt gehad, waardoor hij er toch wel erg graag uit zou willen. Alle raampjes onder water. ;)

pompbediende

• Meerdere functies
  • Senior gebruiker
Citaat van: KCLDP link=msg=1202006 date=1379343127
Hoe had jij hier dan gehandeld in deze casus ? ^-^
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid

KCLDP

• Senior gebruiker
Citaat van: Peter71 link=msg=1202009 date=1379343288
Als die verdachte er al in zou zitten heeft hij het toch aardig benauwt gehad, waardoor hij er toch wel erg graag uit zou willen. Alle raampjes onder water. ;)

Benauwd zal die het zeker hebben gehad, maar genoeg ruimte voor lucht om nog even erbij te blijven... ( afhankelijk van de verwondingen die opgelopen worden tijdens de crash )

bart007

• Senior gebruiker
Citaat van: Peter71 link=msg=1201599 date=1379229613
In feite is het te zot voor woorden dat uberhaupt daar nog op gewacht moet worden. Als je weet dat een duikauto op zich laat wachten zul je toch moeten kunnen handelen. Ookal omdat we allemaal weten dat het een normale zaak gaat worden dat je langer op een duikteam moet gaan wachten.  ::)
Er ontstaat inderdaad een rare rolverdeling:
Ik heb eens een "auto-te-water-cursus" gevolgd. Deels oefeningen om als betrokkene uit je auto te komen, deels als omstander om mensen uit een auto onder water te halen.  ( en natuurlijk zonder redvest en niet beroepsmatig geoefend !! )
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet

honderd

• Senior gebruiker
    • honderd
Citaat van: KCLDP link=msg=1202011 date=1379343477
Benauwd zal die het zeker hebben gehad, maar genoeg ruimte voor lucht om nog even erbij te blijven... ( afhankelijk van de verwondingen die opgelopen worden tijdens de crash )

Of de persoon is onwel geworden achter het stuur, of heeft eerder verwondingen opgelopen?
"De auto ligt niet geheel onderwater dus hij zal nog wel lucht hebben" Nee. Dat is niet de manier van denken van een hulpverlener.
Prima gehandeld hier. Brandweerman was aangelijnd dus is er niet zonder nadenken ingesprongen. Ben er zeker van dat dit een wel overwogen keuze is geweest.
Mighty fine only gets you somewhere half the time.

Speedy

• Forum gebruiker
Zat er idd nog iemand in?

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Citaat van: Speedy link=msg=1202079 date=1379352800
Zat er idd nog iemand in?

Het was, toen de hulpdiensten ter plaatse kwamen, niet geheel duidelijk of er nog iemand in zat.
Als ik, als politieagent, ter plaatse gekomen zou zijn had ik waarschijnlijk ook even naar het bureau teruggemoeten voor een droge broek en schoenen  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !