Middel waterongeval (voertuig te water / steekpartij) Van Cleeffkade - Aalsmeer 14-09-2013

Auteur Topic: Middel waterongeval (voertuig te water / steekpartij) Van Cleeffkade - Aalsmeer 14-09-2013  (gelezen 9101 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Timoo0oo

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 33
Citaat van: pompbediende link=msg=1201491 date=1379176928
Dat kan wel zo zijn, maar dit is geen standaard bepakking op de TS, je zult bij dit incident moeten improviseren en dat doen deze jongens naar mijn beleving prima O0  Niets aan de hand en in mijn ogen een prima optreden van deze mannen  :)

Ik dacht dat tegenwoordig redvesten onderdeel waren van de standaard bepakking van een TS. Zoals meermaals gezegd, niet te gebruiken bij dit incident (het is immers een redvest, geen zwem/drijf-vest).

Goed gehandeld, en hier in de uithoeken van Zeeuws Vlaanderen waar een duikteam ook ver weg zat (inmiddels is Terneuzen weer actief) wilde het ook wel eens gebeuren om (aangelijnd en met ladder/redvoertuig) te water te gaan. Prima actie.  O0


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
Citaat van: KCLDP link=msg=1202006 date=1379343127
De auto ligt niet geheel onder water.... Ik zou daar dan niet 100% vanuit gaan.
Auto ligt inderdaad niet geheel onder water, maar !!! De inzittende bevinden zich ( als het goed is ) omgekeerd en nog in de veiligheidsgordels, dus met hun hoofd onder water.  ( Dat is wel gauw benauwd hoor  ^-^ )
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Citaat van: Timoo0oo link=msg=1202413 date=1379487486
Ik dacht dat tegenwoordig redvesten onderdeel waren van de standaard bepakking van een TS. Zoals meermaals gezegd, niet te gebruiken bij dit incident (het is immers een redvest, geen zwem/drijf-vest).

Goed gehandeld, en hier in de uithoeken van Zeeuws Vlaanderen waar een duikteam ook ver weg zat (inmiddels is Terneuzen weer actief) wilde het ook wel eens gebeuren om (aangelijnd en met ladder/redvoertuig) te water te gaan. Prima actie.  O0
ik zal de laatste update nog is goed doornemen van de BiZa bepakking.  Er zijn verder natuurlijk nog veel korpsen die geen inzetgebied hebben waar redvesten nodig voor zijn, dus waarom zou je die op zo'n TS plaatsen. ;)
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid