R en S zinnen

Auteur Topic: R en S zinnen  (gelezen 3324 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

hein

• Gast
Gepost op: 26 mei 2005, 20:37:01
In het boek van het NIBHV staat onder het hoofdstuk gevaarlijke stoffen de het onderdeel R en S zinnen waar staan die letter eigenlijk voor.

gr.

helm

• Gast
Reactie #1 Gepost op: 26 mei 2005, 21:52:04
Risk en Safety

EHBO-er

• Senior gebruiker
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #2 Gepost op: 26 mei 2005, 23:34:59
Risk en Safety

of te wel in goed nederlands aanwijzingen t.a.v. risico's (R) en veiligheidsmaatregelen (S)

hein

• Gast
Reactie #3 Gepost op: 27 mei 2005, 02:41:52
of te wel in goed nederlands aanwijzingen t.a.v. risico's (R) en veiligheidsmaatregelen (S)

waarom zou dat voor een BHV nu zo belangrijk zijn om dit te weten? het heeft toch niets met brandpreventie, ontruiming of communicatie te maken.  ???

Zeeuw

• Forum gebruiker
Reactie #4 Gepost op: 27 mei 2005, 13:09:21
Het is wel nuttig dat een bhver weet hoe hij met rs zinnen moet werken.

Op veel bedrijven werkt men met chemische stoffen en aan de hand van rs zinnen kan je je eerste hulp geven.

Bij het ene chemische product moet je juist spoelen terwijl je het bij het andere weer juist niet moet doen e.d.

EHBO-er

• Senior gebruiker
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #5 Gepost op: 30 mei 2005, 22:21:23
waarom zou dat voor een BHV nu zo belangrijk zijn om dit te weten? het heeft toch niets met brandpreventie, ontruiming of communicatie te maken.  ???

Daar heb je helemaal gelijk in. Het is voor iedereen belangrijk om het etiket goed te lezen voordat je met chemicalien aan de slag gaat. Bespaart jou onaangename verrassingen en de BHV´ers (lees)werk waar ze niet op zitten te wachten.

FireRobin

• Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #6 Gepost op: 30 mei 2005, 22:24:16
Heb ik ook nog bij Natuur-Scheikunde gehad op school, R en S zinnen,  ;D :P
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen

petradejonge

• Gast
Reactie #7 Gepost op: 30 mei 2005, 22:30:57
Enkele R- en S-zinnen:

R 1  In droge toestand ontplofbaar
R 2  Ontploffingsgevaar door schok, wrijving, vuur of andere onstekingsoorzaken
R 3  Ernstig ontploffingsgevaar door schok, wrijving, vuur of andere ontstekingsbronnen

S 1  Achter slot bewaren
S 2  Buiten bereik van kinderen bewaren
S 3  Op een koele plaats bewaren

vuurvlieg

• Forum gebruiker
  • Martin
Reactie #8 Gepost op: 10 juni 2005, 16:04:16
waarom zou dat voor een BHV nu zo belangrijk zijn om dit te weten? het heeft toch niets met brandpreventie, ontruiming of communicatie te maken.  ???

Misschien dat het voor een BHV'er die SEH (spoed eisende hulp) verleent handig is om te weten.

Daarnaast is het wel handig om te weten als iets kan ontploffen als het een schok krijgt.
Martin  Centralist RAC Haaglanden (ex) Vrijwilliger Brandweer Schoolbezoeker Brand Veilig Leven