Goedendag,
Ik heb een vraag met betrekking tot bedrijfsreclame op een foto van een incident, ik was laatst bij een ongeval waarbij een bedrijfsbus betrokken was. Hierbij waren er verder geen problemen, ik kon lekker m'n ding doen, totdat op een gegeven moment de bestuurder van de bedrijfsauto begint over z'n portretrecht, of ik lekker kan oprotten etc.. *zucht* ik meneer netjes uitgelegt dat wij altijd netjes rekening houden met de privacy en dat gezichten en kentekens van betrokkenen worden 'geblurd' dit was dan ook verder geen probleem.
Hierna begon hij over de bedrijf reclame op de bus (meneer is niet de eigenaar van het betreffene bedrijf) dat ik dat er ook moest afhalen, ik heb hierop gezegt dat ik wel zal gaan kijken naar wat mogelijk is, dit mede omdat diverse afnemers het niet op prijs stellen dat een foto van een incident voor de helft 'geblurd' is. Ik heb dezelfde dag nog gezocht naar de regelgeving over bedrijfsreclame, maar heb niks kunnen vinden erover. Hierop ook besloten dat ik de foto's gewoon zonder geblurde bedrijfsreclame op de site had gezet. Toen volgde de volgende ochtend een telefoontje van meneer, helemaal over de rooie en dreigde met een rechtzaak. (Heb ik uit goed fatsoen en onzekerheid over de regelgeving) de foto's die op de site staan toch nog geblurd. (in de krant staan ze al, niet geblurd, maar dat even terzijde)
Heeft iemand enig idee hoe het zit met de regelgeving in Nederland daarover?