Hierop ook besloten dat ik de foto's gewoon zonder geblurde bedrijfsreclame op de site had gezet. Toen volgde de volgende ochtend een telefoontje van meneer, helemaal over de rooie en dreigde met een rechtzaak. (Heb ik uit goed fatsoen en onzekerheid over de regelgeving) de foto's die op de site staan toch nog geblurd. (in de krant staan ze al, niet geblurd, maar dat even terzijde)
Heeft iemand enig idee hoe het zit met de regelgeving in Nederland daarover?
Dus: dat mag je gewoon doen. Mijnheer mag een rechtszaak aanspannen, maar die verliest hij.
Ik had ook nog een andere keer:
http://www.regio15.nl/actueel/lijst-weergave/32-ongevallen/13519-bouwkraan-omgevallen-zuidwal Advocaat van de BAM op de mail, dat we het BAM materieel op de achtergrond moesten blurren.
Nu moet je dan best veel blurren, want door de kleurstelling herkennen veel mensen het toch als BAM - met of zonder geblurde bedrijfsnaam. Maar goed: daar gaat het niet om. Het is overduidelijk dat het BAM spullenboeltje er niet eens bij betrokken is.
Ik heb mijnheer dus aangeraden om het BAM materieel voortaan niet meer herkenbaar te schilderen, of de medewerkers te vragen of zij al het materieel aan het einde van de dag mee naar huis willen nemen. Want als er zoiets op een bouwplaats gebeurt en het kraantje staat er nog, komt het dus in beeld. Tja. Gut.
Zelfs de naam van het bedrijf waar de klapkraan
wel van was hebben we niet geblurd. En die hebben ook helemaal niets gezegd. Want ja: dat is het risico als je je naam op je voertuigen/materieel zet.
Peen