Red,
Ze is niet het meest bang voor haar straat genoten. Die ook niet even zuiver zijn, maar deze medestraat bewoners trekken het echte gespuis aan. Soort bezoekjes aan de straat, van mensen die denken dat ze nog wat af te rekenen hebben met. En minder voor bepaalde dingen terug deinzen. Voorbeelden: Je overbuurman heeft een wietplantage, heeft zij geen last van. Wel van mensen, die de straat bezoeken omdat zij van mening zijn, dat ze daar wat kunnen verhalen. En voldoen ze niet aan, dan..... pure dreigementen over en weer. ( Dit is een verzonnen, voorbeeld die mij het meest duidelijk leek)
Wel verhalen waarheid volgens de verhalen van mijn vriendin ( als die persoon niet een x bedrag geeft voor die en die datum dan, komen ze terug met meer geweld) Die dreigementen over en weer, de verhalen maken haar angstig. Vooral op straat zelf ( haar eigen straat)
Wat verwacht ze van de politie ( dat de boel zo goed mogelijk in de gaten houden, en haar een extra beschermend gevoel geven. Dat zij weten dat ze bij escalaties, alleen is met een kind. En niet zo weerbaar is als de gemiddelde persoon. Meer een stukje serieus genomen worden, en zo ervaart zij het momenteel niet. Ze zeggen wel goed dat u belt enz. en dan zal er iemand terug bellen en dan is de telefoonlijn stil (vaste lijn en mobiel) Ik begrijp dat het onbegonnen werk is om haar persoonlijk te beschermen als politie. Maar een stukje medeleven doet al wonderen. 2x per week even bellen, is het rustig/onrustig in de straat?
Maandag gaan we nogmaals de politie bellen, zondag is niet de meest gunstige dag. En ze voelt zich nu veilig bij ons thuis.
De tip van de gemeente (burger vader) inschakelen doen we ook wat mee.
Mijn vader is inmiddels weer terug huiswaarts, hij heeft de woning bekeken en zei: Ik ga erover nadenken in ieder geval een bewegingssensor aan de zijkant van de woning. Maar hij zag ook in, in huis voelt zij zich wel redelijk veilig. Het is vooral in de straat. Komt er weer iemand langs met dreigementen enz. als mijn zoontje daar aan het voetballen is. Mijn vader merkte afhankelijk weinig van een grimmige sfeer. Iedereen gedag zeggen, en iedereen zei vriendelijk gedag terug. Maar toen mijn vriendin zei tegen een nette buurvrouw, ik ga even logeren omdat ik me niet prettig meer voel. Toen zag mijn vader, dat deze dame hetzelfde gevoel had. En iets later kwam er iemand naar buiten: Wat is er nu weer?